documenta 14: Κονσέρτο του Guillermo Galindo

documenta 14: Κονσέρτο του Guillermo Galindo Facebook Twitter
0

Το 2012 ο Guillermo Galindo άρχισε να δουλεύει το Border Cantos (Ραψωδίες των συνόρων), ένα συνεργατικό πρότζεκτ µε τον Richard Misrach που τον οδήγησε σε ένα οδοιπορικό κατά µήκος των συνόρων που χωρίζουν το Μεξικό από τις Ηνωµένες Πολιτείες, την πλέον στρατιωτικοποιηµένη περιοχή της Βόρειας Αµερικής. Εκεί άρχισε να συλλέγει πράγµατα πεταµένα, άχρηστα. Στην αρχή ήταν µικρά: µια πολυκαιρισµένη πλαστική τσατσάρα, χρησιµοποιηµένα µπουκάλια νερού, εύθραυστα κόκαλα ζώων. Έπειτα µεγαλύτερα: λυγισµένα κοµµάτια αυλακωτής λαµαρίνας που κάποτε ανήκαν σε κάποια οροφή, αλυσίδες, λάστιχα αυτοκινήτων και, εντέλει, µια ολόκληρη σειρά οµοιωµάτων ντυµένων σαν µετανάστες και κρεµασµένων σε ένα άδειο τούνελ, να σαπίζουν στη ζέστη του ήλιου της ερήµου.

Μικρά και µεγάλα, τα εγκαταλειµµένα αντικείµενα στη συνέχεια µετατρέπονται σε µουσικά όργανα, σε συσκευές που µπορούν να ακουστούν στον κόσµο όλο. Ο Galindo, που γεννήθηκε στην Πόλη του Μεξικού το 1960, πιστεύει πως σε αυτούς τους ήχους µπορεί κάποιος να αφουγκραστεί κάτι από την ιστορία αλλά και από το πιθανό µέλλον του αντικειµένου καθώς και το υποθετικό παρελθόν της ζωής των ανθρώπων στους οποίους κάποτε ανήκαν.

Στην Αθήνα και στο Κάσελ ο Galindo συνθέτει νέες µουσικές, ωδές για τους διαβάτες των συνόρων. Υλικά που έχει βρει και από τις δυο πόλεις θα γίνουν η βάση των καινούριων του οργάνων. Στα χέρια του ένα τµήµα µιας βάρκας µπορεί να µετατραπεί σε έγχορδο, παλιές σωληνώσεις σε φλάουτο, το κρεβάτι που βρέθηκε σε ένα κτίριο στο Κάσελ το οποίο φιλοξενούσε προσωρινά µετανάστες γίνεται η πρώτη ύλη για ένα τύµπανο. Στο κονσέρτο, στο Ωδείο Αθηνών, τον συνοδεύουν ο Δημήτρης Δεσύλλας, η Χριστίνα Παντελίδου και άλλοι προσκεκλημένοι. 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT