Friends-The Reunion: Ούτε πόνος, ούτε παρενέργειες, λίγο μούδιασμα μόνο

Friends-The Reunion: Ούτε πόνος, ούτε παρενέργειες, λίγο μούδιασμα μόνο Facebook Twitter
0



ΤΕΛΙΚΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ σε ένα τυπικό reunion. Αν αυτός ήταν ο στόχος των δημιουργών του –  πέρα από μια πανηγυρική τελετή του HBO Max για την εξαγορά της διάσημης σειράς από το Netflix – η αποστολή εξετελέσθη. Το Friends: The Reunion, ως (πολυαναμενόμενο) τηλεοπτικό event παγκόσμιας απήχησης, είναι αμήχανο, προβλέψιμο με κάποιες απροσδόκητες εκλάμψεις, περίεργα φορτισμένο, συγκινητικό αν του το επιτρέψεις, διεκπεραιωτικό, καθησυχαστικό (όλοι αλλάζουμε παραμένοντας οι ίδιοι), συγκυριακό, νοσταλγικό, χλιαρό συνήθως και εν τέλει ανώδυνο αλλά και δυνάμει αξέχαστο. Στοιχεία δηλαδή και δυναμικές που χαρακτηρίζουν τα περισσότερα σχολικά ή φοιτητικά reunion που όλοι έχουμε πάει λίγο-πολύ, από τα καλύτερα ως τα χειρότερα.   

Θα μπορούσε ίσως να συγκριθεί με εκατό λεπτά παραμονής στο καθαρτήριο η εμπειρία της παρακολούθησης αυτού του νοσταλγικού βαριετέ (οι έξι σταρ της σειράς επισκέπτονται μετά από 17 χρόνια τα εμβληματικά σκηνικά αλλά και τους χαρακτήρες που τους έκαναν διάσημους στο σύμπαν), ένα ήπιο και χαλαρό καθαρτήριο όμως, μακριά από τα ύψη του παραδείσου ή τα βάθη της κόλασης. Στην αρχή φρικάρεις λίγο, καθώς δεν ξέρεις προς τα πού θα πάει το συγκεκριμένο reunion (η γκάφα, η ντροπή, η παραφωνία και η πικρία παραφυλάνε πάντα σε τέτοιες περιστάσεις), μετά από λίγο όμως χαλαρώνεις και αφήνεσαι στο νοσταλγικό τριπ. Τι είναι άλλωστε εκατό λεπτά μπροστά στις εκατοντάδες φορές που έχουμε δει την σειρά να περνά από μπροστά μας ή μπροστά στα εκατό δισεκατομμύρια προβολές παγκοσμίως που υπολογίζεται ότι έχει ξεπεράσει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα;   

Εύχεται κανείς να υπήρχαν αντιστοίχως σήμερα περισσότερες πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, κωμικές σειρές (με ποια σειρά γελάσατε πραγματικά τελευταία;), έστω και χωρίς τα κονσερβαρισμένα γέλια του κοινού όπως στην εποχή του Friends.

Χωρίς πολλά spoiler λοιπόν για την δομή, την εξέλιξη και τις εκπλήξεις αυτής της «θρυλικής» αλλά χαμηλότονης σε γενικές γραμμές επανασύνδεσης, ιδού κάποιες παρατηρήσεις και κάποια προσωπικά highlights, αυθαίρετα και υποκειμενικά, από το reunion μιας σειράς που αφορούσε, σύμφωνα με την εκ των δημιουργών της Μάρτα Κάουφμαν, «εκείνη την περίοδο της ζωής μας που οικογένειά μας είναι οι φίλοι μας».

friends reunion Facebook Twitter
Φωτ.: Terence Patrick

Από τους έξι, ο Μάθιου Πέρι, που ως Τσάντλερ αποτελούσε το «πνεύμα» της σειράς, μοιάζει ο πιο εξαντλημένος (από τη ζωή;) και εμφανίζεται ως ο πιο λακωνικός, συγχρόνως όμως και ως ο πιο γνήσια ευσυγκίνητος. Όταν ο αφόρητος Τζέιμς Κόρντεν, ο οποίος συντονίζει την κοινή συνέντευξη με φόντο το γνωστό από τους τίτλους της σειράς σιντριβάνι, τους ρωτά στην αρχή πόσο συχνά βλέπονται, ο Πέρι παραπονιέται μισοσοβαρά, «εμένα δεν με παίρνει κανείς ποτέ [από τους άλλους]». Σε κάποιο άλλο σημείο που η κουβέντα έχει πάει στα γυρίσματα της σειράς ενώπιον ζωντανού κοινού, λέει: «Κάθε φορά που δεν άκουγα γέλιο, νόμιζα ότι θα πεθάνω – είχα έντονη εφίδρωση και σπασμούς».   

Είναι ο μόνος επίσης από όλους όσους εμφανίζονται σ’ αυτό το σπέσιαλ επεισόδιο που αναφέρει την λέξη Covid, όταν προς το τέλος ρωτά αν το μαντηλάκι που του δίνει η «Φοίβη» για να σκουπίσει τα δάκρυα συγκίνησης στο (οικείο και συγχρόνως ανοίκειο πλέον) πρόσωπό του, είναι αποτελεσματικό κατά του ιού. 

Μαθαίνουμε ακόμα ότι ο «Ρος» (Ντέιβιντ Σουίμερ) και η «Ρέιτσελ» (Τζένιφερ Άνιστον) ήταν καψουρεμένοι μεταξύ τους και στην πραγματικότητα, στους πρώτους δύο κύκλους τουλάχιστον, αλλά είχαν αποφασίσει, μας λένε τώρα, να μην το προχωρήσουν αλλά να διοχετεύσουν όλη αυτή την ρομαντική ενέργεια στους ρόλους τους (ας το πιστέψουμε). Ο Σουίμερ δηλώνει επίσης ότι μισούσε θανάσιμα τον Μαρσέλ, την «αξιαγάπητη» μαϊμού που του είχαν φορτώσει οι σεναριογράφοι στις αρχές της σειράς. 

friends reunion Facebook Twitter
Tα «Φιλαράκια» ήταν ο ορισμός αυτού που λέμε «παγκόσμιο φαινόμενο» σε μια εποχή που το ίντερνετ ήταν ακόμα στα σπάργανα. Φωτ.: Terence Patrick

Ένα τμήμα αφορά τις μαρτυρίες οπαδών από άκρη σ’ άκρη στον πλανήτη, από την Γκάνα ως την Ινδία και το Μεξικό – ας μην ξεχνάμε ότι τα «Φιλαράκια» ήταν ο ορισμός αυτού που λέμε «παγκόσμιο φαινόμενο» σε μια εποχή που το ίντερνετ ήταν ακόμα στα σπάργανα –  που δηλώνουν με χαρά και συγκίνηση πόσο τους βοήθησε η σειρά να νιώθουν λιγότεροι μόνοι και παρίες και εξοστρακισμένοι από τον κοινωνικό τους περίγυρο, συχνά επειδή ήταν γκέι. Τρυφερό αλλά και λίγο ειρωνικό αν αναλογιστούμε ότι και οι έξι κεντρικοί χαρακτήρες της σειράς είναι λευκοί και στρέιτ. 

Δεν έχει σημασία όμως τελικά. Ίσως δεν είχε ούτε τότε. Οι χαρακτήρες στο Friends ήταν οικουμενικά αναγνωρίσιμοι, αρχετυπικοί σχεδόν, και εκπροσωπούσαν μια εποχή που δεν ήταν τόσο επικεντρωμένη στις πάσης φύσεως ισορροπίες και εκπροσωπήσεις όσο η δική μας. Δεν θα είχε νόημα σήμερα μια σειρά σαν το Friends (ακόμα και τότε εξάλλου παραήταν «ρόδινη») ούτε θα μπορούσε να έχει το ίδιο αντίκτυπο. Από την άλλη, εύχεται κανείς να υπήρχαν αντιστοίχως σήμερα περισσότερες πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, κωμικές σειρές (με ποια σειρά γελάσατε πραγματικά τελευταία;), έστω και χωρίς τα κονσερβαρισμένα γέλια του κοινού όπως στην εποχή του Friends.     

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

friends reunion

Δημητρης Πολιτάκης / Βρε πώς καταντήσαμε κι εμείς και τα «Φιλαράκια»…

Μητέρα των reunion ή μητέρα των αρπαχτών; Όπως και να το δει κανείς, το trailer για το επικείμενο reunion του Friends προκάλεσε έναν κυκεώνα συναισθηματικών αντιδράσεων ειδικά στους λίγο-πολύ συνομήλικους των πρωταγωνιστών της σειράς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

Daily / The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

To εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Louis Theroux για το «κίνημα» των Ισραηλινών εποίκων που έχουν πλέον βάλει ως στόχο την ισοπεδωμένη Γάζα, και προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο BBC, βρίσκεται και στο YouTube, προς το παρόν τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Daily / American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Η ταινία του 2000 που βασίστηκε στο ομώνυμο, αγρίως αμφιλεγόμενο, μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις, με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο ενός σαλεμένου γιάπη, μοιάζει από πολλές απόψεις εξαιρετικά προφητική και ανησυχητικά επίκαιρη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ