Η ζωή σε ένα απέραντο καλιαρντιστάν

Η ζωή σε ένα απέραντο καλιαρντιστάν Facebook Twitter
Αν έρθει η στιγμή που τα ΛΟΑΤΚΙ+ θύματα αστυνομικής βίας διεκδικήσουν αναγνώριση και αποζημιώσεις, εκεί θα είμαστε κι εσύ κι εγώ και όλες και θα στηρίξουμε.
0

ΕΡΩΦΙΛΗ
Ερωφίλη Κόκκαλη, συγγραφέας - ηθοποιός

ΦΙΛΕΝΑΔΑ, ΝΑ ΣΟΥ ΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ μέχρι τον Σεπτέμβριο διατηρούμε το προνόμιο της αμνησίας και μπορούμε να κάνουμε ότι ξεχάσαμε την κρατική και αστυνομική βία την περίοδο της καραντίνας, την αύξηση των ενοικίων, τις απολύσεις, τις αυτοκτονίες, τις γυναικοκτονίες, το ΜeΤoo, τη φτωχοποίηση, τον εξευγενισμό της γειτονιάς μας, της Αθήνας, τη χαμένη μας ζωή.

Η κυκλοφορία μας πια εξαρτάται από τις νόμιμες εισροές Δυτικοευρωπαϊκών πληθυσμών γιατί, όπως θυμάσαι, υπάρχουν και οι «λαθραίες».

Μπούγιο οι τουρίστες; Ελεύθερες κι εμείς!

Άφαντοι οι τουρίστες; Σε καραντίνα εμείς!

Και μέσα σε όλο αυτό το εξευγενισμένο απελευθερωτικό πλήθος, να σου και η ΛΟΑΤΚΙ αστυνομία περήφανη, αγέρωχη και ένστολη, να θέλει «χώρο», περίπτερο στο Ρride, εκπροσώπηση και εορταστικά διήμερα. 

Τα θύματά τους, οι ίδιες οι τρανς γυναίκες που επιβίωσαν –από τη σχεδόν οργανωμένη εξόντωσή τους–, ακόμα παλεύουν για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια στη ζωή και στον θάνατο.

Γιατί, φιλενάδα, ήρθε η ώρα να μάθουμε κι εγώ κι εσύ και η διπλανή ότι τα ρουνά του Άμστερνταμ είναι πολύ προχωρημένα, δεν είναι σαν τα δικά μας τα μπρουτάλ, και να μην είμαστε προκατειλημμένες και παλιακές, σαν αυτές που τους λένε αποικιοκράτες και εξευγενιστές.

Τη σπιλώσανε τη φήμη μας, φιλενάδα, και μάλιστα πανευρωπαϊκά, ότι εμείς εδώ της κοινότητας, της ΛΟΑΤΚΙ+, μωρή φιλενάδα, ότι τρωγόμαστε με τη διχόνοια και την ομόνοια και μας τρέχουν απ’ την τσέπη τα προνόμια και τα δικαιώματα.

Ζηλέψανε τα φτηνά μας ξίδια και τα φτηνά μας για την τσέπη τους Αirnb, γιατί για τη δικιά μας, τα ’παμε, είναι τρύπια...

Ότι χρειαζόμαστε μεν ασφαλείς χώρους, αλλά προτιμάμε τα μαγαζιά με είσοδο στην πόρτα, ότι αγωνιζόμαστε για την ισότητα, αλλά θα τρέξουμε πρώτες να ξεπλύνουμε την πιο εχθρική κυβέρνηση των τελευταίων χρόνων.

Και στην τελική, ότι δεν τον θέλουμε τον ένστολο τον αστυνομικό στο Ρride, αλλά με την πρώτη φασαρία απειλούμε ότι θα καλέσουμε το 100. 

Τι είμαστε, μωρή φιλενάδα; Ένα απέραντο καλιαρντιστάν;

Μάλλον έτσι τους τα ’πανε στην Ευρώπη και ήρθαν οι σύμμαχοι να μας το ξεμπερδέψουν το σύμπλεγμά μας το καλιαρντό.

Και πριν σε ταράξω κι άλλο, ας θυμηθούμε εδώ πως το ελληνικό κράτος δεν αποζημίωσε και δεν αναγνώρισε επίσημα ποτέ τα κυνηγητά, τις συλλήψεις, τους βιασμούς, τους ξυλοδαρμούς, τα κρατητήρια και τα πρόστιμα των τρανς σεξεργατριών, ούτε τον αποκλεισμό τους από την υγεία, την παιδεία και την εργασία. 

Δεν ζήτησε ποτέ κανείς ούτε μια τυπική «δημόσια συγγνώμη».

Οι παραπάνω πρακτικές «κρατικής καταστολής» εφαρμόζονταν από αστυνομικούς πάνω σε σώματα, μέσα σε σπίτια και αυτοκίνητα, στις λεωφόρους, στα πεζοδρόμια και σε κάθε ιδιωτικό και δημόσιο χώρο, μέρα-νύχτα, καθημερινά επί δεκαετίες. 

Τα θύματά τους, οι ίδιες οι τρανς γυναίκες που επιβίωσαν –από τη σχεδόν οργανωμένη εξόντωσή τους–, ακόμα παλεύουν για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια στη ζωή και στον θάνατο.

Και αν έρθει η στιγμή που τα ΛΟΑΤΚΙ+ θύματα αστυνομικής βίας διεκδικήσουν αναγνώριση και αποζημιώσεις, εκεί θα είμαστε κι εσύ κι εγώ και όλες και θα στηρίξουμε.

Δεν είναι φαντασίωση αυτό, καλή μου φιλενάδα, είναι η μνήμη μας, η ιστορία μας, το συλλογικό μας τραύμα.

Εμάς μπορεί να μη μας νοιάζει τι κάνουν στο κρεβάτι τους οι αστυνομικοί κι αν εσένα, φιλενάδα, σε νοιάζει, χαλάλι σου, θα περιμένω καρτερικά τους πυροσβέστες, μας νοιάζει όμως να μη δολοφονούν, να μην τραμπουκίζουν, να μην παρενοχλούν και να μην εξαιρούνται.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Guest Editors
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

POLICE PRIDE

Οπτική Γωνία / Καλώς λοιπόν κηρύχθηκαν «ανεπιθύμητοι» στο Athens Pride οι ένστολοι αστυνομικοί;

Η αρνητική απάντηση του Athens Pride στο αίτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΛΟΑΤΚΙ Αστυνομικών για επίσημη συμμετοχή στις φετινές εκδηλώσεις πυροδότησε πολλές συζητήσεις και αποτέλεσε μια ακόμα αφορμή να σκεφτούμε τι είδους Pride θέλουμε τελικά, και όχι μόνο στην Αθήνα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ