Ο Μέσι, ο Εμπαπέ, οι εμίρηδες και οι κακομοίρηδες

αργεντινή μουντιάλ Facebook Twitter
Η εικόνα του πάντως με το παραδοσιακό αραβικό bisht (που στα δικά μας διεφθαρμένα μάτια έμοιαζε με μαύρο νεγκλιζέ), που του φόρεσαν πάνω από τη φανέλα της χώρας του κατά την απονομή, είναι κάτι που δεν θα μπορέσουμε να ξε-δούμε ποτέ. Φωτ.: Alex Livesey - Danehouse/Getty Images/Ideal Image
0

ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΙΧΕ αγνοήσει κανείς το φετινό Μουντιάλ μέχρι και το απροσδόκητα συναρπαστικό του φινάλε, ήταν δύσκολο να μη νιώσει τις συγκινήσεις και τις αναταράξεις του τελικού έστω και τηλεπαθητικά.

Μέχρι και το 80ό λεπτό του αγώνα ήταν ένας από τους πιο μονόπαντους και μονότονους τελικούς στην ιστορία του θεσμού (που ήδη είχε αρκετούς τέτοιους), από εκείνο το χρονικό σημείο και πέρα όμως, εξελίχθηκε στον πιο συναρπαστικό που έγινε ποτέ (ή που μπορεί να θυμηθεί κανείς).

Μόνο το ποδόσφαιρο μπορεί να σε πάει από την κόλαση στον παράδεισο και πάλι πίσω με τόσο αλλοπρόσαλλο τρόπο, αψηφώντας κάθε λογική πρόβλεψη. Γνωστά πράγματα.  

Την ίδια ώρα, στις σουίτες του σταδίου μπορούσε κανείς να διακρίνει, πίσω από τα προστατευτικά τζάμια, προσωπικότητες όπως ο Έλον Μασκ και ο «στασιαστής» γαμπρός του Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ. Το δυσοίωνο πάνελ συμπλήρωναν στις επίσημες θέσεις ο Ερντογάν και ο Ούγγρος ομόλογός του Όρμπαν, ο μοναδικός Ευρωπαίος ηγέτης που παρευρέθηκε στον τελικό, εκτός φυσικά από τον Εμανουέλ Μακρόν

Τι να πει κι ο Κιλιάν Εμπαπέ, που έβαλε τρία γκολ (κι ένα τέταρτο στη διαδικασία των πέναλτι) σ’ έναν τελικό, κι όμως έφυγε ηττημένος και κατηφής. Έκανε πολλά για να υπονομεύσει το κυρίαρχο αφήγημα που ζητούσε την ενθρόνιση του Λιονέλ Μέσι, ήταν όμως νομοτελειακά κατοχυρωμένο ότι θα συνέβαινε.

Τουλάχιστον, πολλοί και πολλές που είχαν μποϊκοτάρει μέχρι τώρα τη διοργάνωση ήραν κατ’ εξαίρεση το εμπάργκο για να παρακολουθήσουν ως πατροπαράδοτη τελετουργία τον μεγάλο τελικό, και η αδυναμία αυτή που επέδειξαν να κρατήσουν χαρακτήρα ως το τέλος εν τέλει τους δικαίωσε.   

Δικαιώθηκαν επίσης εκείνοι που πιστεύουν ότι ο Μέσι είναι ο αληθινός θεός, ο αδιαμφισβήτητος πλέον GOAT (Σπουδαιότερος Όλων Των Εποχών), και είναι πλέον πολύ δύσκολο και πολύ μάταιο να αντιδικήσει κανείς – όχι ότι ήταν ποτέ εύκολο.

Η εικόνα του πάντως με το παραδοσιακό αραβικό bisht (που στα δικά μας διεφθαρμένα μάτια έμοιαζε με μαύρο νεγκλιζέ), που του φόρεσαν πάνω από τη φανέλα της χώρας του κατά την απονομή, είναι κάτι που δεν θα μπορέσουμε να ξε-δούμε ποτέ. Ο ίδιος θα το ξεπεράσει, φαντάζομαι, τόσους φερετζέδες έχει φορέσει, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ως επίσημος πρεσβευτής τουρισμού της Σαουδικής Αραβίας. 

Ακόμα πιο γκροτέσκο –αλλά ενδεχομένως ταιριαστό για το Μουντιάλ της ενοχής και της παραδοξότητας που παρακολουθούσαμε με φόντο το χριστουγεννιάτικο δέντρο– ήταν το στιγμιότυπο με την αγρίως πανηγυρική χειρονομία του τερματοφύλακα της Αργεντινής, Εμιλιάνο Μαρτίνεζ, ο οποίος φάνηκε να κρατά ως επιβλητικό φαλλό το Χρυσό Γάντι που μόλις είχε κερδίσει, ενώ ο διάδοχος του θρόνου πλάι του τον κοιτούσε με ένα μίγμα θυμηδίας και περιέργειας. 

Την ίδια ώρα, στις σουίτες του σταδίου μπορούσε κανείς να διακρίνει, πίσω από τα προστατευτικά τζάμια, προσωπικότητες όπως ο Έλον Μασκ και ο «στασιαστής» γαμπρός του Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ.

Το δυσοίωνο πάνελ συμπλήρωναν στις επίσημες θέσεις ο Ερντογάν και ο Ούγγρος ομόλογός του Όρμπαν, ο μοναδικός Ευρωπαίος ηγέτης που παρευρέθηκε στον τελικό, εκτός φυσικά από τον Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος μετά τη λήξη του δραματικού τελικού «εισέβαλε» στον αγωνιστικό χώρο για να παρηγορήσει τον Εμπαπέ και τους συμπαίκτες του.

Θα τολμούσε πάντως να πει κανείς συμπερασματικά πως, σε ό,τι να έχει να κάνει με τη μεγάλη γεωπολιτική εικόνα, δεν νίκησε τόσο η Αργεντινή (ούτε και το ποδόσφαιρο βέβαια, παρά τη συγκλονιστική εξέλιξη του τελικού), αλλά το ίδιο το Κατάρ και το καθεστώς του. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ