Η μόδα συνεχίζει την προκαθορισμένη πορεία της κάτω από μια συστολή, αποτέλεσμα των τελευταίων εξελίξεων στο ουκρανικό μέτωπο. Από την πλευρά τους οι σχεδιαστές κάνουν αυτό που γνωρίζουν καλύτερα με το να γιορτάζουν τη διάθεση για ζωή και χαρά, ως μια νέα μορφή fashion ουτοπίας στο δυσοίωνο αυτό τοπίο που σκιαγραφείται διεθνώς.
Η εβδομάδα μόδας του Μιλάνο δείχνει πιο δυνατή από ποτέ με τους διεθνείς αστέρες, τους influencers και τους δημοσιογράφους να χειροκροτούν τις δημιουργίες που παρουσιάζονται στα σόου. Όλα μοιάζουν τόσο λαμπερά και όμορφα, αλλά, παράλληλα, τίποτα δεν μοιάζει το ίδιο. Όμως πολλές φορές η πασαρέλα μπορεί να έχει διδακτικό χαρακτήρα αποπνέοντας μηνύματα για το κοινωνικό σύνολο και για τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται αξίες, ιδανικά και υποκουλτούρες.
Ένας από αυτούς τους ανθρώπους της βιομηχανίας της μόδας που έχει αποδείξει ότι μπορεί εύκολα να αφουγκραστεί την κοινωνία είναι ο Alessandro Michele, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci.
Παρουσιάζοντας τις συλλογές του διαδικτυακά μόνο ή με ελάχιστους καλεσμένους σε άλλες περιοχές ανά τον κόσμο όπως το Λος Άντζελες, ο σχεδιαστής ένιωσε την ανάγκη πως ήταν η ώρα να επιστρέψει στην πόλη όπου έχει αφήσει το στίγμα της η εταιρεία τα 101 χρόνια της ύπαρξής της: το Μιλάνο.
Μεγάλο κομμάτι της συλλογής του κατείχε η συνεργασία του με την adidas, η οποία σχεδόν ακαριαία κατέκλυσε τα social media γεμίζοντάς τα με εικόνες από φορέματα υψηλής ραπτικής, μπότες και κοστούμια που έφεραν τα λογότυπα των δύο εταιρειών και παράλληλα έθεταν τον πήχη πιο ψηλά όσο αφορά στο ποια μπορεί να είναι τα αποτελέσματα της συνεργασίας ενός πολυτελούς οίκου μόδας με ένα brand αθλητικών ρούχων.
Η μεγάλη είδηση της επιστροφής του θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν αρκετά ανατρεπτική, όπως είναι και ο ίδιος εξάλλου, με τη Rihanna σε προχωρημένο στάδιο εγκυμοσύνης να κάθεται στην πρώτη σειρά των VIP καλεσμένων, αλλά και με μία συλλογή στo γυναικείο calendar, η οποία στην πραγματικότητα ήταν αντρική.
Έμπνευση πίσω από την «Exquisite» συλλογή του ιταλικού power fashion house αποτέλεσε το πρώτο αντρικό σόου που έφερε την υπογραφή του Michele το 2015, όταν άξια πήρε τη νέα του θέση. Μάλιστα τότε πολλοί haters είχαν χαρακτηρίσει τις δημιουργίες αμιγώς έως και εντελώς γυναικείες, αφήνοντας πολλά ερωτηματικά γύρω από το κατά πόσο ένας άντρας μπορεί να φορέσει ένα διάφανο δαντελωτό τοπ ή έναν υπερμεγέθη φιόγκο.
Αν έχει αποδείξει περίτρανα κάτι o Alessandro Michele στην πορεία των 7 χρόνων που κατέχει τα ηνία της Gucci είναι το γεγονός ότι είναι ένας από τις πιο αντισυμβατικές προσωπικότητες στην ιστορία της μόδας. Θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε ως έναν άριστο βιρτουόζο και χειριστή του φύλου, αφού διέβρωσε όλα τα στερεοτυπικά κακέκτυπα που η μόδα είχε θεμελιώσει και η κοινωνία είχε εμφυτεύσει στη συνείδησή μας.
Βάζοντας τους άντρες να περπατήσουν άλλοτε με φορέματα και άλλοτε με τακούνια και δημιουργώντας την πρώτη genderless σειρά ρούχων σε high-end label, σκιαγράφησε ένα λαμπρό μέλλον για κάθε άνθρωπο που ψάχνει να εκφραστεί μέσα από τον κόσμο των υφασμάτων και της ομορφιάς.
Πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε τον όρο «fluidity» για να περιγράψουμε τις συλλογές του, ο ίδιος όμως δεν το είδε ποτέ έτσι, καθώς πάντα προτιμούσε να σχεδιάζει ρούχα που αντικατοπτρίζουν και εξυμνούν τη μοναδικότητα της κάθε ανθρώπινης προσωπικότητας ξεχωριστά.
Έτσι έκανε και στη συλλογή του για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022-2023. Παρόλο που η σκέψη πίσω από αυτή είχε ως επίκεντρο τον αντρικό ρουχισμό, στην πραγματικότητα μια γυναίκα άνοιξε το σόου φορώντας ένα αντρικό μπλε navy κοστούμι, περνώντας το μήνυμα του δυναμικού και άλλοτε bossy, working girl.
Σε όλη του τη ζωή ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci ήταν πάντα κάπου ανάμεσα στα δύο τυπικά φύλα, μια στάση που κατέχουν πολλοί millennials αυτή τη στιγμή, μια ομάδα ανθρώπων που οι προτιμήσεις τους απασχολούν καθημερινά το εμπόριο και τη βιομηχανία του χώρου. Ένα κομμάτι το κοινωνικού συνόλου, με αρκετές υποομάδες, στις οποίες ο σχεδιαστής ξέρει ακριβώς με ποιο τρόπο να απευθυνθεί.
Γι’ αυτό και μεγάλο κομμάτι της συλλογής του κατείχε η συνεργασία του με την adidas, η οποία σχεδόν ακαριαία κατέκλυσε τα social media γεμίζοντάς τα με εικόνες από φορέματα υψηλής ραπτικής, μπότες και κοστούμια που έφεραν τα λογότυπα των δύο εταιρειών και παράλληλα έθεταν τον πήχη πιο ψηλά όσο αφορά στο ποια μπορεί να είναι τα αποτελέσματα της συνεργασίας ενός πολυτελούς οίκου μόδας με ένα brand αθλητικών ρούχων.
Με λίγα λόγια, σε μία σεζόν αφιερωμένη στα δυναμικά και αυστηρά κοστούμια, ο Alessandro Michele βρήκε τον κατάλληλο τρόπο για να κάνει τους streetwear addicts να τα φορέσουν.