«Μπάσταδρο»: Το νέο synthpunk άλμπουμ του Mazoha

«Μπάσταδρο»: Το νέο synthpunk άλμπουμ του Mazoha Facebook Twitter
Ο Τζίμης Πολιούδης μόλις κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ «Μπάσταδρο».
0

— Πώς είναι να γράφεις και να τραγουδάς ελληνικούς στίχους πλέον; Είναι απελευθερωτικό;

Απελευθερωτικό δεν ξέρω αν είναι, σίγουρα είναι πιο άμεσο για τον ακροατή, γιατί αφουγκράζεται απευθείας τη μητρική μας γλώσσα. Η απελευθέρωση που λες δεν νομίζω πως έρχεται ποτέ. Είναι θέμα εκτόνωσης και η διαδικασία του γραψίματος, δηλαδή της σύνθεσης και της στιχουργικής, είναι το πάγωμα του χρόνου που καταφέρνει αυτός που γράφει. Εκείνη τη στιγμή σταματούν τα πάντα. Μια φίλη μου το παρομοίασε με επαφή με το «θείο». Προσοχή, αυτά είναι λόγια της φίλης μου, όχι δικά μου.

Βλέπουμε και ξέρουμε τι φταίει για όλα αυτά που μας συμβαίνουν, αλλά δεν αντιδρούμε. Σαν από μαζοχισμό να τ' απολαμβάνουμε όλα αυτά.

— To «Ποπ 81» ξεχωρίζει αμέσως απ' τον καινούργιο σου δίσκο, «Μπάσταδρο». Τι είχες στο μυαλό σου φτιάχνοντάς το;

Ξεχωρίζει με την έννοια του hit μάλλον, γιατί μου το έχουν πει κι άλλοι. Είχα γράψει το beat, το οποίο έστεκε μονάχο του, σαν αρχείο, για 2-3 μήνες. Μια μέρα πριν από την ηχογράφηση έκατσα, έγραψα τις κιθάρες και τους στίχους μαζί με τη φωνητική γραμμή. Είναι πολύ φτωχό σε στίχους, αλλά δεν νομίζω πως χρειαζόταν κάτι περισσότερο.

Ο τίτλος του αναφέρεται στη χρονολογία γέννησής μου, το '81, και στη θρυλική γιουγκοσλαβική ομάδα, την Pop 84. Στην ουσία η Pop 84 ήταν ιταλική μάρκα ρούχων που έμπαινε ως χορηγός στην μπασκετική φανέλα της κάποτε Γιουγκοπλάστικα.

— Πώς τα πας με το άγχος; Πιστεύεις ότι είναι το συναίσθημα που χαρακτηρίζει περισσότερο την εποχή μας; Πώς το χρησιμοποιείς μέσα στη μουσική σου;

Καλά το πάω με το άγχος, έχω άφθονο. H μοναξιά και η αυταρέσκεια νομίζω πως χαρακτηρίζουν την εποχή αυτή. Το άγχος δεν είναι καλό εργαλείο στη μουσική μου. Όταν είμαι ιδιαίτερα αγχωμένος δεν νομίζω πως μπορώ να καταφέρω και πολλά.

— Πώς διάλεξες το καινούργιο όνομα για το πρότζεκτ σου;

Έπαιζα μπάσο σε μια φιλική μπάντα και ψάχναμε όνομα. Ο ντράμερ πέταξε το όνομα Mazoha. Δεν ταίριαζε σ' εκείνη την μπάντα, οπότε το κράτησα για προσωπική χρήση, γιατί νομίζω πως είναι η τέλεια περιγραφή του σύγχρονου Έλληνα. Βλέπουμε και ξέρουμε τι φταίει για όλα αυτά που μας συμβαίνουν, αλλά δεν αντιδρούμε. Σαν από μαζοχισμό να τ' απολαμβάνουμε όλα αυτά.

— Θυμάσαι το πρώτο κομμάτι που έγραψες ποτέ;

Ναι. Ήταν πριν από πολλά πολλά χρόνια (22) και λεγόταν «Dust and mud».

 

Info: Το «Μπάσταδρο» κυκλοφορεί σε βινύλιο και digital album από την Ιnner Ear.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ