ΚΙΝΗΣΗ

Farmers Republic

Farmers Republic Facebook Twitter
0

Farmers Republic Facebook Twitter

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου ανοίγει στον Άγιο Στέφανο Αττικής το Farmers Republic, μια τεράστια στεγασμένη αγορά με φρέσκα λαχανικά, φρούτα και τυποποιημένα προϊόντα από τις παραγωγικές γωνιές της χώρας μας.

Εμπνευστής της ιδέας είναι ένας νέος επιχειρηματίας με σπουδές οικονομολόγου, ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, που έχοντας εργασθεί σε μεγάλες εταιρείες εξαγωγικού λιανικού εμπορίου, επιλέγει να «επιχειρήσει» στον χώρο του τροφίμου. Όπως πολλοί άλλοι νέοι της γενιάς του, πιστεύει ότι το ελληνικό τρόφιμο και το ελληνικό φαγητό μόλις τώρα αρχίζουν να κερδίζουν το διεθνές επενδυτικό αλλά και εγχώριο καταναλωτικό ενδιαφέρον.

Χίλια διακόσια τετραγωνικά μέτρα όμορφα διακοσμημένα, κλιματιζόμενοι χώροι, οι Έλληνες παραγωγοί παρόντες για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, ηλεκτρονικό κατάστημα για δωρεάν αποστολή στο σπίτι, 40 παραγωγοί φρέσκων προϊόντων, 100 παραγωγοί με περισσότερα από 200 προϊόντα στο παντοπωλείο του Farmers Republic αρχικά, το όλο εγχείρημα παραπέμπει στα υπερκαταστήματα τροφίμων Eataly (Eat+Italy) που εγκαινίασαν Ιταλοί επιχειρηματίες πριν από μερικά χρόνια με σκοπό να βοηθήσουν τις εξαγωγές ιταλικών προϊόντων αλλά και να παρουσιάσουν στους καθημερινούς πελάτες τους ό,τι καλύτερo έχει να προσφέρει η γείτονα χώρα, με τη συμβουλευτική καθοδήγηση όμως του μεγαλύτερου διατροφικού κινήματος για καλύτερη τροφή, της Slow Food. Oι εμπνευστές του ελληνικού Farmers Republic επισκέφθηκαν τα Eataly και δεν κρύβουν ότι εμπνεύστηκαν από τη μεθοδικότητα και τη φιλοδοξία τους να δημιουργήσουν κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα.

Η αλήθεια είναι ότι το Farmers Republic έρχεται σε μία αγορά-κονφούζιο, που πολλές φορές μπερδεύει και παραπλανεί τον καταναλωτή τόσο ως προς την ποιότητα, την αληθινή προέλευση των προϊόντων αλλά και τις τιμές που τραμπαλίζονται εντυπωσιακά από το ένα κατάστημα στο άλλο!

Farmers Republic Facebook Twitter

Λαϊκές αγορές, βιολογικές αγορές, καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παζάρια, κινήματα παραγωγών για απευθείας σύνδεση με τους καταναλωτές σε γειτονιές, καλάθια από τον μπάρμπα στο χωριό, σούπερ μάρκετ, υπερ-μάρκετ... Αναρωτιέμαι, λοιπόν, τι επιπλέον έχει να προσφέρει αυτό το καινούργιο επιχειρηματικό τόλμημα στον καταναλωτή, ιδίως σε μια εποχή που πρωτίστως η τιμή –και, δυστυχώς, η ανάλογη ποιότητα δευτερευόντως– παίζει αποφασιστικό ρόλο; Συνεργάτες τους δηλώνουν ότι «δεν επιδιώκουν την τοποθέτηση ακριβών προϊόντων στο παντοπωλείο τους, το οποίο άλλωστε δεν εξυπηρετεί και την πολιτική τους για χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τις παραδοσιακές αγορές. Επίσης, βασική αρχή της εταιρείας για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι να προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής-ποιότητας. Συνεπώς, κάθε προϊόν που μπαίνει στην αγορά τους έχει υποστεί έλεγχο από την ομάδα του Farmers Republic, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία».

Το Farmers Republic επίσης, εκτός του καταναλωτή, φιλοδοξεί να στηρίξει τον Έλληνα γεωργό, κτηνοτρόφο, οικοτέχνη και βιοτέχνη τροφίμων με την απευθείας πώληση, χωρίς μεσάζοντες, «αναδεικνύοντας τα παραδοσιακά πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης, επαναφέροντας τις αξίες και την ηθική στη διάθεση των τροφίμων» και, όπως τονίζουν οι συνεργάτες του Farmers Republic, επενδύοντας στην εργατικότητα, στις επιχειρηματικές ικανότητες, τις παραδόσεις και τις αξίες των Ελλήνων παραγωγών τροφίμων, δημιουργώντας έτσι ένα δυναμικό και εξωστρεφές μοντέλο ανάπτυξης».

Το Farmers Republic έρχεται σε μια στιγμή που η Ευρώπη τολμά τη νομοθεσία που δεν υποστηρίζει τους παραδοσιακούς σπόρους και δεν ενδιαφέρεται τόσο για τα μικρά ή μεγάλα αγροκτήματα που συνεχίζουν να καλλιεργούν λαχανικά και φρούτα με σπόρους που επί γενιές κρατούν στα χέρια τους σαν χρυσάφι, εξασφαλίζοντας ποιότητα και πάνω απ' όλα... γεύση! Ρωτώ αν το Farmers Republic θα υποστηρίξει την παραγωγή και με παραδοσιακούς σπόρους ή μόνο με συμβατικούς.

«Η ομάδα επιλέγει κάθε προϊόν με όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για τα στάνταρ που έχουν τεθεί, όπως το προϊόν να είναι πιστοποιημένο βιολογικό ή προϊόν ήπιας καλλιέργειας. Η επιλογή του σπόρου που θα χρησιμοποιηθεί είναι καθαρά ευθύνη του παραγωγού. Είναι έξω από το πεδίο αρμοδιότητάς της εταιρείας και δεν προτιθέμεθα να εμπλακούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Πρόθεσή μας είναι να δημιουργηθεί μια αγορά που να δίνει βήμα και πρόσβαση σε όλους και να είμαστε εναρμονισμένοι με το νομικό πλαίσιο που προωθείται από το υπουργείο για τη λειτουργία των Farmer's Markets στην Ελλάδα. Οι προτάσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Τσαυτάρη αποτέλεσαν και αυτές μια σοβαρή αφορμή για την πραγμάτωση του εγχειρήματος».

Η Λαϊκή Αγορά λειτουργεί αρχικά κάθε Σάββατο από τις 11:00 έως 16:00, ενώ το παντοπωλείο και το ηλεκτρονικό κατάστημα καθημερινά.

Και μία σημαντική λεπτομέρεια, σημείο των καιρών μας: οι παραγωγοί που συνεργάζονται με το Farmers Republic προσφέρουν τα προϊόντα τους σε δράσεις κοινωνικής προσφοράς, στηρίζοντας, για παράδειγμα, την οργάνωση «Μπορούμε», που συγκεντρώνει φαγητό ή τρόφιμα από διάφορες επιχειρήσεις και εστιατόρια, συμβάλλοντας στη σίτιση των απόρων.

http://twominutesangie.blogspot.gr

http://www.lifo.gr/team/u34535

Γεύση
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Raw Βata: Στους Αμπελόκηπους σερβίρουν κοκορέτσι και τραχανά με αχνιστή προβατίνα

Γεύση / Raw Βata: Στους Αμπελόκηπους σερβίρουν κοκορέτσι και τραχανά με αχνιστή προβατίνα

Ο Χρόνης Δαμαλάς προσφέρει μια κουζίνα που είναι οικεία και νέα ταυτόχρονα, με fusion ιδέες και έμφαση στην Ελλάδα, μαθαίνει στους τουρίστες τον τραχανά και σερβίρει το signature κοκορέτσι του χωρίς εντεράκια - μας έδωσε μάλιστα και τη συνταγή γι' αυτό, μαζί με δύο ακόμα.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Μαρία Κατσούλη: H ξεχωριστή πορεία της πρώτης Ελληνίδας οινοχόου

Το κρασί με απλά λόγια / Μαρία Κατσούλη, πώς ήταν να είσαι οινοχόος στα μακρινά 90's;

Από την Κρήτη στην Αθήνα και στις σάλες των πιο διάσημων ελληνικών εστιατορίων της δεκαετίας του ’90, η διαδρομή της Μαρίας Κατσούλη στον χώρο του κρασιού καθόρισε και ουσιαστικά δημιούργησε τη θέση του οινοχόου στη χώρα μας. Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης συζητούν μαζί της.
THE LIFO TEAM
Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πες μας πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου

Γεύση / Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου;

Στο καινούργιο εστιατόριο Iodio η σεφ Γεωργιάννα Χιλιαδάκη φτιάχνει πιάτα θαλασσινά με τον ξεχωριστό δικό της τρόπο. Μπήκαμε στην κουζίνα της, μιλήσαμε μαζί της και μάθαμε τις τεχνικές των πιάτων της. 
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία;

Radio Lifo / H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία

Γιατί αναζητάμε διαρκώς το «εξωτικό» και το σπάνιο, αντί να εκτιμάμε περισσότερο τα υλικά και τα φαγητά με τα οποία μεγαλώσαμε; Η Κωνσταντίνα Βούλγαρη συνομιλεί με τους Nomade et Sauvage, τους μάγειρες Ιορδάνη Τσενεκλίδη και Παναγιώτη Σιαφάκα, για το τι θεωρείται εκλεκτό, τι ορίζεται ως πολυτέλεια στο φαγητό και πώς οι μόδες και οι τάσεις διαμορφώνουν τις διατροφικές μας συνήθειες.
Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Osteria Mamma 

Γεύση / Ένα νέο ιταλικό σερβίρει πιάτα που περιέχουν άγνωστες στην Αθήνα λέξεις

Θέλοντας να τιμήσει μια επιθυμία της μητέρας της, έπειτα από πολλά ταξίδια και γεύματα σε διαφορετικές ιταλικές πόλεις, η Ελένη Σαράντη ετοιμάζει στο Osteria Mamma πιάτα με μπόλικη comfort νοστιμιά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τα γλυκά των φετινών Χριστουγέννων 

Γεύση / Όλα τα νέα χριστουγεννιάτικα γλυκά σε μία λίστα

Τετράγωνοι κουραμπιέδες, κρητική αλλά και γαλλική βασιλόπιτα, πολλά προζυμένια πανετόνε: Σε αυτή τη λίστα δεν θα βρείτε τα κλασικά γλυκά της Αθήνας -τα ξέρετε ήδη- αλλά όλες τις φρέσκες ιδέες των τριτοκυματικών φούρνων και των πιο δημιουργικών ζαχαροπλαστών.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Γεύση / Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Ένα τοπόσημο της πόλης αλλάζει ριζικά, επενδύει σε μια dream team και σε ό,τι κλασικό, από το φαγητό και το ποτό μέχρι την αρχιτεκτονική του, ακόμα και τη μουσική του μερικές φορές, και περιμένει τη νέα γενιά Αθηναίων, ακόμα κι εκείνους που δεν το είχαν στο ραντάρ τους μέχρι τώρα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ