Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της

Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της Facebook Twitter
0
Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της Facebook Twitter
Φωτό: Ελένη Αϊβαλή

 

Η Κατερίνα Ντούσκα κυκλοφόρησε πριν από μερικές μέρες το πρώτο της άλμπουμ. Έχει τίτλο ‘Embodiment’ και περιέχει 9 κομμάτια σε στίχους και μουσική γραμμένα από την ίδια. Το ‘Embodiment’ είναι ένα πολύ φιλόδοξο άλμπουμ που θα μπορούσε να έχει κυκλοφορήσει στην Βρετανία ή κάπου αλλού στον κόσμο. Η Κατερίνα ήρθε στην Ελλάδα ήρθε όταν ήταν 16 χρονών και ίσως αυτό παίζει μεγάλο ρόλο στον τρόπο που αντιμετωπίζει την μουσική. Παράτησε τις σπουδές της για να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με την μουσική. Και σιγά, σιγά το πέτυχε με τον πιο φυσικό τρόπο.

Έγινε γνωστή σε ένα πιο ευρύ κοινό μέσα από το YouYube όταν ανέβασε το κομμάτι “One in A Million” πριν από 2 χρόνια. Από εκεί την ανακάλυψε η EMI που αμέσως έσπευσε να την υπογράψει. Καθόλου άσχημα. Τότε όλοι μιλούσαν για την Ελληνίδα Amy Winehouse.

Με την πρώτη της δουλειά όμως αποδεικνύει ότι οι συγκρίσεις σταματούν εκεί. Ευτυχώς δεν είναι 2005 και η μουσική έχει προχωρήσει. Στο άλμπουμ αν και υπάρχει μια έντονη soul χροιά, ειδικά από το πρώτο single‘Slow’, ο ήχος του είναι αρκετά πιο σύγχρονος, πιο χρωματιστός και πιο ποικιλόμορφος εξαιτίας της προσεγμένης παραγωγής του.  Το ‘Slow’ δεν κρύβει τοmainstream και ραδιοφωνικό χαρακτήρα του και  είναι αρκετά καλή ποπ, στην τελική. Το ίδιο και το ‘Fire Away’, ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του άλμπουμ.  Η Κατερίνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά.

«Άκουγα πολύ Kimbra και James Blake όταν το έφτιαχνα. Επίσης τα τραγούδια έχουν γραφτεί σε πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένοιωσα ότι χρειάστηκα αυτό το χρόνο για να βγάλω το αποτέλεσμα που ήθελα. Το ‘One in Α Μillion’ έχει γραφτεί π.χ. πριν από 8 χρόνια. Από πέρσι δούλευα το άλμπουμ. Για ένα χρόνο έγραφα μουσική. Έψαχνα έναν ήχο και να βρεθεί μια ταυτότητα. Γι’ αυτό άργησα να το κυκλοφορήσω. Ήταν μια τρομερά δημιουργική περίοδος, τρομερά εκπαιδευτική για μένα επειδή μπήκα και σε νέους ρόλους. Έμαθα πολλά πράγματα γύρω από την παραγωγή. Είχα συμμετοχή και σε αυτά και με απορρόφησε πλήρως γι’ αυτό και έκανα ένα διάλειμμα από τις εμφανίσεις μου γενικώς. Είχα αφοσιωθεί σε αυτό», λέει.

—Υπάρχει όμως κοινό γι’ αυτού του είδος της μουσικής στην Ελλάδα;

Πιστεύω πώς υπάρχει κοινό και όλο και μεγαλώνει. Δεν δημιουργώ όμως απαραίτητα μουσική για ένα συγκεκριμένο κοινό. Φτιάχνω μουσική που με εκφράζει προσωπικά και συμβαδίζει με τα προσωπικά μου γούστα. Από εκεί και πέρα απλά ελπίζεις ότι αυτό μπορεί και να αρέσει και σε άλλους ανθρώπους. Νοιώθε όμως ότι πραγματικά αναπτύσσεται αυτή η σκηνή του αγγλόφωνου πιο εναλλακτικού τραγουδιού στην Ελλάδα. Παρακολουθώ τα εγχώρια πράγματα όσο μπορώ.

—Πώς αισθάνεσαι σε μια εποχή που βγάζεις δίσκο αλλά οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα;

Για μένα είναι ένα όνειρο ζωής. Είναι το πρώτο μου άλμπουμ. Έχω για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη δουλειά στα χέρια μου οπότε είμαι ακόμη σε μια ρομαντική φάση  άσχετα αν έχουν πέσει οι πωλήσεις των δίσκων και οι μετοχές του φυσικού προϊόντος. Είμαι πολύ τυχερή που με έχει στηρίξει η δισκογραφική μου εταιρεία σε αυτό. Δεν είναι ένα προνόμιο που έχουν όλοι οι καλλιτέχνες σε αυτές τις εποχές, ειδικά στην Ελλάδα. Οπότε αυτό μου δημιουργεί μια αισιοδοξία.

—Μπορείς να πεις ότι ζεις από την μουσική;

Όχι φυσικά και το προσπαθώ και αυτό είναι ένα άλλο μου όνειρο. Και ιδανικά θα ήθελα να γίνει με τους δικούς μου όρους χωρίς να χρειαστεί να συμβιβάσω την μουσική μου.

—Πώς βλέπεις τα πράγματα γενικά σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί;

Γενικά υπάρχουν στιγμές έντονα αρνητικής σκέψης. Είμαι όμως αισιόδοξη από τη στιγμή που έχω επιλέξει να βρίσκομαι στην Ελλάδα και να κάνω μουσική και μάλιστα αγγλόφωνη, σίγουρα έχω πίστη μέσα μου, ότι αξίζει τον κόπο. Υπάρχει μια δύναμη μέσα μου και την βλέπω σε πολλούς ανθρώπους γύρω μου. Δεν έχει πατηθεί ο κόσμος.

 

 

Info:

Η  Katerine Duska  θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το ‘Embodiment’ στις 27 Δεκεμβρίου στο PassPort Κεραμεικού 58 και Μαραθώνος.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM