Το «Αλεξανδρινό Κουαρτέτο» του Ανδρέα Γεωργιάδη

Το «Αλεξανδρινό Κουαρτέτο» του Ανδρέα Γεωργιάδη Facebook Twitter
Τα 35 έργα της έκθεσης, όλα μελάνια σε χαρτί, ετοιμάστηκαν τα τρία τελευταία χρόνια και πρωτοπαρουσιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας...
0


 

Τι παρουσιάζετε στο «Αλεξανδρινό Κουαρτέτο»;

Είναι μια έκθεση ζωγραφικής που ετοίμασα με αφορμή το σπουδαίο βιβλίο του Λόρενς Ντάρελ. Τα 35 έργα της έκθεσης, όλα μελάνια σε χαρτί, ετοιμάστηκαν τα τρία τελευταία χρόνια και πρωτοπαρουσιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Στη συνέχεια η έκθεση ταξίδεψε στο Κάιρο, στο μεσαιωνικό παλάτι Αμίρ Ταζ. Τρίτος σταθμός, η Αθήνα και ο IANOS, ενώ την άνοιξη θα παρουσιαστεί στο Λονδίνο.

 

Θυμάμαι πως, όταν διάβαζα ένα βιβλίο, πάντα είχα την ανάγκη να δημιουργώ στο μυαλό μου όλο τον χώρο της σκηνικής δράσης.

 

Τι αναζητά o Ανδρέας Γεωργιάδης στην Αλεξάνδρεια του σήμερα;

Αναζητά την ευθύβολη και τρυφερή ματιά του Ντάρελ. Αναζητά τον Καβάφη και τον Τσίρκα, το ελληνικό στοιχείο που έχει ποτίσει τα χώματα εκεί. Αναζητά τη μαγεία της ακμής της πόλης «των πέντε φυλών και των πέντε γλωσσών». Και όλα αυτά είχα την τύχη να τα συναντήσω.

 

Πόση απόσταση χρειάζεσαι από την ανάγνωση του βιβλίου για να αρχίσεις να ζωγραφίζεις;

Θυμάμαι πως, όταν διάβαζα ένα βιβλίο, πάντα είχα την ανάγκη να δημιουργώ στο μυαλό μου όλο τον χώρο της σκηνικής δράσης. Αυτό το πολύτιμο υλικό τροφοδοτούσε συχνά τις ζωγραφικές μου αναζητήσεις. Η απόσταση από την ανάγνωση μέχρι τη ζωγραφική είναι για μένα ελάχιστη. Το μόνο μου μέλημα είναι να περιγράψω την καθαρότητα του συναισθήματος που ένιωσα με όλη την υποκειμενικότητα που αυτό εμπεριέχει. Και να το μοιραστώ με τους άλλους.

 

Στα έργα σου επανέρχεται συνεχώς το στοιχείο της μνήμης. Τι σημαίνει για σένα το να ζωγραφίζεις τη μνήμη;

Η μνήμη είναι το ισχυρότερο όπλο μου στη διάσωση των συγκινήσεων. Φορτίο απαραίτητο για μένα, όσο το φαγητό και το νερό. Μνήμη για μένα είναι όσα διασώζουμε από τη φθορά του χρόνου. Όμως μνήμη είναι και η εικόνα, που η ανάγκη μου να τη σχηματίσω και να τη μοιραστώ με τους άλλους είναι πολύ ισχυρή. Άλλωστε, γι’ αυτό ζωγραφίζω, για να διασώσω ακριβά κομμάτια μνήμης και να τα μοιραστώ με τους ανθρώπους.

 

Και τι σημαίνει για σένα να ζωγραφίζεις τη νοσταλγία;

Φοβάμαι τη νοσταλγία γιατί τα γλυκά συστατικά της συχνά σκεπάζουν την αλήθεια του συναισθήματος.

 

IANOS, Αίθουσα Τέχνης, Σταδίου 24, μέχρι 31/1.
Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 10.00-21.00, Σάβ. 10.00-18.00, www.ianos.gr

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Design / Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Η Άννη Μαρκιτάνη, καλλιτεχνική διευθύντρια του πρώτου Milano Design Film Festival Greece της Αθήνας, το οποίο λόγω της πανδημίας μετατέθηκε για το 2021, μιλά για τις ενδιαφέρουσες προφεστιβαλικές δράσεις που ξεκινούν τώρα στην πόλη.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Small Talk / Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Ο stand-up κωμικός που έγινε viral με το βίντεό του για τον κορωνοϊό και τις θεωρίες συνωμοσίας μιλά για το 2020, τα drive-in, τους φόβους του και τα νέα του πλάνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Εικαστικά / Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Θραύσματα από μάρμαρο, κομμάτια μια ιδιότυπης συλλογής από τις μεγάλες πορείες της Αθήνας, αιωρούνται σαν αστρική σκόνη σε νυχτερινό ουρανό στη συμμετοχή του νεαρού εικαστικού στην έκθεση «The state of emergency has become the rule» της γκαλερί Can.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ