Η δύναμη της Καινούργιας Αρχής

Η δύναμη της Καινούργιας Αρχής Facebook Twitter
0

Αυτήν τη στιγμή είμαι έτοιμος να κάνω το ταξίδι στη Νέα Υόρκη ως ένας από τους εθελοντές που εργάστηκαν για την πρωτοβουλία Up Greek Tourism. Τριακόσιοι περίπου απλοί πολίτες συνέβαλαν ώστε να συγκεντρωθούν 20.000 δολάρια και να αναρτηθεί μια γιγαντοαφίσα στην Times Square. Το μήνυμά της είναι ότι εμείς οι Έλληνες καλούμε τους Αμερικανούς να επισκεφτούν τη χώρα μας. Το λέμε από τη σκοπιά αυτών που θέλουν να φιλοξενήσουν, όχι με το κίνητρο επαγγελματιών του τουρισμού.

Πριν μιλήσω για κάτι σχετικό, θα αναφερθώ στην πρώτη παραμελημένη εφεδρεία: είναι κάποιες κατηγορίες οικονομικών μεταναστών, που μένουν στη χώρα μας. Μάλλον θα σοκαριστούν οι περισσότεροι απ’ όσους διαβάζουν αυτές τις γραμμές. Στον μικρό χώρο που διαθέτω μπορώ να πω κάπως αξιωματικά ότι αρκετοί οικονομικοί μετανάστες της πρώτης φουρνιάς, κυρίως Ευρωπαίοι, είναι χρήσιμοι στην πορεία ενίσχυσης των παραγωγικών αξιών της χώρας. Όσοι από αυτούς δεν φεύγουν λόγω της οικονομικής κρίσης είναι πιο εύκολο ν’ αντέξουν τις συνθήκες σύνθλιψης αμοιβών, γιατί δεν πέρασαν περιόδους απότομης αύξησης εισοδημάτων, όπως ορισμένα στρώματα της χώρας. Έχουν συνηθίσει να εργάζονται σκληρά, γιατί μόνο κακοτράχαλες δουλειές μπορούσαν να βρουν στη χώρα μας.

Έχουν ακόμα κίνητρο να δουλεύουν σε αντίξοες συνθήκες, καθώς όχι μόνο είναι ζήτημα επιβίωσης αλλά επιπλέον παλεύουν ακόμα για την κοινωνική τους ένταξη. Αρκετοί από αυτούς είναι εγκλωβισμένοι στη χώρα μας, γιατί τους κρατούν εδώ τα παιδιά τους: έχουν εδώ τους φίλους τους και ξέρουν καλύτερα την ελληνική γλώσσα από αυτήν της χώρας καταγωγής των γονιών τους. Η Ελλάδα δεν είχε  ποτέ μεταναστευτική πολιτική. Έστω και αργά, ας μελετήσει αυτήν τη θετική πλευρά της.

Η δεύτερη μεγάλη εφεδρεία, με πολύ μεγαλύτερη δυναμική και ισχυρότερο δυναμικό, είναι η Διασπορά και οι Έλληνες του εξωτερικού. Η Ελλάδα με τις πέντε φούσκες δεν ήταν μόνο εσωστρεφής αλλά «ξέχασε» τη Διασπορά, άφησε τους δεσμούς να ατονήσουν. Δεν χωρούν δικαιολογίες, ότι τάχα μου οι οργανώσεις της Διασποράς κάνουν τούτο ή εκείνο. Απίθανοι πολιτικοί προτιμούσαν να δίνουν τεράστιες επιχορηγήσεις στην ανύπαρκτη και διαπλεκόμενη ποδοσφαιρική ομάδα του χωριού τους, παρά να προωθήσουν την επένδυση της χώρας στη διατήρηση των δεσμών. Ίσως και ο καθένας μας αμέλησε τους προσωπικούς του δεσμούς με Έλληνες του εξωτερικού, ακόμα και συγγενείς του, γιατί είχε πολλές σειρήνες εντός της χώρας. Το κενό δεν μπορεί να καλυφθεί με πρόχειρες και βιαστικές ενέργειες. Κάποιοι, εντός Ελλάδας, θα σπεύσουν να πουν ότι η Διασπορά μάς ξέχασε και κάποιοι της Διασποράς σιγοψιθυρίζουν ότι δεν θέλουν πολλές σχέσεις με την Ελλάδα, επειδή έχει υψηλό δείκτη διαφθοράς. Και οι δύο αυτές θέσεις είναι υπερβολικές και, σε κάποιο βαθμό, προσχηματικές.

Στη Νέα Υόρκη θα συναντηθώ με συγγενείς με τους οποίους δεν είχα βρεθεί ποτέ. Παρότι δεν έρχονται πια στην Ελλάδα, τόσο η δική τους διάθεση να συναντηθούμε όσο και η δική μου είναι και έντονες και ανυστερόβουλες. Δεν πιστεύω στο «εθνικό DNA», αλλά πιστεύω βαθύτατα στην (πραγματική) ιστορία της χώρας και στην παράδοση.

Όσο και στη δύναμη της Καινούργιας Αρχής.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραιτείται ο Αλέξης Πατέλης: Μετά από μία πενταετία, στο τέλος του έτους ολοκληρώνω τη θητεία μου

Πολιτική / Παραιτείται ο Αλέξης Πατέλης: «Μετά από μία πενταετία, στο τέλος του έτους ολοκληρώνω τη θητεία μου»

Εκτός Μαξίμου ο οικονομικός σύμβουλος Μητσοτάκη - Μετά από μια πενταετία ολοκληρώνω στο τέλος του έτους το έργο μου στην Προεδρία της Κυβέρνησης, αναφέρει με ανάρτησή του στο Instagram
LIFO NEWSROOM
Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ