«Ούτε λίφτινγκ ούτε μπότοξ»: Η Τζόαν Μπαέζ για το τότε και για το τώρα

«Ούτε λίφτινγκ ούτε μπότοξ»: Η Τζόαν Μπαέζ για το τότε και για το τώρα Facebook Twitter
Ανήκω στο γκρουπ των ανθρώπων που δεν κάνουν λίφτινγκ.  Σίγουρα έχω μπει στον πειρασμό, αλλά εγκατέλειψα την ιδέα. Προτιμώ να είμαι αναγνωρίσιμη ως εγώ. Φωτ.: COURTESY OF MAGNOLIA PICTURES
0

— Λέτε στην ταινία ότι όταν κάποιος γίνεται διάσημος σε νεαρή ηλικία, δεν περιμένει ποτέ ότι αυτό θα τελειώσει. Υπήρξε κάποιο σημείο που σκεφτήκατε ότι είχε τελειώσει;
Ναι, όταν οι αίθουσες όπου εμφανιζόμουν δεν ήταν γεμάτες πλέον [στη δεκαετία του 1980]. Άρχισα να κατηγορώ όλους τους άλλους, αλλά στην πραγματικότητα είχα απομακρυνθεί εγώ. Δεν είχα τους μηχανισμούς υποστήριξης γύρω μου, επειδή υπήρξα «αντιεμπορική» για τόσο πολύ καιρό. Μου πήρε λίγο χρόνο για να συνειδητοποιήσω πού βρισκόμουν, δηλαδή πουθενά.

— Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι ξεχνούν ότι εσείς βοηθήσατε τον Μπομπ Ντίλαν στην άνοδό του και όχι το αντίστροφο. Πώς αισθάνεστε γι' αυτόν σήμερα;
Δεν δυσανασχετώ για τίποτα από όλα αυτά τώρα πια. Μια μέρα ζωγράφιζα το πορτρέτο του, όταν ήταν πολύ νέος. Έβαλα τη μουσική του και είχα μια επιφοίτηση. Έκλαιγα για περίπου 48 ώρες. Σκέφτηκα: «Θεέ μου, ήμουν τόσο τυχερή που γνώρισα αυτόν τον τύπο και άκουσα αυτά τα τραγούδια». Ο Μπομπ ήταν πόσο, 22 χρονών; Ήμουν κι εγώ παιδί, αλλά είχα περισσότερη ικανότητα να διαχειριστώ πράγματα και καταστάσεις από ό,τι εκείνος. Νομίζω ότι αυτό είναι δίκαιο να το πω. Αλλά δεν έχω εχθρότητα τώρα πια. Κάποτε σίγουρα είχα. Ήταν απαίσιο. Αλλά αυτά έχουν τελειώσει πια.

Κανείς δεν θα μπορούσε να γράψει το σενάριο αυτού που συμβαίνει τώρα [μετά τον Τραμπ]. Είναι θανατηφόρο, δηλητηριώδες. Είναι σατανικό. Προωθεί το αντίθετο της ενσυναίσθησης και της στοργής. Προωθεί τον θυμό, την υποτίμηση και τον εκφοβισμό.

— Είναι εύκολο στις μέρες μας να εξιδανικεύουμε τη δεκαετία του '60, αναρωτιέμαι όμως πώς πραγματικά συγκρίνεται με το σήμερα;
Τότε υπήρχε μια κόλλα που μας συνέδεε. Αισθανόμασταν ότι ήμασταν με κάποιον, ότι ήμασταν μαζί. Το μόνο πράγμα που μπορώ να σκεφτώ για τους ανθρώπους που δεν το έζησαν αυτό είναι μια αναλογία με την εποχή που ο Ομπάμα διεκδικούσε το ανώτατο αξίωμα. Υπήρχε ένα τόσο θετικό συναίσθημα, οι άνθρωποι αντάλλασσαν high-fives και φιλιόντουσαν στο μετρό, αυτό ήταν η κόλλα.

«Ούτε λίφτινγκ ούτε μπότοξ»: Η Τζόαν Μπαέζ για το τότε και για το τώρα Facebook Twitter
Η Τζόαν Μπαέζ το 1957. Φωτ.: COURTESY OF MAGNOLIA PICTURES

— Είναι η Αμερική χειρότερη σήμερα;
Κανείς δεν θα μπορούσε να γράψει το σενάριο αυτού που συμβαίνει τώρα [μετά τον Τραμπ]. Είναι θανατηφόρο, δηλητηριώδες. Είναι σατανικό. Προωθεί το αντίθετο της ενσυναίσθησης και της στοργής. Προωθεί τον θυμό, την υποτίμηση και τον εκφοβισμό. Συν τοις άλλοις, υπάρχει και η κλιματική αλλαγή, η οποία για μένα είναι η πιο σπαρακτική εξέλιξη.

— Μια σημαντική πτυχή της ταινίας είναι η έμφαση που δίνει στη φυσικότητα που εκπέμπει το σώμα και το πρόσωπό σας, στη φυσική καθημερινή τους μορφή. Η Αμερική έχει αυτή την τάση να κρύβει τη γήρανση ή να τη θεωρεί ελάττωμα.
Ανήκω στο γκρουπ των ανθρώπων που δεν κάνουν λίφτινγκ.  Σίγουρα έχω μπει στον πειρασμό, αλλά εγκατέλειψα την ιδέα. Προτιμώ να είμαι αναγνωρίσιμη ως εγώ.

— Ούτε μπότοξ ή οτιδήποτε άλλο;
Όχι!

— Πολλοί φίλοι και συγγενείς και συνοδοιπόροι σας που εμφανίζονται στην ταινία έχουν πεθάνει. Πώς αισθάνεστε ως μία από τους τελευταίους επιζώντες;
Μου θυμίζει την παλιά τηλεφωνική ατζέντα της μητέρας μου. Από ένα σημείο και μετά υπήρχαν διαγραμμένα με χαρακιές τηλέφωνα, επειδή είχαν χαθεί όλοι πλέον. Απλά πρέπει να συνηθίσω στην ιδέα. Είμαι υγιής, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Με στοιχεία από Los Angeles Times

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ