Μπορεί τα κατεψυγμένα κρουασάν της Europastry να πωλούνται στα Starbucks και στα ράφια του Pret A Manger, αλλά οι διεθνείς επενδυτές δεν φαίνεται να «λιγουρεύονται» την δημόσια εγγραφή της εταιρείας στα χρηματιστήρια.
Η είσοδος της επιχείρησης στο χρηματιστήριο ήταν προγραμματισμένη για την Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, όμως η διοίκηση της την ακύρωσε, μόλις δύο ημέρες πριν.
Η οικογένεια Gallés, στην οποία ανήκει η εταιρεία, στόχευε σε μία αξιολόγηση ύψους €1,5 δισεκατομμυρίου. Όμως έπειτα από τους αυστηρούς ελέγχους στα οικονομικά της Europastry, οι επενδυτές χαρακτήρισαν την τιμή «τσουχτερή». Από την πλευρά της, η Europastry απέδωσε την αναβολή στο «γεωπολιτικό κλίμα».
Η εταιρεία με έδρα την Καταλωνία έχει τις ρίζες της στον 19ο αιώνα, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε κινητήρια δύναμη που έχει αλλάξει τα δεδομένα στoν κλάδο της αρτοποιίας.
Πλέον, σε πολλά καταστήματα εστίασης και ειδικότερα σε καφετέριες, τα κατεψυγμένα αρτοποιήματα έχουν αρχίσει να αντικαθιστούν τα φρέσκα, ακόμη και στην Γαλλία, με την πλούσια παράδοση της στην αρτοποιία.
Συγκεκριμένα, στην Γαλλία το 24% των αρτοποιημάτων που πωλήθηκαν ήταν κατεψυγμένα, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο το ποσοστό ήταν 21%. Λίγο πιο χαμηλά βρίσκονται οι ΗΠΑ, όπου τα κατεψυγμένα αρτοποιήματα φτάνουν το 17% των συνολικών πωλήσεων και στην Ισπανία το 13%.
Η Europastry δραστηριοποιείται σε πάνω από 80 χώρες και στις τάξεις των πελατών της μετράει κολοσσούς όπως τα Starbucks και τα Pret A Manger.
Όμως, όπως λέει ο Jordi Gallés, εκτελεστικός πρόεδρος και γιος του ιδρυτή της εταιρείας, κάποιοι από τις πελάτες τους είναι «ντροπαλοί» και δεν θέλουν να είναι ευρέως γνωστό από που παίρνουν τα κρουασάν τους.
«Πολλές φορές οι πελάτες είναι ντροπαλοί, κυρίως επειδή δεν θέλουν να ξέρει ο ανταγωνισμός πώς τα φτιάχνουν».
Με πληροφορίες από Financial Times