OMMU - Magazine paradise

OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
0
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Μαρίνα Λεγάκη, Τάσος Γκαϊντατζής (Φωτό: Αλέξανδρος Ακρίβος)

Η Μαρίνα Λεγάκη και ο Τάσος Γκαϊντατζής άνοιξαν το Ommu το 2009. Πριν από αυτό, η Μαρίνα ασχολιόταν με την ψυχολογία και ο Τάσος με τη φωτογραφία. Γνωρίστηκαν το 2004 στα γυρίσματα μιας ταινίας και ξεκίνησαν μαζί το «Dynasty Zine», ένα art-fanzine που παρουσίαζε Έλληνες καλλιτέχνες και κυρίως δουλειές φίλων τους. Ακολούθησαν κάποιες συνεργασίες με καλλιτέχνες από το εξωτερικό. Το 2009 έστησαν ένα pop-up shop στην γκαλερί AMP με περίπου 200 τίτλους από 50 εκδότες. «Το μαγαζί», όπως μου λένε, «ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. Ήταν μια DIY φάση, αλλά όχι πανκ. Φέρναμε βιβλία και περιοδικά ανθρώπων που ξέραμε προσωπικά». Το Ommu είναι η μοναδική ελληνική συμμετοχή στις μεγαλύτερες εκθέσεις βιβλίου του κόσμου που επισκέπτονται πάνω από 25.000 άτομα κάθε φορά. «Στις διεθνείς εκθέσεις γίνεται μια πολύ σκληρή επιλογή που δεν στηρίζεται σε γνωριμίες ή πολιτική, αλλά καθαρά στην ποιότητα της δουλειάς σου. Υπάρχουν λίστες αναμονής χρόνων. Την πρώτη φορά ήμασταν στη λίστα αναμονής, αλλά τώρα μας προσκαλούν κάθε χρόνο. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό για μας και είναι τέλειο να το ζεις».

Το Ommu βρίσκεται στην οδό Δημοκρίτου 22 στο Κολωνάκι. Είναι ένα σύγχρονο βιβλιοπωλείο που φέρνει ειδικές εκδόσεις και περιοδικά που δεν βρίσκεις στα περίπτερα. Οι ιδιοκτήτες του εστιάζουν κυρίως σε μικρότερους εκδοτικούς οίκους και όσα φέρνουν είναι αυστηρά προσωπικές τους επιλογές. Και η αλήθεια είναι ότι στα ράφια του βρίσκεις πολύ καινούργια πράγματα και όλες τις νέες τάσεις στα έντυπα. «Στο εξωτερικό αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν τρομερά ενδιαφέρουσες δουλειές και το κλειδί όλης αυτής της ιστορίας είναι η εμμονή. Πλέον το γενικό και αόριστο lifestyle δεν ενδιαφέρει κανέναν. Τα σύγχρονα περιοδικά είναι θεματικά, σαν μικρά manuals από διαφορετικά πράγματα που δημιουργούν μια σύγχρονη εγκυκλοπαίδεια. Έχουν εξελίξει την έννοια του fanzine και του self-published. Το αισθητικό τους αποτέλεσμα είναι άρτιο και είναι πάντα υπόθεση δουλειάς 2-3 ατόμων. Επίσης, δεν είναι απλά μια αισθητική. Δεν σου παρουσιάζουν κάτι για να σου πουλήσουν μια πετσέτα ή μαχαίρια. Παράλληλα, κάνουν δράσεις. Το ζουν αυτό που παρουσιάζουν. Αν και δεν κυκλοφορούν συχνά –το πιο σύνηθες είναι 2 ή 4 φορές τον χρόνο–, όλα έχουν πρόγραμμα και επαγγελματισμό. Ακόμα κι αυτά που βγαίνουν όποτε υπάρχουν λεφτά. Πάντα θα είναι εκεί και θα είναι το ίδιο. Δεν θα είναι πυροτέχνημα. Κανένα από αυτά δεν βγήκε μια φορά κι εξαφανίστηκε».

Η ανταπόκριση που είχε το μαγαζί στο κοινό δεν ήταν αυτό που είχαν αρχικά φανταστεί. «Πέρασε ενάμισης χρόνος από τότε που ανοίξαμε και έλεγαν ότι ήμασταν απλά ένα φανζινάδικο. Υπήρχε πρόβλημα αντίληψης αυτού του πράγματος. Ο Έλληνας διαβάζει, αλλά δεν είναι συνηθισμένος να βλέπει κάτι άλλο».

Στόχευαν σε έναν κόσμο πιο νεαρό και δημιουργικά ανήσυχο, αλλά με έκπληξη διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει. «Το καλό είναι ότι εμφανίστηκε ένα άλλο κομμάτι ανθρώπων που στηρίζουν αυτό το πράγμα και δεν είναι τόσο της τέχνης. Οι καλύτεροί μας πελάτες είναι άνθρωποι γύρω στα 50 που ούτε τους ήξερες και ούτε σε ήξεραν και απλώς έγινε ένας συνδυασμός που έδεσε. Έξω, βέβαια, δεν είναι κάτι που αφορά 4-5 ανθρώπους, αλλά ένα μεγάλο κομμάτι της πόλης. Μπορεί να αγοράζει θεματικό περιοδικό ο οποιοσδήποτε, από έναν ακαδημαϊκό που κάνει μια μελέτη πάνω σε κάτι μέχρι έναν 18χρονο που του αρέσει να βγάζει φωτογραφίες. Φυσικά, έχουμε και το online μαγαζί μέσω του οποίου πουλάμε σε όλο τον κόσμο, από την Ιαπωνία μέχρι την Αμερική, οπότε απλώς η έδρα μας είναι εδώ. Από τη στιγμή που έχεις Ίντερνετ και όλα δουλεύουν μέσα από το κινητό σου, είσαι παντού. Και υπάρχουν και τα διεθνή fairs, που είναι τα πιο πετυχημένα από οικονομικής άποψης. Δεν ζεις από την Ελλάδα».

Από την εμπειρία τους με το εξωτερικό, το γενικότερο πρόβλημα με τις ελληνικές εκδόσεις οφείλεται στην έλλειψη αυθορμητισμού. Σύμφωνα με τη Μαρίνα «λείπουν η προσπάθεια και οι ώριμες αποφάσεις. Η αγορά πραγμάτων που θα σου δώσουν ερεθίσματα. Το ότι δεν υπάρχουν ανάλογα περιοδικά στην Ελλάδα είναι κάπως αρνητικό, εκτός από 1-2 εξαιρέσεις. Καμιά φορά ζούμε καταστάσεις στο μαγαζί που θυμίζουν τη σκηνή από ένα ντοκιμαντέρ όπου κάποιος Γάλλος ανθρωπολόγος πετάει πάνω από τον Αμαζόνιο και ανακαλύπτει για πρώτη φορά τις φυλές του και οι φυλές αντίστοιχα ανακαλύπτουν ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι».

Και ο Τάσος συμπληρώνει: «Γενικά πιστεύουμε πάρα πολύ στους nerds και η αγαπημένη μας ταινία είναι το Revenge of the Nerds. Κάτι θα γίνει και εδώ στο τέλος και αυτοί θα αλλάξουν το μέλλον, όχι οι χίπστερ DJs».

=====

Οι OMMU προτείνουν:

OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Kaleidoscope: Περιοδικό τέχνης από το Μιλάνο. Κάθε φορά έχει ένα μεγάλο αφιέρωμα σε ένα συγκεκριμένο θέμα, π.χ. Αφρική, μόδα κ.λπ. Το τελευταίο τεύχος είναι αφιερωμένο στην Ασία.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Gather Journal: Περιοδικό μαγειρικής από την Αμερική. Από τα πρώτα που έχουν κάποιο πιο ειδικό ενδιαφέρον. Είναι θεματικό, π.χ. ένα τεύχος ήταν αφιερωμένο σε φαγητά από ταινίες.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Inventory: Από τον Καναδά. Έχει φτάσει στο 8ο τεύχος. Αφορά ρούχα και με κάποιον τρόπο το λες αντρικό. Έχει συνεντεύξεις από μαγαζιά, εταιρείες ρούχων κ.λπ.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Sup: Από τη Νέα Υόρκη, μουσικό περιοδικό. Έχει φτάσει στο 26ο τεύχος. Βγαίνει πάνω από 12 χρόνια. Έχει μια ιδιαιτερότητα που δεν βλέπεις σε άλλα μουσικά περιοδικά. Κάθε φωτογράφιση της μπάντας ή του μουσικού γίνεται αποκλειστικά για το περιοδικό. Παρουσιάζουν άπειρα πράγματα, από έναν τυχαίο ράπερ μέχρι καλλιτέχνες όπως ο Brett Anderson των Suede.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Gourmand: Είναι η πρώτη προσπάθεια της Αγγλίας να βγάλει ένα περιοδικό μαγειρικής και ίσως από τις καλύτερες που έχουν γίνει εκεί. Μια μείξη φαγητού και τέχνης. Το περίεργο πράγμα με την Αγγλία είναι ότι καταναλώνει πολύ, αλλά δεν δημιουργεί.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Odiseo: Είναι ένα καινούργιο ισπανικό σοφτ-πορν. Είναι κάτι σαν μετα-Playboy με ιστορίες. Πολύ ιδιαίτερο και πολύ ωραίο.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Richardson: Από την Αμερική και είναι τέρμα hardcore porn. Αλητεία μόνο και βία!
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Wilder: Σχετικά καινούργιο, από την Αμερική. Έχει φτάσει στο 5ο τεύχος. Είναι για τη φύση. Έχει φωτογραφίες φύσης, είδη πουλιών, φυτών. Κάνει focus π.χ. σε τύπους που ζουν στη φύση, γυμνιστές κηπουρούς, αλλά με πολύ σύγχρονο τρόπο και όχι χίπικο.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Little Joe: Ασχολείται με το σινεμά και την queer κουλτούρα.
OMMU - Magazine paradise Facebook Twitter
Cereal: Μαγειρικής, και αυτό από Αγγλία. Αρκετά ιδιαίτερο.

Bad Day: Από τον Καναδά. Έχει μόνο συνεντεύξεις, αλλά φιλοξενεί από σούπερ σταρ μέχρι ανερχόμενους: πρόσωπα σαν την Γκενσμπούρ, π.χ., μέχρι ένα νέο παιδί που κάνει κάτι. Κάθε τεύχος έχει ένα χρώμα και το έχουν διατηρήσει αυτό.

 

Marfa Journal: Καινούργιο, που μοιάζει με βιβλίο. Είναι σε μορφή τόμου. Και είναι για τέχνη και φωτογραφία.

 

Travel Almanac: Από Βερολίνο και Νέα Υόρκη. Έχει κυρίως συνεντεύξεις με γνωστούς ή αγνώστους, κυρίως για τις εμπειρίες τους από τα ταξίδια. Και έχει ένα κομμάτι με προτεινόμενα ξενοδοχεία απ' όλο τον κόσμο.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM