Ο Joe Average παρουσιάζει μια νέα τοιχογραφία που τιμά τον αγώνα κατά του Aids στο Βανκούβερ

Ο Joe Average παρουσιάζει μια νέα τοιχογραφία που τιμά τον αγώνα κατά του Aids στο Βανκούβερ Facebook Twitter
Ο Joe Average μπροστά στο έργο One World, One Hope—40 Years Later στο Βανκούβερ. Φωτο: Mavreen David
0

Ο Καναδός καλλιτέχνης και ακτιβιστής Joe Average αποκάλυψε την τελευταία του δουλειά που γιορτάζει τον παγκόσμιο αγώνα κατά του Aids για το φεστιβάλ γκράφιτι του Βανκούβερ, ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου.

Αφορμή για το έργο του είναι η συμπλήρωση 40 ετών από τότε που εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα της νόσου στις ΗΠΑ. Ο Τζο Αβερέιτζ κόσμησε με το έργο του τον Βόρειο τοίχο του Helmcken House, μιας κατοικία στο κέντρο του Βανκούβερ που παρέχει οικονομικά προσιτή στέγαση για όσους ζουν με HIV/AIDS.

Γεννημένος στη Βικτώρια της Βρετανικής Κολομβίας του Καναδά το 1957, ο Αβερέιτζ προσβλήθηκε με HIV+ σε ηλικία 27 ετών. Είναι επιζών μιας πολύ σκληρής εποχής και αποφάσισε από τότε να αφιερώσει το υπόλοιπο της ζωής του στην τέχνη δωρίζοντας τα έσοδα από τα έργα του σε μεγάλους οργανισμούς για την έρευνα της καταπολέμησης του AIDS. Το διάσημο έργο του One World, One Hopeέχει αναπαραχθεί σε εκατομμύρια αφίσες και χρηστικά αντικείμενα με τα έσοδα να πηγαίνουν στο A Loving Spoonful (μια φιλανθρωπική οργάνωση που παρέχει γεύματα σε άτομα σε τελικό στάδιο της ασθένειας) και το Davie Village. Μάχεται κατά της ομοφοβίας και η πόλη τον έχει τιμήσει ορίζοντας την 3η Νοεμβρίου 2002 ως "Joe Average Day" στην πόλη, για την καταπολέμηση του AIDS και της ομοφοβίας.

Ο Αβερέιτζ είναι γνωστός για το χαρούμενο, πολύχρωμο έργο του που μοιάζει με κινούμενα σχέδια, που περιλαμβάνει εικόνες λουλουδιών, ζώων και εντόμων και ανθρώπων. Στον Καναδά κυκλοφορεί ένα νόμισμα με έργο του που συμβολίζει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην αποδοχή των LGBTQIατόμων, αλλά και για να υπενθυμίζει το έργο που έχει να γίνει ακόμα.

Ο Joe Average παρουσιάζει μια νέα τοιχογραφία που τιμά τον αγώνα κατά του Aids στο Βανκούβερ Facebook Twitter
Το έργο One World, One Hope—40 Years του Joe Average.

Δεκαετίες αφότου φιλοτέχνησε το έργο, οι φιγούρες του παραμένουν συναρπαστικές και το έργο ήταν αρχικά η νικήτρια συμμετοχή του Αβερέιτζ για ένα διαγωνισμό αφίσας προκειμένου να σηματοδοτηθεί η πρώτη εθνική εβδομάδα ευαισθητοποίησης του Καναδά, το 1994. Το έργο του έγινε γραμματόσημο στον Καναδά, το πρώτο που αναγνώριζε την επιδημία.

«Χρειαζόμαστε πολλή δουλειά στην εκπαίδευση, στην αφαίρεση του στίγματος, τη χρηματοδότηση της έρευνας, στην ανάπτυξη των θεραπειών και τα εμβόλια. Το AIDS είναι ακόμα μια μάστιγα σε όλο τον κόσμο» λέει ο καλλιτέχνης.  

Η νέα τοιχογραφία, ζωγραφισμένη από την Angelica Stirpe σε ζωντανές αποχρώσεις του μωβ, του κόκκινου, του πράσινου και του κίτρινου, αποκτά τη δική της ζωή, ενσωματώνοντας τόσο την αίσθηση της συμπόνιας όσο και της χαράς του καλλιτέχνη. «Η καρδιά στο κέντρο της σύνθεσης  αντιπροσωπεύει την αγάπη, για την οποία πάντα πίστευα ότι είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να μας οδηγήσει μπροστά και να τερματίσουμε πραγματικά αυτήν την επιδημία» λέει.

Πολιτισμός
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H ιστορία της πρωτοποριακής queer έκδοσης «Gay Comix»

Lgbtqi+ / H ιστορία της πρωτοποριακής queer έκδοσης «Gay Comix»

Το «Gay Comix» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1980 με γελοιογραφίες αποκλειστικά ατόμων από την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, επικεντρώθηκε σε θέματα που δεν συζητιούνταν στον συμβατικό Τύπο και παρείχε ενημέρωση σε μια εποχή που η κρίση του AIDS ήταν στο μυαλό όλων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ