O Kασιδιάρης ήταν απροετοίμαστος

Facebook Twitter
0

 

«Πάρε ένα τσαγερό, μια σκούπα και ένα τηγάνι,

Έτσι σίγουρα θα βρεις έναν άντρα!

Άσε τα γραφεία και τα μαγαζιά, η ζωή σου βρίσκεται στο σπίτι.»

«Μην γίνετε ποτέ κυρίες, παραμείνετε κορίτσια και γυναίκες της Γερμανίας!» Γιούλιους Στράιχερ

«Ποιός θα αναρωτηθεί σε τριακόσια ή πεντακόσια χρόνια αν κάποια δεσποινίς Μίλερ ή Σούλτσε ήταν ή όχι ευτυχισμένη;» Χάινριχ Χίμλερ

Προς μεγάλη απογοήτευση του Κασιδιάρη και των ομοίων του, πολύ πριν περάσουν τριακόσια χρόνια, αυτή η ερώτηση απέκτησε μεγάλη σημασία: οι γυναίκες αξιολογούν τη ζωή τους και όχι μόνο διεκδικούν την ευτυχία αλλά ψηφίζουν δηλώνοντας τις προτιμήσεις τους ισάξια με τους άντρες. Πολύ πριν περάσουν τριακόσια χρόνια η Γερμανία απέκτησε γυναίκα αρχηγό. Άραγε πώς αισθάνονται οι νέοι μας ακροδεξιοί βουλευτές γι’ αυτό;

Η ναζιστική Γερμανία, την οποία αναμφισβήτητα θαυμάζουν, είχε ορίσει έναν πολύ συγκεκριμένο ρόλο για τις γυναίκες. Η δουλειά τους ήταν να είναι καλές μητέρες τεσσάρων λευκών παιδιών και να κάθονται σπίτι ενώ οι λευκοί Γερμανοί άντρες τους δούλευαν. Ένας από τους πρώτους νόμους που θεσπίστηκαν από τον Χίτλερ το 1933 ήταν ο νόμος για την Ενθάρρυνση του Γάμου. Τα νιόπαντρα ζευγάρια έπαιρναν ένα δάνειο ίσο με εννιά μισθούς: χίλια μάρκα. Το δάνειο δεν αποπληρωνόταν με τη σημερινή λογική: 25% έκπτωση για το πρώτο παιδί, 50% έκπτωση για το δεύτερο παιδί. Οικογένειες με τέσσερα παιδιά δεν χρειαζόταν να επιστρέψουν τα χρήματα. Για να ολοκληρωθεί η επιχείρηση ξεκίνησαν μαζικές απολύσεις γυναικών, που ήταν κυρίως δασκάλες και μουσικοί. Το κόμμα συζήτησε έναν ακόμα νόμο που τελικά δεν πέρασε, ήταν υπερβολικός ακόμα και γι’ αυτούς: η «απελευθέρωση» ενός άντρα με τέσσερα παιδιά ώστε να μπορεί να κάνει κι άλλα παιδιά εκτός γάμου.

Μαζί με τα λεφτά τα νεαρά ζευγάρια έπαιρναν δώρο κι ένα βιβλίο για να τους συντροφεύει και να τους οδηγεί: το υστερικό παραλήρημα του Χίτλερ, «ο Αγών μου».

Η απόφαση του κρατιδίου της Βαυαρίας να εκδώσει το βιβλίο και να βάλει ορισμένα σχολιασμένα αποσπάσματα στα σχολικά βιβλία ξύπνησε μνήμες και προκάλεσε αντιδράσεις. Η απόφαση πάρθηκε τον Απρίλιο μετά από μεγάλη συζήτηση και ο λόγος, στα μάτια μου τουλάχιστον, είναι λογικός: ο στόχος είναι η απομυθοποίηση του κειμένου. Δεν θα συμφωνούσα αν δεν είχα (αποπειραθεί) να το διαβάσω.

Περίμενα να βρω επιχειρήματα σαθρά αλλά βασισμένα σε κάποια διαστρεβλωμένη λογική, κάτι γοητευτικό για τους αγράμματους, τους περιθωριακούς και αφελείς, κάτι ενθαρρυντικό για τους φοβισμένους. Τελικά, όχι: πρόκειται για ένα αφόρητα βαρετό κείμενο, γεμάτο αντιφάσεις, επαναλήψεις, χωρίς καμία συνοχή και συνέπεια. Είναι ένα σκέτο παραλήρημα, κάποιου που σήμερα θα γινόταν μέλος φαιδρών τηλεοπτικών πάνελ. Είναι τόσο σοκαριστικά απλοϊκό και τραγικά αστείο, που σε κάνει να βλέπεις την απόφαση της Βαυαρίας με άλλο μάτι. Η απαγόρευσή του το εξύψωσε σε θρησκευτικό κείμενο, ενώ είναι μια φυλλάδα γεμάτη με ανοησίες.

«Η πορνεία είναι ατίμωση της ανθρωπότητας και δεν μπορεί να εξαφανιστεί με ακαδημαϊκές ή φιλανθρωπικές μεθόδους. Η πρώτη θεραπεία είναι να θεσπιστούν τέτοιες συνθήκες ώστε να είναι δυνατοί οι γάμοι για τους νέους, ειδικά για τους άντρες – άλλωστε, οι γυναίκες είναι παθητικά όντα σ’ αυτό το θέμα

Για το ρόλο των γυναικών κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν άρχισε να γίνεται σαφές ότι η Γερμανία θα χάσει:

«Τα γράμματα που λαμβάναμε από το σπίτι στο μέτωπο είχαν παρόμοιο αποτέλεσμα. Δεν ήταν πια αναγκαίο για τον εχθρό να διασπείρει φήμες. Όλο το μέτωπο είχε πνιγεί από το δηλητήριο επιπόλαιων γυναικών, οι οποίες δεν υποψιάζονταν ότι οι πιθανότητες του εχθρού αυξάνονταν ή ότι τα βάσανα των αντρών τους γινόταν ακόμα μεγαλύτερα. Τελικά τα ηλίθια γράμματα των γυναικών ήταν υπεύθυνα για την απώλεια της ζωής χιλιάδων αντρών

«Όποιος αντιστέκεται και αμύνεται με τις γροθιές του δεν αντιδρά λιγότερο αντρίκεια από κάποιον που φεύγει και ζητά τη βοήθεια ενός αστυνομικού. Όμως, η υγιής μας νεολαία πρέπει να μάθει να αντιστέκεται στα χτυπήματα. Αυτό μπορεί να φαίνεται θηριώδες στους σύγχρονους που πολεμούν μόνο με τη δύναμη του μυαλού. Όμως ο στόχος του κράτους δεν είναι να αναθρέψει ειρηνιστές και σωματικά έκφυλους. Αυτό το Κράτος δεν θεωρεί ότι το ανθρώπινο ιδεώδες είναι αυτό του αξιοσέβαστου φιλισταίου ή της γεροντοκόρης, αλλά η τολμηρή προσωποποίηση της αντρίκειας δύναμης και των γυναικών που είναι ικανές να φέρουν άντρες στον κόσμο

«Η Γερμανίδα είναι υπήκοος του Κράτους αλλά θα γίνεται πολίτης όταν παντρεύεται

Είναι σαφές ότι ο Κασιδιάρης δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει ανεξάρτητες γυναίκες, μορφωμένες και μάλιστα (Θεέ μου!) πολιτικούς. Δεν υπάρχει σχετική παράγραφος στο manual. 

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ