Γυναίκες, η μία στηρίζεται στην άλλη Facebook Twitter
Ο ιδιαίτερος κόσμος της γυναικείας φιλίας, αποτυπωμένος με τέτοιο τρόπο που μοιάζει διαχρονικός και ταυτόχρονα εντυπωσιακά σύγχρονος. Φωτ.: Theresa Babb

Γυναίκες, η μία να στηρίζει την άλλη

0

Γεννημένη και μεγαλωμένη στο Κάμντεν του Μέιν, η Theresa Babb (1868-1948) κατέγραψε τόσο τη ρουτίνα της κοινωνικής ζωής όσο και τις βιομηχανικές και ναυτικές παραδόσεις της γενέτειράς της στις αρχές του εικοστού αιώνα.

Αυτό που ξεχωρίζει περισσότερο στις εικόνες της Babb είναι ο ιδιαίτερος κόσμος της γυναικείας φιλίας, αποτυπωμένος με τέτοιο τρόπο που μοιάζει διαχρονικός και ταυτόχρονα εντυπωσιακά σύγχρονος.

Στα πορτρέτα της Babb βρίσκουμε χαρούμενες και κωμικές απεικονίσεις της φιλίας μεταξύ γυναικών, συχνά σε εξορμήσεις στην εξοχή, κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας στην ιστορία των ΗΠΑ που έμεινε γνωστή ως «Τhe Gay Nineties».

Οι επιλεγμένες γωνίες της Babb κάνουν τις, 120 ετών, εικόνες της να μοιάζουν εξαιρετικά σύγχρονες. Οι δραστηριότητες που καταγράφει είναι πολυάριθμες: ο χορός, το πικνίκ, η βόλτα με το σκύλο, τα δείπνα, η φωτογραφία, η ποδηλασία, η φροντίδα των παιδιών, η αιώρα και ο ύπνος στην παραλία.

Στα πορτρέτα της Babb βρίσκουμε χαρούμενες και κωμικές απεικονίσεις της φιλίας μεταξύ γυναικών, συχνά σε εξορμήσεις στην εξοχή, κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας στην ιστορία των ΗΠΑ που έμεινε γνωστή ως «Τhe Gay Nineties».

Περνώντας χρόνο με αυτές τις εικόνες, αρχίζουμε να αισθανόμαστε ότι γνωρίζουμε την Theresa Babb και όμως, όσον αφορά τις βιογραφικές πληροφορίες της, πολύ λίγα είναι γνωστά. Η ίδια συνόδευσε τα αρνητικά αυτών των φωτογραφιών με λεπτομερείς λεζάντες, μικρές επιστολές προς κάποιον μελλοντικό θεατή.

Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Πικνίκ στο Sherman's Point, 1900. Η Theresa Babb κάθεται στα βράχια, δεύτερη από αριστερά. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Η Grace Parker κολυμπάει, Αύγουστος 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Φώτα & ώρα για φαγητό, Φεβρουάριος 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Στο Ballard Park στις 14 Αυγούστου 1898. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Οι Grace G. και Grace Parker στο Lake City, Σεπτέμβριος 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Μια ευχάριστη μέρα στο Oakland Park. Φωτ.: Theresa Babb

Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Φίλοι και συγγενείς της Theresa Babb σκαρφαλωμένοι σε μια σκάλα δίπλα στην κούνια του Summit House στις 17 Αυγούστου 1898. Η αδελφή της Grace Parker βρίσκεται στην κορυφή της σκάλας. Το ξενοδοχείο Summit House χτίστηκε το 1897 από τον Columbus Buswell. Το ακίνητο αγοράστηκε το 1899 από την Ένωση Mt. Battie και ανακαινίστηκε την ίδια χρονιά. Το ακίνητο κατεδαφίστηκε το 1920. Φωτ.: Theresa Babb
 

Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Κατασκηνώτριες στο Ogier Point. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Οι αμμόλοφοι στην παραλία του Ipswich, 30 Μαΐου 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Μερικά από τα κορίτσια της δεσποινίδας Garland, τάξη του 1900. Τραβηγμένες στο Milton [MA] τον Ιούνιο του 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Εικόνες από την παραλία Crescent, 2 Σεπτεμβρίου 1898. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Fannie, Lillie & Harry & τα ποδήλατά τους. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Η Γκρέις και η Μαίρη στην παραλία του Ίπσουιτς, 30 Μαΐου 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Πικνίκ στο Sherman's Point στο Camden το 1900. Η Theresa κάθεται μπροστά. Φωτ.: Theresa Babb
Καταγράφοντας τη διαχρονικότητα των γυναικείων σχέσεων στις αρχές του εικοστού αιώνα Facebook Twitter
Η Γκρέις και η Μαίρη στην παραλία του Ίπσουιτς, 30 Μαΐου 1900. Φωτ.: Theresa Babb
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ