Megaron Spring Festival: Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καλωσορίζει την άνοιξη

Megaron Spring Festival Facebook Twitter
Jacob Larsen and So Young An in Martha Graham’s Moon from «Canticle for innocent comedians»
0

Τι χρειάζεται για να έρθει η άνοιξη; Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δίνει τη δική του απάντηση σε αυτό το ερώτημα με μια νέα πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός.

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης (Megaron Spring Festival), που εγκαινιάζεται στις 31 Μαρτίου και ολοκληρώνεται στις 17 Απριλίου 2022, γίνεται η εαρινή γιορτή των τεχνών που τοποθετεί την Αθήνα στο επίκεντρο του πολιτιστικού ενδιαφέροντος και μας καλεί να ζήσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία, και μάλιστα σε μια περίοδο που έχουμε ανάγκη την πολιτιστική δημιουργία περισσότερο από ποτέ.  

Διεθνούς φήμης σύνολα, μουσικοί, χορογράφοι και εκπρόσωποι από το ευρύτερο φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο όπου η τέχνη καλωσορίζει την άνοιξη και μας παρασύρει μαζί της.

Διεθνούς φήμης σύνολα, μουσικοί, χορογράφοι και εκπρόσωποι από το ευρύτερο φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο όπου η τέχνη καλωσορίζει την άνοιξη και μας παρασύρει μαζί της.

Την αυλαία του φεστιβάλ ανοίγουν στις 31 Μαρτίου οι Katia και Marielle Labèque, ένα από τα καλύτερα πιανιστικά δίδυμα διεθνώς, που εδώ και πέντε δεκαετίες διαπρέπουν στις μεγαλύτερες συμφωνικές αίθουσες του κόσμου. Το σπινθηροβόλο και φινετσάτο παίξιμό τους αλλά και ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο αλληλοσυμπληρώνονται οι διαφορετικές πιανιστικές τους ιδιοσυγκρασίες δημιουργούν μια συναρπαστική συναυλία που θυμάσαι για καιρό. Οι δύο σολίστ θα ερμηνεύσουν τις «Έξι αρχαίες επιγραφές» για δύο πιάνα του Claude Debussy και την «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» (εκδοχή για δύο πιάνα) του Igor Stravinsky, καθώς και τη «Φαντασία» σε φα ελάσσονα για τέσσερα χέρια του Franz Schubert. 

Την 1η Απριλίου, τη σκυτάλη παίρνει η μεγάλη κυρία του πιάνου Elisabeth Leonskaja που συγκίνησε ιδιαίτερα το ελληνικό κοινό με την έξοχη της ερμηνεία στις σονάτες για πιάνο του Schubert την καλλιτεχνική περίοδο 2018-2019. Αυτήν τη φορά θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Λουκά Καρυτινό στην παρουσίαση του Δεύτερου κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα του Johannes Brahms. 

Katia & Marielle Labèque Facebook Twitter
Katia & Marielle Labèque

Ακολουθεί στις 3 Απριλίου ο Gautier Capuçon, ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές του βιολοντσέλου διεθνώς, που θα μοιραστεί τη σκηνή του Μεγάρου με τον αγαπημένο φίλο του Jérôme Ducros, διακεκριμένο πιανίστα και συνθέτη. Οι δυο καλλιτέχνες στις κοινές τους εμφανίσεις ανά τον κόσμο μαγεύουν με το πάθος και τον δυναμισμό τους ακροατές και κριτικούς. Το πρόγραμμά τους στο Megaron Spring Festival συνδυάζει δύο χαρακτηριστικές σονάτες για τσέλο και πιάνο των Claude Debussy και Johannes Brahms με πρωτότυπες συνθέσεις αλλά και μεταγραφές έργων διάσημων συνθετών καθώς και με ένα από τα δημοφιλέστερα κομμάτια του αμερικανικού ragtime, το «Εntertainer» του Scott Joplin.

Η Maria Joao Pires, κορυφαία πιανίστα με μακρά διεθνή πορεία και πάμπολλες βραβεύσεις, έρχεται στο Μέγαρο στις 4 Απριλίου για να μοιραστεί μαζί μας μερικές από τις ομορφότερες σελίδες της γερμανικής και γαλλικής εργογραφίας για πιάνο. Για το ένα και μοναδικό ρεσιτάλ της στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης επέλεξε τις αριστουργηματικές Σονάτες αρ. 13 σε λα μείζονα, D. 664 και αρ. 21 σε σι ύφεση μείζονα, D. 960 του Franz Schubert, αλλά και μία από τις πιο ονειρικές συνθέσεις του Claude Debussy, τη «Σουίτα από το Μπέργκαμο», από την οποία ξεχωρίζει το περίφημο «Σεληνόφως».

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννηση του Ιάννη Ξενάκη (1922-2001), παρουσιάζει μία από τις πιο αξιόλογες ορχήστρες κρουστών της Ευρώπης, το Σύνολο Les Percussions de Strasbourg, που εμφανίζεται στις 10 Απριλίου για να μας μυήσει στον ιδιότυπο κόσμο του μεγάλου αρχιτέκτονα των ήχων. Το Σύνολο Κρουστών του Στρασβούργου, το οποίο συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια διεθνούς καλλιτεχνικής πορείας, επέλεξε για τη μία και μοναδική εμφάνισή του στο Μέγαρο τις «Πλειάδες» (1979) και την «Περσέφασσα» (1969), δύο συνθέσεις-προκλήσεις για τον ακροατή, οι οποίες χαρακτηρίζονται από ρυθμική ένταση και τεράστιο ηχοχρωματικό πλούτο. Η συναυλία συμπεριλαμβάνεται στις εκδηλώσεις-δράσεις του Meta-xenakis.org., μιας πρωτοβουλίας που έχει ως στόχο τη διοργάνωση μιας διηπειρωτικής γιορτής για τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη. 

Για το κλείσιμο του φεστιβάλ η σκηνή του Μεγάρου φιλοξενεί το σπουδαιότερο χορευτικό γεγονός της άνοιξης! Τρεις παραστάσεις της Martha Graham Dance Company, της ομάδας που δημιούργησε η ιέρεια του μοντέρνου χορού, έρχονται στις 15, 16 και 17/4. Οι χορευτές του εμβληματικού συγκροτήματος, που έχει εμφανιστεί σε περισσότερες από 50 χώρες συναρπάζοντας εκατομμύρια θεατές, θα ερμηνεύσουν σε πρώτη πανευρωπαϊκή τη νέα παραγωγή «Canticle for innocent comedians» που βασίζεται σε πρωτότυπη μουσική του Jason Moran και είναι εμπνευσμένη από τα θέματα ενός έργου της Graham που είχε χαθεί από το 1952. Σε αυτές τις τρεις παραστάσεις θα έχουμε επίσης την ευκαιρία να απολαύσουμε τη Martha Graham Dance Company στη χορογραφία «Acts of Light» (1981) σε μουσική του Carl Nielsen, μίας από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της σκανδιναβικής μουσικής.   

Όλες οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ της Άνοιξης θα πραγματοποιηθούν τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας και υπόσχονται μια εμπειρία όπου η τέχνη τιμάται και ταυτόχρονα τιμά την πιο όμορφη εποχή του χρόνου. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καλωσορίζει την άνοιξη με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

Φεστιβάλ της Άνοιξης
31/3-17/4/2022

www.megaron.gr

210 7282333
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1

ΠΑΚΕΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ TΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Από 3 εκδηλώσεις 
και πάνω: - 25%

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ