"Γυναίκα μετρίου αναστήματος"

"Γυναίκα μετρίου αναστήματος" Facebook Twitter
0

Για τη Ρούλα Γεωργακοπούλου θα πω μόνο αυτό. Είναι ένας ακέραιος άνθρωπος. Από τους ελάχιστους μέσα στη δημοσιογραφία που δεν παίζουν παιχνίδι, που δεν υπηρετούν σκοπιμότητες, που δεν κατευθύνει τη σκέψη τους ο δόλος. Γι' αυτό το λόγο το χρονογράφημά της έχει αξία. Είναι ένα μικρό διήγημα για το σήμερα. Μια αναφορά καθαρή κι ειλικρινή που συνήθως ανοίγει παράθυρο στη σκέψη. Μια ψυχραιμία που μας ανακουφίζει.

Και καλό θα είναι, για όσους γνωρίζουν το χαρακτήρα της, να μην αρχίσουν τις υπερφίαλες λογοτεχνικές τους αναλύσεις. Δεν της ταιριάζει.

Η στήλη υποβάλλει ανυπόκριτα το σεβασμό της σε αυτή την εξαιρετική δημοσιογράφο και σπάνια γυναίκα.

 

Μπόνους τρακ: Από όλα αυτά, λοιπόν, που τόσα χρόνια διαβάζαμε στα ΝΕΑ από τη Ρούλα, αυτό είναι το αγαπημένο μας κείμενό της. Δεν έχει σημασία που δε μπήκε τελικά στο βιβλίο. Σημασία έχει η συγκίνηση που νιώθουμε κάθε φορά που το διαβάζουμε. Γι' αυτό και θέλαμε να το μοιραστούμε μαζί σας.

"Παπουτσοθήκη λακαριστή"

Της Ρούλας Γεωργακοπούλου

"Χαζεύω τις λίστες με την οικοσκευή της Βίκυς Σταμάτη και δεν βρίσκω τίποτα απολύτως να της σουφρώσω. Τα κρόσσια μού γυρίζουν τ άντερα και τα τραπεζάκια στο χωλ με ρίχνουν σε βαθιά μελαγχολία. Για την λακαρισμένη παπουτσοθήκη στο υπόγειο δεν έχω άποψη, αρκεί να μην την βλέπω. Εκείνο που επίσης δεν βλέπω στα δούναι αυτού του οίκου είναι να έχει σπαταληθεί έστω μισό σεντ για βιβλιοθήκη. Δεν είναι η πρώτη φορά που φρικάρω μπαίνοντας σε ξένο σπίτι και αυτό μην το εκλάβετε σαν κουτσομπολιό. Στην πραγματικότητα είναι κλάμα. Κλάμα γοερό και αυθόρμητο για τις ζωές των άλλων που πιέζουν αφόρητα τη δική μου. Πόσα να πεις και πόσα να κάνεις πάνω σ έναν καναπέ τριανταπέντε χιλιάδων ευρώ; Εγώ λέω, απολύτως τίποτα, ιδίως όταν δεν έχεις την άνεση, μετά τη δουλειά, να ριχτείς πάνω του με τα παπούτσια και να τραβήξεις την κουβερτούλα σου ίσα με το λαιμό. Παραμερίζω τα λιλιά και κρόσσια και ψάχνω για ίχνη ζωής στα εσώτερα. Υπάρχει ψυχή ζώσα μέσα στα ελληνικά σπίτια; Παίζει τίποτα; Ακούγεται τίποτα; Διαμείβεται τίποτα εκεί πέρα μέσα ή πόρτα ανοίγει-πόρτα κλείνει με βαρύ αναστεναγμό; Με τόσα στεγαστικά που φορτώσαμε στην πλάτη μας, θα περίμενε κανείς να είχαμε λύσει και τον διαχωρισμό του ιδιωτικού από το δημόσιο ακόμη και στα τετραγωνικά μιας γκαρσονιέρας. Μέχρι πού σούρνω εγώ την παντόφλα μου και μέχρι πού εσύ τη δική σου; Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος και ο τόπος για συναθροίσεις με δίσκους και ποτήρια στο πάτωμα και ποιος θα είναι ο βαρυποινίτης της ημέρας που θα πλύνει τα πιάτα και θα κατεβάσει το σκυλί προς νερού του; Εγώ σπίτι μου σκυλί δεν έχω. Έχω όμως ένα μέσα μου. Να με αλυχτάει όταν αργώ και να ξύνει με τα νυχάκια του την πόρτα όταν με βαριέται.

 

 

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέριλιν Γιάλομ: «H ιστορία της συζύγου»

Το Πίσω Ράφι / H ιστορία της συζύγου από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα

Η φεμινίστρια συγγραφέας και ιστορικός Μέριλιν Γιάλομ εξερευνά τη διαδρομή της συζυγικής ταυτότητας, αποκαλύπτοντας πώς η έννοια του γάμου μεταλλάχθηκε από θρησκευτικό καθήκον σε πεδίο συναισθηματικής ελευθερίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Βιβλίο / Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Η έκδοση με τα κριτικά κείμενα του Τζορτζ Όργουελ για τη λογοτεχνία και την πολιτική με τον τίτλο «Ό,τι μου κάνει κέφι» μας φέρνει ενώπιον ενός τρομερά οξυδερκούς και ενίοτε γενναιόδωρα οργισμένου στοχαστή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Βιβλίο / Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Μέσα από αφηγήσεις, φωτογραφίες και ντοκουμέντα μιας νέας έκδοσης ζωντανεύει το βιβλιοπωλείο που συνδέθηκε με τις μνήμες χιλιάδων Αθηναίων και έπαιξε ρόλο στην πολιτιστική διαμόρφωση και καλλιέργεια πολλών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Βιβλίο / Δέκα σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Το πιο πρόσφατο Booker, επανεκδόσεις μυθιστορημάτων με θέμα τον Εμφύλιο, το τελευταίο βιβλίο του Μάριο Βάργκας Λιόσα, η νέα Αμάντα Μιχαλοπούλου και μια συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του Αργύρη Χιόνη είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες προσεχέις εκδόσεις.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Βιβλίο / Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Στην πιο de profundis στιγμή της ζωής του ο συνθέτης γράφει το αυτοβιογραφικό «Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα», αποκαλύπτοντας σαν σε προσευχή τις πιο προσωπικές, τρωτές στιγμές του, ζητώντας συγγνώμη από τους οικείους του και ομολογώντας ότι η έμπνευση συμπορεύεται με τη θνητότητα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μαριάννα Κορομηλά «Η Μαρία των Μογγόλων»

Το Πίσω Ράφι / Για όλες τις Μαρίες που «δωρίστηκαν» σε βαρβάρους και άξεστους

Ψάχνοντας και γράφοντας για τη Μαρία των Μογγόλων, η Μαριάννα Κορομηλά ήρθε αντιμέτωπη με όλες εκείνες τις παραγνωρισμένες γυναικείες μορφές της Ιστορίας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ανένταχτο και φεμινιστικό βιβλίο που συζητήθηκε έντονα μόλις κυκλοφόρησε.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«O Γιάννης Χρήστου δεν είναι ο "αναρχικός" που νόμιζαν κάποιοι κάποτε»

Βιβλίο / «O Γιάννης Χρήστου δεν είναι ο "αναρχικός" που νόμιζαν κάποιοι κάποτε»

Ο ιδιοφυής μουσικός έφυγε αναπάντεχα στα 44 του, αφήνοντας πίσω του ανεκπλήρωτα σχέδια. Ο Αλέξανδρος Αδαμόπουλος, ο οποίος ουσιαστικά δεν τον γνώρισε ποτέ, αλλά η ζωή τα έφερε έτσι ώστε να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάσωση του έργου του, υπογράφει σήμερα το πιο ενημερωμένο βιβλίο για εκείνον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου γράφει έργα του φανταστικού για τους ακραία ρεαλιστικούς καιρούς μας

Portraits 2025 / Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου γράφει έργα του φανταστικού για τους ακραία ρεαλιστικούς καιρούς μας

Η ολοκλήρωση της περίφημης «Τριλογίας του Δράκου της Πρέσπας» αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια από τις πιο απρόβλεπτες, ουσιαστικές και συνεπείς συγγραφείς μας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CHECK GIA 3/1 εκδόσεις δωμα

Portraits 2025 / Εκδόσεις Δώμα: «Θέλαμε να δούμε αν το κοινό μας θα ανταποκριθεί σε πιο βαριά πράγματα ή αν θα μας γυρίσει την πλάτη»

Μετά από εφτά χρόνια λειτουργίας και εξήντα προσεκτικά επιλεγμένους τίτλους, η Μαριλένα Καραμολέγκου και ο Θάνος Σαμαρτζής εξακολουθούν να πειραματίζονται, σαν να προτείνουν βιβλία σε φίλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Claude Pujade-Renaud

Το Πίσω Ράφι / «Οι γυναίκες του λαθροθήρα»: Μια εντελώς διαφορετική οπτική σε ένα θρυλικό ερωτικό τρίγωνο

Η Claude Pujade-Renaud ανατέμνει την ιστορία της σχέσης του Τεντ Χιουζ με τη Σίλβια Πλαθ και την Άσια Ουέβιλ δημιουργώντας ένα ερεθιστικό ψηφιδωτό από δεκάδες διαφορετικές αφηγήσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

Βιβλίο / Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

Κι αν η Μέση Γη εξυψώθηκε στη φαντασμαγορία που όλοι γνωρίζουμε μέσα απ’ τις ταινίες του Πίτερ Τζάκσον, δεν ξεχνάμε ποτέ εκείνη τη στιγμή της πρώτης βραδινής ανάγνωσης, των απρόσμενων αράδων που σχημάτισαν αμέσως ένα σύμπαν αυτονόητο.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ