Στην αλληλεπίδραση των παιδιών και των εφήβων με τον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρθηκε η ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια Άννα Κανδαράκη, προβάλλοντας και τον ρόλο των γονέων.
«Τα social media έχουν ένα κομμάτι δημιουργικό, δηλαδή όντως οι νέοι μπορούν να νιώσουν πολύ πιο δημιουργικοί μέσα από αυτό, είναι σημαντικό να μη τα δαιμονοποιήσουμε. Έχει σημασία ο τρόπος που θα τα χρησιμοποιήσουμε» σημειώνει μιλώντας στην ΕΡΤ η ειδικός.
Τονίζει στη συνέχεια ότι «το παιδί, μέσα από αυτόν τον τρόπο, μπορεί να γίνει πρωταγωνιστής, αναζητά την επαφή».
«Μέσα από τη διαδικασία των social media "χαζολογάει" σκηνοθετώντας τον εαυτό του για ώρες. Το παιδί και ο έφηβος για να μεγαλώσει χρειάζεται να περάσει έναν ελεύθερο χρόνο, χρειάζεται να "χαζολογήσει". Επειδή δεν του προσφέρεται στο σπίτι πάντα, περνά άσκοπο χρόνο και χρειάζεται να τον περάσει αυτόν τον χρόνο» είπε η κα Κανδαράκη.
Ωστόσο, όπως συνεχίζει αν το παιδί έχει μάθει «μέσα σε πολύ σκληρά όρια μπορεί αυτά τα όρια να τα χάσει μέσα από τα social media».
Παράλληλα, αν ένας γονιός που περνά ώρες μπροστά στο κινητό και τον υπολογιστή του, «είναι σίγουρο πως αυτό το πράγμα το παιδί το καταγράφει».
Αναφερόμενη σε επικίνδυνες προκλήσεις (challenges) που κάνουν την εμφάνισή τους κυρίως σε πλατφόρμες που χρησιμοποιούν νεότερα άτομα, όπως το TikTok, προέβη στην ανάλυση του προφίλ των χρηστών που συμμετέχουν σε αυτές.
«Προτιμούμε να τσακωθούμε μπροστά στο παιδί με πολιτισμό [αναφερόμενη στους γονείς] ώστε να καταγράψει το παιδί ότι επικοινωνώ το συναίσθημά μου. Αυτό που συμβαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης [τα challenges] ότι εγώ βρήκα ευκαιρία να διοχετεύσω αυτό που κρύβω μέσα μου. Τι κρύβω μέσα μου; Επιθετικότητα, αδικία, θυμό» σημειώνει.