Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel

Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel Facebook Twitter
Naxatras. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης
0

Τo Stages A/Live επιστρέφει αυτές τις γιορτές με ένα νέο επεισόδιο που θα μεταδοθεί ανήμερα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube, το Onassis Channel, με καλεσμένους τους Naxatras από τη Θεσσαλονίκη. Το γκρουπ θα παίξει στο Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης στην Καβάλα, έναν αρχαίο οικισμό στον οποίο υπάρχει ένα μικρό αμφιθέατρο. 

Αν και το πρότζεκτ ξεκίνησε διαφορετικά, στη δεύτερη σεζόν του, που εγκαινιάζεται στο Ακόντισμα με τους Naxatras, ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά ροκ γκρουπ στο εξωτερικό, εξελίσσεται και περιλαμβάνει απρόσμενους χώρους ή μέρη και ακόμη πιο απρόσμενα ονόματα. Αρχικά, το Stages A/Live αφορούσε μια σειρά εμφανίσεων συγκροτημάτων και καλλιτεχνών σε διάφορους ιστορικούς συναυλιακούς χώρους αρχικά της Ελλάδας, όπως το AN Club και το Gagarin205 στην Αθήνα, το Eightball στη Θεσσαλονίκη και το Lab Art στον Βόλο. Στα πρώτα επεισόδια συμμετείχαν οκτώ καλλιτέχνες και συγκροτήματα απ’ όλα τα είδη της μουσικής, π.χ. οι Bazooka, ο Παύλος Παυλίδης, ο Μικρός Κλέφτης, οι Ath Kids, οι Nightstalker κ.ά. Αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες συναυλίες ξεχωριστές είναι ότι δεν έχουν θεατές. 

H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists.

Ήταν μια ιδέα του Χρήστου Σαρρή, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Το πρότζεκτ γεννήθηκε μέσα στην πρώτη καραντίνα και πραγματοποιήθηκε με σκοπό να υποστηρίξει την ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, τους χώρους της, που για μεγάλο χρονικό διάστημα έμειναν κλειστοί λόγω του Covid-19, αλλά και τους καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα που έμειναν ανενεργοί. Δεν ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στο εξωτερικό. «Υπήρξε και στην Αμερική και στην Αγγλία κάτι ανάλογο, αλλά εδώ, στην Ελλάδα, το κάναμε σε μεγαλύτερο stage απ’ οπουδήποτε αλλού», αναφέρει o Χρήστος. «Στη δική μας περίπτωση πήρε μεγαλύτερη έκταση. Επιπλέον, αυτές οι συναυλίες είχαν πολύ σημαντικό αντίκτυπο σε όσους συμμετείχαν. Σκέψου ότι αυτοί οι άνθρωποι, που βιοπορίζονται από τις συναυλίες, ήταν εκτός live για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ίδιο και οι χώροι. Ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπεις μετά το lockdown να βοηθιούνται κάποια παιδιά που συμμετείχαν, να βγαίνουν έξω, να κάνουν τουρ και κυρίως να καταλαβαίνουν ότι αυτό που έκαναν μαζί μας είναι κάτι που τους βοηθάει, καθώς δείχνουν δουλειά τους στο εξωτερικό. Αυτό που κάναμε π.χ. με τους Puta Volcano θα τους συντροφεύει και είναι κάτι που μπορούν να δείξουν προς τα έξω. Ήταν μια πολύ πετυχημένη περίοδος και το σημαντικότερο είναι ότι και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα, όπως οι ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC και ο Παύλος Παυλίδης, αναφέρονται πλέον σε εκείνες τις νύχτες που έκαναν πρεμιέρα τα βίντεό τους με πολύ μεγάλη αγάπη. Αισθάνθηκαν σαν να παίζουν ζωντανά μπροστά σε κοινό, παρά τις αντιξοότητες. H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists. Είναι καλό να γίνονται συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα».

Χρήστος Σαρρής Facebook Twitter
Ο Χρήστος Σαρρής, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει, πάντως, είναι η ποιότητα των βίντεο, τα οποία είναι γυρισμένα υπό ένα κινηματογραφικό πρίσμα, γεγονός που κάνει την εμπειρία μοναδική, ειδικά για τον θεατή που δεν εντυπωσιάζεται εύκολα. Ρωτάω τον Χρήστο αν ήταν κάτι που είχε στο μυαλό του από την αρχή. «Προέρχομαι από μια γενιά που έβλεπε μουσικές ταινίες ως επί το πλείστον στο σινεμά, μια εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο. Π.χ. το “Stop making sense” των Talking Heads ήταν μια συναυλία που έγινε ταινία και η συναυλία του Peter Gabriel έγινε ταινία. Σκοπός της κινηματογράφησης δεν είναι η διαδικτυακή προβολή, οπότε κι εμείς με αυτήν τη λογική κάνουμε τα γυρίσματά μας».

— Τι ανταπόκριση έχει το Stages A/Live μέχρι στιγμής;

Για πρώτη φορά στη ζωή μου έχω λάβει μηνύματα από αγνώστους, δηλαδή από ανθρώπους που το έχουν δει και μου έχουν γράψει πόσο τους βοήθησε να ξεφύγουν για λίγες στιγμές από τη συγκεκριμένη συνθήκη.

— Τι να περιμένουμε στη συνέχεια; 

Είναι δυο-τρία πράγματα που προγραμματίζουμε και αν γίνουν, αυτή η σεζόν θα είναι πολύ ιδιαίτερη. Μέχρι στιγμής, ανακοινώσιμη είναι μόνο η εμφάνιση των Planet of Zeus που παίζουν στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός». Έχει κινηματογραφηθεί ήδη η συναυλία. Ο χώρος ήταν μια πρόταση της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, που υιοθέτησα αμέσως. Έχω παίξει με το σχολείο μου στον Παρνασσό αρχές της δεκαετίας του ’80 και μου θυμίζει πολλά. Είναι πολύ απροσδόκητο να βλέπεις μια μπάντα σαν τους Planet of Zeus σε αυτόν τον χώρο, αλλά ταυτόχρονα του ταιριάζουν πάρα πολύ (σ.σ. σίγουρα είναι ένα γκρουπ που δεν θα περίμενες ότι θα έπαιζε στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος μπορεί να έχει φιλοξενήσει εναλλακτικές συναυλίες κατά καιρούς, όπως αυτές της Midori Takada και του Lee Renaldo στο σόλο πρότζεκτ του εκτός Sonic Youth, αλλά ποτέ ένα ροκ σχήμα του μεγέθους και του ήχου των Zeus). Έχει δημιουργηθεί μια αρκετά ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και τα παιδιά παίζουν καταπληκτικά. Είναι αδιανόητη μπάντα, μία από τις καλύτερες που έχουμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.  

Planet of Zeus Facebook Twitter
Planet of Zeus. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Naxatras στο Akontisma

Ψηφιακή πρεμιέρα: 1/1/22, 21:00

www.youtube.com/c/OnassisFoundationChannel


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ