Ο Καναδός καλλιτέχνης και ακτιβιστής Joe Average αποκάλυψε την τελευταία του δουλειά που γιορτάζει τον παγκόσμιο αγώνα κατά του Aids για το φεστιβάλ γκράφιτι του Βανκούβερ, ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου.
Αφορμή για το έργο του είναι η συμπλήρωση 40 ετών από τότε που εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα της νόσου στις ΗΠΑ. Ο Τζο Αβερέιτζ κόσμησε με το έργο του τον Βόρειο τοίχο του Helmcken House, μιας κατοικία στο κέντρο του Βανκούβερ που παρέχει οικονομικά προσιτή στέγαση για όσους ζουν με HIV/AIDS.
Γεννημένος στη Βικτώρια της Βρετανικής Κολομβίας του Καναδά το 1957, ο Αβερέιτζ προσβλήθηκε με HIV+ σε ηλικία 27 ετών. Είναι επιζών μιας πολύ σκληρής εποχής και αποφάσισε από τότε να αφιερώσει το υπόλοιπο της ζωής του στην τέχνη δωρίζοντας τα έσοδα από τα έργα του σε μεγάλους οργανισμούς για την έρευνα της καταπολέμησης του AIDS. Το διάσημο έργο του One World, One Hopeέχει αναπαραχθεί σε εκατομμύρια αφίσες και χρηστικά αντικείμενα με τα έσοδα να πηγαίνουν στο A Loving Spoonful (μια φιλανθρωπική οργάνωση που παρέχει γεύματα σε άτομα σε τελικό στάδιο της ασθένειας) και το Davie Village. Μάχεται κατά της ομοφοβίας και η πόλη τον έχει τιμήσει ορίζοντας την 3η Νοεμβρίου 2002 ως "Joe Average Day" στην πόλη, για την καταπολέμηση του AIDS και της ομοφοβίας.
Ο Αβερέιτζ είναι γνωστός για το χαρούμενο, πολύχρωμο έργο του που μοιάζει με κινούμενα σχέδια, που περιλαμβάνει εικόνες λουλουδιών, ζώων και εντόμων και ανθρώπων. Στον Καναδά κυκλοφορεί ένα νόμισμα με έργο του που συμβολίζει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην αποδοχή των LGBTQIατόμων, αλλά και για να υπενθυμίζει το έργο που έχει να γίνει ακόμα.
Δεκαετίες αφότου φιλοτέχνησε το έργο, οι φιγούρες του παραμένουν συναρπαστικές και το έργο ήταν αρχικά η νικήτρια συμμετοχή του Αβερέιτζ για ένα διαγωνισμό αφίσας προκειμένου να σηματοδοτηθεί η πρώτη εθνική εβδομάδα ευαισθητοποίησης του Καναδά, το 1994. Το έργο του έγινε γραμματόσημο στον Καναδά, το πρώτο που αναγνώριζε την επιδημία.
«Χρειαζόμαστε πολλή δουλειά στην εκπαίδευση, στην αφαίρεση του στίγματος, τη χρηματοδότηση της έρευνας, στην ανάπτυξη των θεραπειών και τα εμβόλια. Το AIDS είναι ακόμα μια μάστιγα σε όλο τον κόσμο» λέει ο καλλιτέχνης.
Η νέα τοιχογραφία, ζωγραφισμένη από την Angelica Stirpe σε ζωντανές αποχρώσεις του μωβ, του κόκκινου, του πράσινου και του κίτρινου, αποκτά τη δική της ζωή, ενσωματώνοντας τόσο την αίσθηση της συμπόνιας όσο και της χαράς του καλλιτέχνη. «Η καρδιά στο κέντρο της σύνθεσης αντιπροσωπεύει την αγάπη, για την οποία πάντα πίστευα ότι είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να μας οδηγήσει μπροστά και να τερματίσουμε πραγματικά αυτήν την επιδημία» λέει.