«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη «Layla»

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Η Πάτι Μπόιντ και ο Έρικ Κλάπτον το 1975. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

Η ΠΑΤΙ ΜΠΟΪΝΤ, που ήταν γνωστό μοντέλο και εμβληματική φιγούρα του swinging Λονδίνου τη δεκαετία του 1960, παντρεύτηκε τον Τζορτζ Χάρισον το 1966 αφού τον γνώρισε στα γυρίσματα της ταινίας των Beatles, A Hard Day's Night. Είχε ισχυριστεί ότι για εκείνη είχε γράψει το Something, την μπαλάντα των Beatles, αν και αργότερα αυτός το αρνήθηκε.

Προς το τέλος της δεκαετίας, καθώς οι Beatles όδευαν προς την διάλυση, ο Τζορτζ Χάρισον και ο Έρικ Κλάπτον ξεκίνησαν να γράφουν μουσική μαζί, και τότε ήταν που ο Κλάπτον ερωτεύτηκε την Μπόιντ.

Σε μια επιστολή του 1970, μέρος μιας συλλογής αντικειμένων της Μπόιντ που πωλούνται από τον οίκο Christie's, από τις 8 έως τις 21 Μαρτίου, ο Κλάπτον –με άψογο γραφικό χαρακτήρα– την εκλιπαρεί: «Αυτό που επιθυμώ να σε ρωτήσω είναι αν αγαπάς ακόμα τον άντρα σου ή αν έχεις άλλον εραστή. Όλες αυτές οι ερωτήσεις είναι θρασύτατες, το ξέρω, αλλά αν υπάρχει ακόμα κάποιο αίσθημα στην καρδιά σου για μένα... πρέπει να μου το πεις!».

Αναφέρεται επίσης στις δικές του «οικογενειακές υποθέσεις» ως «μια καλπάζουσα φάρσα»: Ο Κλάπτον έβγαινε τότε με την αδελφή της Μπόιντ, την Πόλα, ενώ φαινομενικά είχε σχέση με την αριστοκράτισσα Άλις Όρμσπι-Γκορ.

«Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου».

Ο Κλάπτον της έγραψε ένα άλλο γράμμα λίγους μήνες αργότερα, πάνω σε μια σελίδα που είχε σκιστεί από ένα αντίτυπο του «Άνθρωποι και ποντίκια» (Of Mice and Men) του Στάινμπεκ.

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Ερωτική επιστολή του Κλάπτον προς την Μπόιντ, 1970.

«Θα θυσίαζα την οικογένειά μου, τον θεό μου και την ίδια μου την ύπαρξη... Κοντεύω να τρελαθώ... Άκουσα τον άνεμο, είδα τα σκοτεινά μελαγχολικά σύννεφα, αφουγκράστηκα το χώμα κάτω από μένα για ένα σημάδι, μια χειρονομία, αλλά υπάρχει μόνο σιωπή. Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου». Καθεμιά από τις επιστολές εκτιμάται ότι θα πωληθεί μεταξύ 10.000 και 15.000 λιρών.

Ο Κλάπτον αναφέρεται στην Boyd ως «Layla» την ίδια χρονιά που έγραψε το ομώνυμο κλασικό τραγούδι γι' αυτήν. Σήμερα, η Μπόιντ θυμάται τη στιγμή που της έβαλε να ακούσει μια πρώιμη ηχογράφηση του κομματιού: «Έμεινα έκπληκτη από την ομορφιά του τραγουδιού – ταυτόχρονα όμως με πλημμύρισαν οι ενοχές… Ο Τζορτζ και εγώ περνούσαμε μια ακανθώδη περίοδο μαζί. Οι Beatles είχαν αυτό το χάος και το άγχος τριγύρω τους. Τότε ήταν που ο Έρικ ερχόταν διαρκώς στο σπίτι μας και μου ζητούσε να το σκάσω μαζί του. Ήταν δελεαστικό, αλλά δεν μπορούσα να το κάνω. Απλά δεν ήταν σωστό».

Η Μπόιντ και ο Χάρισον χώρισαν το 1974 λόγω των πολλαπλών απιστιών του. Εκείνη και ο Κλάπτον έβλεπαν ελάχιστα ο ένας τον άλλον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, όταν επανασυνδέθηκαν και τελικά παντρεύτηκαν το 1979. Έγραψε και άλλα τραγούδια γι' αυτήν, όπως το Wonderful Tonight, μια τρυφερή μπαλάντα που γράφτηκε την ώρα που εκείνη προετοιμαζόταν για μια βραδινή έξοδο.

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Ο αυθεντικός πίνακας του Emile Théodore Frandsen de Schomberg που κοσμούσε το εξώφυλλο του «Layla« διατίθεται επίσης προς πώληση στη δημοπρασία.

Ο αυθεντικός πίνακας του Emile Théodore Frandsen de Schomberg που κοσμούσε το εξώφυλλο του «Layla», διατίθεται επίσης προς πώληση με αρχική τιμή τις 60.000 λίρες. Υπάρχουν επίσης καρτ ποστάλ και άλλες επιστολές μεταξύ του Κλάπτον και της Μπόιντ κατά τη διάρκεια του φλερτ και του γάμου τους.

Εκτός από ρούχα, φωτογραφίες και άλλα εφήμερα, υπάρχει επίσης ένα σκίτσο του Ρόνι Γουντ, ενός άλλου επιφανούς εραστή της Μπόιντ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σχέση που προεκτείνει το ερωτικό τρίγωνο σε πεντάγωνο: Η πρώτη σύζυγος του Γουντ, η Κρίσι Φίντλεϊ, έβγαινε με τον Κλάπτον, παντρεύτηκε τον Γουντ και στη συνέχεια είχε σχέση με τον Χάρισον, πριν συνδεθεί ο Γουντ με την Μπόιντ, για να καταλήξει ακολούθως εκείνη με τον Έρικ Κλάπτον.

Με στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT