Η υπέροχη, βαθιά ανθρώπινη εμφάνιση της Anohni στο Ηρώδειο

Anohni Facebook Twitter
Υπήρχαν πολλές ανατριχιαστικές στιγμές κατά τη διάρκεια της συναυλίας, η οποία διήρκεσε δυο ολόκληρες ώρες, που πέρασαν, όμως, σαν νερό. Φωτ.: Nomi Ruiz
0

ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΥΨΗΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ. Ένα από τα δυο αποθάρρυνε, δυστυχώς, αρκετούς από το να κατευθυνθούν στο Ηρώδειο για τη συναυλία της Anohni και των Johnsons. Έτσι εξηγούνται εν μέρει τα τόσα άδεια καθίσματα σε διάφορες σειρές του θεάτρου. Κρίμα, επειδή ήταν μια καταπληκτική εμφάνιση, βαθιά ανθρώπινη και καθαρτική. Τουλάχιστον όσοι αποφάσισαν να πάνε –και τίμησαν τα ψηλά και πιο οικονομικά διαζώματα– αποζημιώθηκαν με το παραπάνω.

Η συναυλία ξεκίνησε γύρω στις 9:30, ένα τέταρτο αργότερα από την προγραμματισμένη ώρα. Η Anohni δεν βγήκε κατευθείαν. Στην αρχή στη σκηνή ανέβηκε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς με μια μακριά ασπρόμαυρη τουαλέτα, παρουσιάζοντας τη Βρετανίδα καλλιτέχνιδα. Η Αμπράμοβιτς άρχισε να μας διηγείται πως όταν ήταν ακόμη έφηβη, στο σπίτι της γιαγιάς της, άκουσε για πρώτη φορά στο ραδιόφωνο τη φωνή της Μαρίας Κάλλας και την έπιασαν τα κλάματα.

Εξήντα χρόνια μετά, την κατέλαβε το ίδιο συναίσθημα με τη φωνή της Anohni – κρύβε χρόνια, που λένε. Στη συνέχεια μάς ζήτησε ευγενικά να κάνουμε μια άσκηση αναπνοής για να απολαύσουμε καλύτερα τη συναυλία ή για να προετοιμαστούμε ψυχολογικά. Να πω την αλήθεια, δεν κατάλαβα ακριβώς σε τι αποσκοπούσε αυτός ο πρόλογος, αλλά τέλος πάντων. Μόλις τελείωσε, ήταν η σειρά των ασπροντυμένων Johnsons να καθίσουν στις θέσεις τους. Ανάμεσά τους ο Jimmy Hogarth, που έκανε την παραγωγή στο περσινό αριστουργηματικό της άλμπουμ «My Back Was a Bridge for You to Cross» και η Julia Kent στο τσέλο.

Ήταν μια εμφάνιση που, αντί να βαραίνει, αλάφρυνε κάπως τη διάθεση και ανακούφισε τους πιστούς φαν της που ανηφόρισαν ως το Ηρώδειο παρά την αφόρητη ζέστη. Και αν κάτι ξεχώριζε, ήταν αυτή η αίσθηση της εγγύτητας και της αμεσότητας που δημιουργεί η φωνή της, σαν να απευθύνεται στην ψυχή σου.

Παρακολουθήσαμε και μια μίνι χορευτική περφόρμανς της Johanna Constantine, που ήταν ντυμένη σαν πνεύμα του δάσους βγαλμένο από το «Princess Mononoke» του Miyazaki. Το άσπρο ήταν το χρώμα που κυριαρχούσε σε όλη τη βραδιά. Η Anohni βγήκε μέσα από το σκοτάδι, ντυμένη στα λευκά, με ένα μαύρο πέπλο να ξεχωρίζει –το οποίο αποχωρίστηκε στη συνέχεια–, ερμηνεύοντας το «Why Am I Alive Now?».

Anohni Facebook Twitter
Η Αμπράμοβιτς άρχισε να μας διηγείται πως όταν ήταν ακόμη έφηβη, στο σπίτι της γιαγιάς της, άκουσε για πρώτη φορά στο ραδιόφωνο τη φωνή της Μαρίας Κάλλας και την έπιασαν τα κλάματα. Φωτ.: Nomi Ruiz

Υπήρχαν πολλές ανατριχιαστικές στιγμές κατά τη διάρκεια της συναυλίας, η οποία διήρκεσε δυο ολόκληρες ώρες, που πέρασαν, όμως, σαν νερό. Διέκοψε ελάχιστες φορές το πρόγραμμα για να μας μιλήσει. Αρχικά για να μας πει ότι αισθανόταν νευρικότητα επειδή είχε επτά χρόνια να παίξει ζωντανά, και για να μας συστήσει την εννεαμελή μπάντα της σαν να είναι η οικογένειά της. Σε ένα σημείο ρώτησε το κοινό αν σε αυτούς τους θάμνους τριγύρω από την Ακρόπολη συνήθιζαν να κάνουν σεξ οι γκέι άνδρες.

Όταν κάποιος της φώναξε να πάει να το διαπιστώσει μόνη της, του απάντησε αστειευόμενη ότι δεν μπορεί να το κάνει αυτό επειδή δεν της επιτρέπεται. Η πιο σπαρακτική στιγμή της συναυλίας –πάω στοίχημα ότι πλάνταξε πάλι στο κλάμα η Αμπράμοβιτς– ήταν όταν ερμήνευσε το «Motherless Child» ως φόρο τιμής στον θρυλικό Little Jimmy Scott, λέγοντας ταπεινά ότι δεν μπορεί να πλησιάσει την ερμηνεία του. Το σετ της περιείχε 16 κομμάτια από όλους τους δίσκους της, με αποκορύφωμα το «I Am Bird Now».

Anohni Facebook Twitter
Ήταν μια καταπληκτική εμφάνιση, βαθιά ανθρώπινη και καθαρτική. Φωτ.: Nomi Ruiz

Έκανε ένα encore μετά από το θερμό χειροκρότημα και το standing ovation του κοινού. Κάθισε στο πιάνο για να παίξει ένα από τα πιο γνωστά και λατρεμένα της κομμάτια, το «Hope There's Someone». «Αισθάνομαι πολύ τυχερή που βρίσκομαι εδώ. Καθόμουν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μου και σκεφτόμουν πως ως drag queen αξιώθηκα να τραγουδήσω κάτω απ’ την Ακρόπολη. Θα ξανάρθω κάποια στιγμή», είπε.

Ήταν μια εμφάνιση που, αντί να βαραίνει, αλάφρυνε κάπως τη διάθεση και ανακούφισε τους πιστούς φαν της που ανηφόρισαν ως το Ηρώδειο παρά την αφόρητη ζέστη. Και αν κάτι ξεχώριζε, ήταν αυτή η αίσθηση της εγγύτητας και της αμεσότητας που δημιουργεί η φωνή της, σαν να απευθύνεται στην ψυχή σου. Αυτό καθώς και μια απροσδιόριστη μορφή ελπίδας και αισιοδοξίας ότι όλα θα πάνε καλά.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ