Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού

Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
0

— Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Σπούδασα εικαστικές τέχνες στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Θεσσαλονίκη και στο Central St. Martins College στο Λονδίνο. Είμαι μανιώδης με τη δουλειά μου, περνάω άπειρες ώρες στο εργαστήριο, τον μοναδικό χώρο που με κάνει να ηρεμώ και να ησυχάζω. Το σώμα, η συσσώρευση, η συναρμολόγηση, ο φυσικός και διανοητικός χώρος είναι μερικά από τα ζητήματα που με απασχολούν την τελευταία δεκαετία.

— Τι σου αρέσει να κάνεις, πέρα απ' την ενασχόλησή σου με τα εικαστικά;

Μου αρέσει να δουλεύω με παιδιά. Μέσα από την πηγαία εκφραστική τους δυνατότητα βλέπω τις σημαντικές αξίες της τέχνης. Τους διδάσκω και με μαθαίνουν να βλέπω καθαρά.

Αν πετάξουμε τις προκαθορισμένες οδηγίες, αν αφιερώσουμε χρόνο και ενέργεια για να ξανασκεφτούμε δημιουργικά, αν απαλλαγούμε από τα δεσμά της μεθοδευμένης κατεύθυνσης και καθοδήγησης, ανοίγεται μπροστά μας μια αχανής περιοχή για αναστοχασμό, πηγαία εκφραστική δυνατότητα και απόλυτη ελευθερία.

— Πώς προέκυψε η ιδέα για την έκθεση;

Όταν μου έκαναν δώρο ένα σύνθετο, σε συναρμογές ξύλινο παιχνίδι με αναλυτικές οδηγίες κατασκευής και παιδεύτηκα πολύ να το φτιάξω. Κατάλαβα πως οι οδηγίες είναι περιοριστικές και η πραγματική αποκάλυψη και ευτυχία ήρθε όταν άρχισα να αυτοσχεδιάζω, δηλαδή να το σχεδιάζω αυθαίρετα και να το συνθέτω όπως ήθελα.

— Τι ακριβώς θα δει κανείς, αν έρθει στη γκαλερί ΔΛ;

Επιτοίχιες ξύλινες συναρμολογούμενες κατασκευές είτε ως μεμονωμένες δημιουργίες είτε ως ένα ρέον εικαστικό περιβάλλον που βρίσκει τη συνέχειά του μέσα από την ασυνέχεια των επιμέρους μελών του. Όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης, Χάρις Κανελλοπούλου, φανερώνουν κατασκευαστικά χαρακτηριστικά κονστρουκτιβιστικών αρχιτεκτονικών δομών, καθώς και τις απεριόριστες και δαιδαλώδεις δυνατότητες του κολάζ μέσα από τη συνένωση θραυσμάτων.

— Τι χώρος υπάρχει σήμερα για παιχνίδι και αυτοσχεδιασμό;

Αν πετάξουμε τις προκαθορισμένες οδηγίες, αν αφιερώσουμε χρόνο και ενέργεια για να ξανασκεφτούμε δημιουργικά, αν απαλλαγούμε από τα δεσμά της μεθοδευμένης κατεύθυνσης και καθοδήγησης, ανοίγεται μπροστά μας μια αχανής περιοχή για αναστοχασμό, πηγαία εκφραστική δυνατότητα και απόλυτη ελευθερία.

— Ήξερες ότι πολλά από τα βίντεο με τα δισεκατομμύρια views που δείχνουν DIY μαγειρικά και ζαχαροπλαστικά τρικ είναι ψεύτικα; Πώς σου φαίνεται αυτό;

Το ψέμα γίνεται αλήθεια όταν εκφέρεται πειστικά. Έχω σχεδιάσει για την έκθεση αντίστοιχα manuals που δεν έχουν καμία λειτουργική συνοχή. Είναι εικόνες ενός πλασματικού κόσμου που υπόσχεται ολοκλήρωση, αλλά οδηγεί στο χάος.

Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_
Τα συναρμολογούμενα της Κατερίνας Ζαφειροπούλου αγνοούν τις οδηγίες του κουτιού Facebook Twitter
Κατερίνα Ζαφειροπούλου, This-is-how-to_

 

This-is-how-to_

ΔΛ Gallery (Μεσολογγίου 55)

Έως 16/5

Πέμ. 11:30-19:30, Παρ. 11:30-19:30, Σάβ. 12:00-16:00

Είσοδος ελεύθερη

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ