Ποιοι είναι οι ARTéfacts ;

Ποιοι είναι οι ARTéfacts ; Facebook Twitter
0

-"Τι ακριβώς θα κάνετε στον Κ.Βήτα;", ήταν η πρώτη ερώτηση.

-"Στον Κωνσταντίνο τον ίδιο τίποτα, στα τραγούδια του κάτι κάνουμε", λέει γελώντας ο Θοδωρής Βαζάκας.

Μέλος των ARTéfacts από την πρώτη μέρα της δημιουργίας τους, ο δεξιοτέχνης των κρουστών μαζί με τους υπόλοιπους 19 της παρέας παίζουν το Σάββατο 28 & την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στη Στέγη προσπαθώντας να "απαλλάξουν" τις συνθέσεις του Κωνσταντίνου Βήτα από bits, bytes και οτιδήποτε έχει σχέση με το... ρεύμα.

Τη θέση, λοιπόν, των υπολογιστών παίρνουν 20 κορυφαίοι σολίστ, που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τη μουσική και με την άδειά του να αναδημιουργούν, αναδιατυπώνουν και μετασχηματίζουν ελεύθερα τις δικές του συνθέσεις. Ο φυσικός ήχος των ακουστικών οργάνων, απελευθερώνει τις ηλεκτρονικές μουσικές που αγαπήσαμε.

Αλλωστε, όταν πριν από μερικά χρόνια ο Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά) και ο Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο) άρχισαν να φτιάχνουν τους ARTéfacts αυτό ακριβώς είχαν στο μυαλό τους: "Μας άρεσε η σύγχρονη μουσική αλλά θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο που θα έρθει κοντά στο κοινό χωρίς τον συνήθη ακαδημαϊκό τρόπο".

Μην πάει το μυαλό σας σε ευκολίες. Στις συναυλίες στη Στέγη δεν πρόκειται να ακούσουμε απλώς κάποια κομμάτια του Κ. Βήτα διασκευασμένα για φυσικά όργανα. Περιμένουμε μια μεγάλη μουσική ρετροσπεκτίβα, με απόλυτη ενορχηστρωτική ελευθερία, έξω από κάθε υποψία συμβατικότητας. "Μας ιντριγκάρει πολύ η ιδέα να παίξουμε με φυσικά όργανα ηλεκτρονικές συνθέσεις διότι αυτομάτως προσθέτουμε στο εγχείρημα τον παράγοντα του λάθους. Ως γνωστόν οι υπολογιστές σπανίως κάνουν λάθη".

Το σύνολο ARTéfacts ensemble από το 2007 κάνει αισθητή την παρουσία του με αξιόλογες εμφανίσεις σε φεστιβάλ, πολυχώρους, θέατρα και ωδεία. Ολοι οι σολίστ του, ανήκουν στη γενιά των «τριάντα-κάτι» ετών.

Τα τραγούδια που έχουν επιλέξει προέρχονται από το σύνολο της δισκογραφίας του Κ.Βήτα: από τα πρώτα του βήματα μέχρι δίσκους του 2011.

Τίτλος της παράστασης είναι: "Συγκατοίκηση".

"Περί αυτού πρόκειται. Θέλουμε να δούμε πως συνυπάρχουν τα ηχοχρώματα των φυσικών οργάνων με την ευγενέστερη pop – dance. Η σύγχρονη μουσική με την ποπ -electronica. Το σήμερα με το χθες", λέει ο Θ.Βαζάκας.

Την πρώτη τους συναυλία την έδωσαν στον Παρνασσό το 2008 παρόλο που το συγκρότημα το έφτιαχναν ήδη 3-4 χρόνια πριν. "Ειδικά για την πρώτη βραδιά ο Κορνήλιος (Σελαμσής) μας είχε γράψει ένα έργο. Το κοινό ήταν μεν περιορισμένο τότε αλλά φάνηκε πως του άρεσε αυτό που κάνουμε γιατί ανεξάρτητα από το πόσο τολμάμε αντιμετωπίζουμε τις συναυλίες μας με απίστευτη σοβαρότητα, προβλέπουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια, σκηνοθετούμε τα πάντα -ακόμα και τις εναλλαγές των οργάνων στη σκηνή-, ντύνουμε πάντα τις δουλειές μας με βίντεο ενίοτε και με χορό. Ετσι, ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε μια πλήρη παράσταση, με διαρκή ροή σαν ενιαίο έργο και όχι σε μια τυπική εκτέλεση μουσικών έργων".

Η ιδέα να "μεταμορφώσουν" τις δημιουργίες του Κ.Βήτα προϋπήρχε στο μυαλό τους από χρόνια. "Πριν καν υπάρξουμε σαν σύνολο ξέραμε πως οι αγαπημένες μουσικές της γενιάς μας, σαν αυτές του Κωνσταντίνου, θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να μας απασχολήσουν. Κάναμε την πρόταση στον Κορνήλιο Σελαμσή, εκείνος ετοίμασε δύο τραγούδια και τα στείλαμε δειλά στον Κ.Βήτα. Δεν ξέραμε αν θα του φανούν ενδιαφέροντα ή αν θα μας βρίσει. Τελικά του άρεσαν".

Και η μεγαλύτερη δυσκολία, ποια ήταν; "Ηταν κυρίως τεχνικής φύσεως. Για παράδειγμα το να παίξεις μουσική δωματίου (δηλαδή χωρίς μαέστρο να σε κατευθύνει) με είκοσι άτομα επί σκηνής απαιτεί τέλεια ενδοεπικοινωνία, άπειρες πρόβες και λίγα περιθώρια λάθους", σχολιάζει ο Θοδωρής Βαζάκας.

"Μια επίσης μεγάλη δυσκολία ήταν να καταφέρουμε να βρούμε τον τρόπο που οι άνθρωποι θα αντικαταστήσουν στα κομμάτια τον ήχο των υπολογιστών. Καταλαβαίνετε πως όταν μιλάμε για ηλεκτρονική μουσική οι ήχοι που ακούγονται δεν αναπαράγονται με νότες αλλά με υπολογιστές. Εμείς βρήκαμε τις αντιστοιχίες".


Και μια τελευταία ερώτηση: θυμίζει το αποτέλεσμα τα τραγούδια του Κ.Βήτα που ξέρουμε ή θα σπάσουμε το κεφάλι μας να τα αναγνωρίσουμε; "Είναι πλήρως αναγνωρίσιμα, μην ανησυχείτε".

Info:

Κεντρική Σκηνή- Ώρα έναρξης: 20:30

Τιμές εισιτηρίων: 15 – 18 – 28 €

Μειωμ. 10 - 12 - 15 € |

Άνεργοι 5 €

Φίλοι της Στέγης: 20 - 14 - 8 €

Αποκτήστε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Στέγης.

Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00) Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων: www.sgt.gr

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλέξης Παπαδημητρίου: Ο συνθέτης των επιτυχιών, που πέθανε προχθές

Απώλειες / Αλέξης Παπαδημητρίου (1944-2024): Ο συνθέτης επιτυχιών που τραγούδησαν όλοι οι Έλληνες

Τραγούδια του συνθέτη και τραγουδοποιού Αλέξη Παπαδημητρίου, που πέθανε προχθές σε ηλικία 80 ετών, είχαν ερμηνεύσει οι Μαρινέλλα, Πάριος, Καλογιάννης, Κανελλίδου κ.ά., όπως και όλη η ελληνική ποπ του ’80 και του ’90.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Μια ιστορία για τη μουσική της ταινίας «Ρεμπέτικο»

Μουσική / Μια ιστορία για τη μουσική της ταινίας «Ρεμπέτικο»

Ο Σταύρος Ξαρχάκος περιγράφει όλα όσα συνέβησαν και τις δυσκολίες που υπήρξαν μέχρι να δημιουργηθεί το θρυλικό σάουντρακ, το οποίο τέσσερις δεκαετίες μετά θα παρουσιαστεί ολόκληρο για πρώτη φορά.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ
10 Πράγματα για τον Eric Prydz

Μουσική / H επιρροή του «Pryda» στην ηλεκτρονική μουσική και τα άλλα πρόσωπα του Eric Prydz

Ο Σουηδός DJ και παραγωγός με τα χίλια ψευδώνυμα, που σταμάτησε να παίζει επιτυχίες του όπως το «Call on Me» και έβαλε τα visuals στις μεγάλες dance διοργανώσεις, θα βρίσκεται στο Primer Festival το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Στις 6 Σεπτεμβρίου του 2007 σιγεί για πάντα η πιο υπέροχη φωνή που πέρασε από τα λυρικά θέατρα τον 20ό αιώνα και έμεινε στην ιστορία με το όνομα Λουτσιάνο Παβαρότι
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ