The Face: Ζωή Χατζηγιαννάκη

The Face: Ζωή Χατζηγιαννάκη Facebook Twitter
0

The Face: Ζωή Χατζηγιαννάκη Facebook Twitter

Τι είδους φωτογραφίες θα δούμε στην έκθεσή σας;

Στη νέα αυτή σειρά παρουσιάζω κτίρια του κέντρου της Αθήνας που στεγάζουν ή στέγαζαν δημόσιους οργανισμούς. Σε κάθε δίπτυχο η εικόνα του κτιρίου αντιπαραβάλλεται με µια µεγεθυµένη λεπτοµέρεια από την ίδια φωτογραφία. Η λεπτομέρεια εστιάζει κυρίως σε κάποιο παράθυρο του κτιρίου, σαν κάποιος να προσπαθεί να διακρίνει τι γίνεται στο εσωτερικό του.

Τι θέλουν να πουν οι μεγεθυμένες λεπτομέρειες;

Θέλω να μεταδώσουν κυρίως αυτήν τη θολούρα, την αμφιβολία, τη σύγχυση που κυριαρχεί στη σχέση μας με το κράτος και τους φορείς του και παράλληλα την ανάγκη μας να ξεκαθαρίσουμε αυτήν τη σχέση.

Η ματιά σας είναι ενοχοποιητική ή απλώς υπαινικτική;

Δεν μπορεί να είναι ενοχοποιητική, γιατί καταρχάς, όπως είπα, το στοιχείο που με ενδιαφέρει είναι η αμφιβολία, η αναζήτηση του τι συνέβη, ποιος ή τι έφταιξε. Άλλωστε, και οι λεπτομέρειες οι ίδιες δεν αποκαλύπτουν τίποτα ουσιαστικά, απλώς υπονοούν ότι μπορεί κάτι από αυτά να αποτελεί ένα στοιχείο. Είναι μια ιδέα που παραπέµπει στη φωτογραφία του πάρκου από την ταινία Blow Up (1966) του Αντονιόνι.

Τα δημόσια κτίρια έχουν σκοτεινές πτυχές;

Και βέβαια έχουν, τουλάχιστον σήμερα. Κάποιες εποχές μπορεί να είχαν λιγότερες ή κάποιες άλλες περισσότερες. Τα κτίρια, όπως και καθετί που θεωρείται στατικό, στην πραγματικότητα δεν είναι στατικά, μεταλλάσσονται μέσα στον χρόνο μαζί με τις εκάστοτε αντιλήψεις και συναισθήματα. Σε αυτή την μπερδεμένη περίοδο που διανύει η Ελλάδα σήμερα τα δημόσια κτίρια βρίσκονται σε μια μεταβατική περίοδο, σαν να ψάχνουν να βρουν τους ρόλους τους.

Το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε και για τους θεσμούς που αντιπροσωπεύουν;

Ναι, δυστυχώς, αν και δεν υπάρχει κάτι που να μην έχει σκοτεινές πτυχές. Από την άλλη, αν κάτι έπρεπε να είναι ξεκάθαρο και φωτεινό, αυτό θα ήταν οι κρατικοί θεσμοί... Η διαφάνεια, όμως, του κράτους και όλων όσα αυτό υπηρετεί (όταν υπάρχει δημοκρατία πάντα) αποτελεί μια μεγάλη και διαχρονική ανάγκη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Design / Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Η Άννη Μαρκιτάνη, καλλιτεχνική διευθύντρια του πρώτου Milano Design Film Festival Greece της Αθήνας, το οποίο λόγω της πανδημίας μετατέθηκε για το 2021, μιλά για τις ενδιαφέρουσες προφεστιβαλικές δράσεις που ξεκινούν τώρα στην πόλη.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Small Talk / Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Ο stand-up κωμικός που έγινε viral με το βίντεό του για τον κορωνοϊό και τις θεωρίες συνωμοσίας μιλά για το 2020, τα drive-in, τους φόβους του και τα νέα του πλάνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Εικαστικά / Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Θραύσματα από μάρμαρο, κομμάτια μια ιδιότυπης συλλογής από τις μεγάλες πορείες της Αθήνας, αιωρούνται σαν αστρική σκόνη σε νυχτερινό ουρανό στη συμμετοχή του νεαρού εικαστικού στην έκθεση «The state of emergency has become the rule» της γκαλερί Can.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ