Με τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη στον Ζυγό

Με τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη στον Ζυγό Facebook Twitter
0

Η Πλάκα πάντα μου δημιουργεί την αίσθηση μιας περιοχής που ισορροπεί μεταξύ μιας τουριστικής νησίδας στο κέντρο της Αθήνας και μιας περιοχής που σέρνει πίσω της μια ιστορία γραμμένη τόσο με underground γράμματα (όταν τα πανκιά βολόδερναν έξω από το Mad) όσο και πιο έντεχνα, πιο μεταπολιτευτικά, μπουάτ, ροκάδες, κομπάρσοι από ελληνικές ταινιές που έκαναν δεύτερη καριέρα ως χορευτές ελληνικών χορών στις ταβέρνες, κράχτες, σουβλάκια, φοιτητές, αστικά σπίτια των Αθηνών, διανοούμενοι, μποέμ, οι πάντες. Νομίζω ότι είναι η περιοχή που μέσα στα χρόνια έχει μεταμορφωθεί (όχι οικιστικά αλλά ανθρωπογεωγραφικά) περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στην Αθήνα, ενώ ακόμα και σήμερα που η τουριστική της πλευρά είναι μάλλον πιο έντονη από ποτέ είναι εντυπωσιακό πώς μερικά πράγματα έχουν παραμείνει σαν institutions (που λένε και στο εξωτερικό), όπως η κάβα-μπαρ του Βρεττού στην Κυδαθηναίων, το καφέ Μελίνα, το Θέατρο Τέχνης, ο Πλάτανος, o Γλυκής, το Παραδοσιακό Καφενείο, το Σινέ Παρί και οι «θρυλικές» μπουάτ Ζυγός και Zoom (εκεί όπου γράφτηκε ένα τεράστιο κομμάτι της ελληνικης μουσικής των τελευταίων δεκαετιών). Είχα γνωρίσει τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη και τους Άγαμους Θύτες πριν από μερικά χρόνια, όταν ύστερα από ένα μεγάλο κενό είχαν αποφασίσει να κάνουν κάτι σαν επανασύνδεση με μια νέα παράσταση στο Ζυγό, και είχα εντυπωσιαστεί για το πώς μπορούν να κάνουν μια τόσο επιτυχημένη λαϊκή παράσταση χωρίς βρισιές, εύκολο χιούμορ, χοντροκομμένα αστεία και χυδαία γκαγκς. Μάλιστα, φέτος το κάνουν πολύ καλύτερα από ποτέ. Η απαγόρευση του καπνίσματος, η περαίωση, το Next Top Model, οι εκπομπές μαγειρικής, βαλκανικές μουσικές, ρεμπέτικα, γαλλικά σανσόν, καμπαρέ, μια άρτια σκηνοθεσία, κάπως όπως έπρεπε να ήταν όλες οι σύγχρονες επιθεωρήσεις δηλαδή. Cut. Flashback. Θεσσαλονίκη, 1990. Μια παρέα φίλων βρίσκουν ένα «πεθαμένο» μαγαζί ονόματι Voltage και μεταμορφώνουν σε παράσταση τα αστεία που έκαναν μεταξύ τους. Λίγο τραγούδι, λίγο θέατρο, λίγο πρόζα, λίγο χαβαλές, λίγο απ' όλα, αλλά καθόλου κόσμος. Μόνο φίλοι, γνωστοί και συγγενείς. Το μικροσκοπικό Voltage ασφυκτιά υπό το βάρος του κόστους μια τέτοιας παραγωγής και παραπαίει προς την αφάνεια. Ώσπου ήρθε το «μάννα εξ ουρανού» με την επωνυμία Γιώργος Νταλάρας. Ο «εθνικός τροβαδούρος» (ή ακατονόμαστος κατ' άλλους) ανακαλύπτει την ύπαρξη των Αγάμων Θυτών και εκφράζει την επιθυμία να παρακολουθήσει το πρόγραμμά τους. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Ο Νταλάρας είναι ορκισμένος αντικαπνιστής και δεν αντέχει τα μέρη όπου τα σύννεφα καπνού θυμίζουν ινδιάνικες παρακλήσεις για βροχή. Τελικά, ο Νταλάρας πείθεται να ξεπεράσει το πρόβλημά του και κλείνει τραπέζι για να παρακολουθήσει από κοντά αυτούς για τους οποίους «μιλάει όλη η Θεσσαλονίκη». Η κατάληξη της γνωριμίας; Ύστερα από μερικούς μήνες η Αθήνα γεμίζει με αφίσες «Γιώργος Νταλάρας, Άγαμοι Θύται» (προσπαθήστε να το προφέρετε χωρίς να το διαβάζετε) για τις κοινές τους παραστάσεις στο Αττικόν. Πολλά από τα νούμερα παραμένουν ίδια από τότε, μόνο το κείμενο αλλάζει, γίνεται πιο επίκαιρο. Ο Ιεροκλής με βραχνή φωνή υποδύεται τον Μάρλον Μπράντο (στον «Νονό»), που έρχεται στην Ελλάδα για να τη σώσει από τη χρεοκοπία, ύστερα ως Προμηθέας Δεσμώτης μετατρέπει την τραγωδία του Αισχύλου σε ένα ιδανικό αριστοφανικό κείμενο και ακολουθεί το εμβληματικό του νούμερο με τη γρια, στο οποίο με ένα μόνο μαντήλι στο κεφάλι και ένα ζευγάρι γυαλιά επιδίδεται στην πιο μεστή πολιτική σάτιρα που έχω ακούσει τελευταία. Δίπλα στον Ιεροκλή παλιοί και νέοι φίλοι, κάποιοι σταθεροί από παλιά (Δημήτρης Σταρόβας, Στάθης Παχίδης, Ρούλα Μανισάνου), κάποιοι που προέκυψαν στην πορεία (Χρήστος Μητρέντζης, Ταξιάρχης Χάνος) και κάποιοι νεότεροι (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Γιώργος Χρυσοστόμου), έτσι ακριβώς όπως χτίζονται όλες οι παρέες των ανθρώπων, έτσι κάπως όπως «χτίστηκε» αυτό που είναι η Πλάκα σήμερα. Μετά την παράσταση καθόμαστε με τον Ιεροκλή στο τραπέζι, ενώ το μαγαζί έχει αδειάσει, και τον ρωτάω ποιοι ήταν οι ηρωές του. «Ο Αχιλλέας και ο Οδυσσέας από την Οδύσσεια. Ένα μικρό κόμιξ στα κλασσικά εικονογραφημένα, ο Θησέας. Επίσης, μεγάλωσα με τον Μικρό Σερίφη και τον Γιώργο Θαλάσση, πολύ γρήγορα όμως ήρωές μου έγιναν οι κωμικοί ηθοποιοί του σινεμά, ο Μπαστερ Κίτον,ο Σαρλό, ο Τζέρι Λιούις,ο Λουί Ντε Φινές. Παρέπαια ανάμεσα σε αυτούς τους ήρωες που είναι άτρωτοι, πολεμιστές, και επειδή δεν μπορούσα να τους φτάσω έγινα ηθοποιός».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνταγές με κουνουπίδι

Γεύση / Συνταγές με κουνουπίδι, με ένα από τα «δώρα» της χειμωνιάτικης κουζίνας

Ο σεφ Άγγελος Μπακόπουλος μοιράζεται ιδέες που έχουν το κουνουπίδι για πρωταγωνιστή, πιάτα που μπορούν να σταθούν τόσο στο καθημερινό όσο και σε ένα κυριακάτικο τραπέζι με φίλους.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Μουσουρλού μου η γλυκιά σου κουζίνα ανάβει φωτιές!

Γεύση / Ένα νέο γαστροκαφενείο στον Βύρωνα σερβίρει τη μικρασιατική παράδοση

Στη Μουσουρλού για τραγανά μύδια Κωνσταντινουπόλεως, τηγανητές πατάτες με κιμά και κασέρι, τυροκαυτερή «χτυπητή», κεμπάπ και ένα πιάτο εμπνευσμένο από τα παλιά Λαδάδικα της δεκαετίας του ’70.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Η τιμή του κρασιού και οι παράγοντες που την επηρεάζουν

Γεύση / Γιατί έχει ακριβύνει τόσο το κρασί;

Πόσο μπορεί να αντέξει στις αυξήσεις το πορτοφόλι του Έλληνα καταναλωτή; Αν πρόκειται για είδη πρώτης ανάγκης, δυστυχώς είμαστε δέσμιοι του «νόμου της αγοράς»· το κρασί όμως είναι προϊόν απόλαυσης, όχι πρώτης ανάγκης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΜΑΝΗΣ
Συνταγές με φιστίκι

Γεύση / Ευέλικτο, πλούσιο και τραγανό, το φιστίκι Αιγίνης πρωταγωνιστεί σε αυτές τις έξι αλμυρές και γλυκές συνταγές

Τα αδέλφια Δημήτρης και Θανάσης Σταμούδης προτείνουν ριγκατόνι με πέστο φιστικιού, cookies φιστίκι και άλλες πρωτότυπες ιδέες που αξιοποιούν τον αγαπημένο ξηρό καρπό.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Τι κάνει το Prosecco το πιο δημοφιλές αφρώδες κρασί στον κόσμο;

Το κρασί με απλά λόγια / Τι κάνει το Prosecco το πιο δημοφιλές αφρώδες κρασί στον κόσμο;

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης μάς ταξιδεύουν στη βορειοανατολική Ιταλία με οδηγό τον σύμβουλο οινολόγο Stefano Ferrantes, ειδικό στην παραγωγή Prosecco, που εργάζεται στα μεγαλύτερα και γνωστότερα οινοποιεία της περιοχής.
THE LIFO TEAM
Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Γεύση / Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Η συναρπαστική ιστορία του πιο εύκολου φαγητού ξεκινά από την αρχαία Κίνα και τη δυναστεία Τσινγκ. Σύμφωνα με έναν τριάστερο σεφ, υπάρχει τρόπος να κάνουμε τα συσκευασμένα noodles γκουρμέ. Δοκιμάσαμε όσα βρήκαμε στην Αθήνα και προτείνουμε τα καλύτερα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ο Dr. George Soleas εξηγεί πώς έγινε ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

Το κρασί με απλά λόγια / Πώς έγινα ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

O Dr. George Soleas, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του LCBO, του μεγαλύτερου εισαγωγέα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, αφηγείται στην Υρώ Κολιακουδάκη (Dip WSET) και τον Παναγιώτη Ορφανίδη την κινηματογραφική ζωή του.
THE LIFO TEAM
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
Proveleggios

Γεύση / Ο Αλέξανδρος Καρακάτσανης έχασε πολλά σε μια νύχτα, αλλά επιστρέφει δυναμικά στο Proveleggios

Ο νεαρός και ταλαντούχος σεφ που είδε το πρώτο του μαγαζί στην Αθήνα να καίγεται ολοσχερώς δεν το έβαλε κάτω στιγμή. Πρόσφατα ανέλαβε να αλλάξει την κουζίνα του δημοφιλούς εστιατορίου και θέλει να αφηγηθεί τις αναμνήσεις όλης της ομάδας που τον υποδέχτηκε μέσα από τα πιάτα του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ