Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter

Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά";

9
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri

Για τη διατριβή της στο Arcadia University η Katherine Cambareri αποφάσισε να παρουσιάσει ένα πρότζεκτ που να αμφισβητεί την ευκολία με την οποία οι άνθρωποι κατηγορούν τα θύματα της σεξουαλικής κακοποίησης. Είναι γεγονός ότι η κοινωνία έχει την τάση να προσπαθεί να προστατεύσει -και εμμέσως να αθωώσει- τον θύτη παρουσιάζοντας τον συχνά ως θύμα της προκλητικής ή αποκαλυπτικής εμφάνισης του πραγματικού θύματος.

Η φωτογραφική σειρά της Cambareri, Well, what were you wearing? απαντάει στην ερώτηση που πολλές φορές δέχονται τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης -όχι μόνο από αστυνομικούς και δικηγόρους που χειρίζονται "επαγγελματικά" τέτοιου είδους θέματα αλλά και από φίλους και αγαπημένους- και παρουσιάζει τα ρούχα που φορούσαν γυναίκες-θύματα αποδεικνύοντας πόσο ανακριβείς είναι τέτοιου είδους υποθέσεις και πόσο σημαντικά υποβαθμίζουν ένα τραγικό γεγονός στη ζωή ενός ανθρώπου ασκώντας επιπλέον ψυχολογική βία. 

 

Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Ρούχα που φορούσαν γυναίκες όταν τις βίασαν. Τα βρίσκετε "προκλητικά"; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Katherine Cambareri
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT

σχόλια

9 σχόλια
Μωρέ αν του στρίψει του αλλουνού να σε βιάσει και μπούργκα να φοράς και γυμνή να είσαι δεν έχει καμία διαφορά...δεν εξαρτάται απ'τη γυναίκα αλλά από τις διαστροφές του καθ'ενός.Πάντως ζηλεύω τους άντρες...Πάω στοίχημα πως δεν έχουν μάτια δεκατέσσερα και βρίσκονται σε κατάσταση μόνιμης εγρήγορσης όταν περπατάνε σε απομονωμένες περιοχές ή αργά το βράδυ. Προσωπικά, το βράδυ, καθησυχάζω μόνο όταν μπω στο σπίτι μου.
Οσο βιαστης ειναι ο θυτης τοσο βιαστες ειναι και αυτοι που κατηγορουν το ιδιο το θυμα για το βιασμο. Επειδη και καλα προκαλουσε κατα τη δικη του 'αποψη'. Το ιδιο εγκληματιες.
Προχθές, μέρα μεσημέρι γύρω στη μία, ένας ανώμαλος(γιατί αυτό είναι όσοι πράττουν κατ' αυτόν τον τρόπο)με χτύπησε στα οπίσθια και με χούφτωσε στον δρόμο έξω από το σπίτι μου. Πέρασε με το μηχανάκι από πίσω μου, έκανε την αρρωστημένη πράξη του και μετά είχε το θράσος να με κοιτάξει μέσα από τον καθρέφτη... και φυσικά το μηχανάκι δεν είχε πινακίδες και αυτός φορούσε καπέλο και γυαλιά ηλίου. Φορούσα παντελόνι, all star και μπλούζα που κάλυπτε τους γλουτούς μου. Δεν έχει σημασία λοιπόν το ντύσιμο και η όποια συμπεριφορά του θύματος γιατί δεν έκανα τίποτα για να προκαλέσω. Αυτό όμως δεν τον εμπόδισε να με παρενοχλήσει και να με κάνει να σιχαθώ. Θα πρέπει να σταματήσει αυτή η κοινωνία να δίνει άλλοθι ή τις ευλογίες της σε τέτοιες πράξεις καθώς επίσης να κάνει τα στραβά μάτια...
Υποθέτω πως πρόθεση του φωτογράφου ηταν να απευθυνθεί σε λίγο πιο απαίδευτο κοινο.Στις ανακλαστικές σκέψεις μερικών.Χαίρομαι που το κοινό της Lifo το πάει ενα βήμα παραπέρα.Το μήνυμα μπορεί να είναι απλοϊκό μα όχι και αχρείαστο.
Το άρθρο δεν έχει και πολύ βάση. Δεν έχει σημασία τόσο τι θα φορέσεις. Η πρόκληση δεν εξαρτάται μόνο από τα ρούχα που θα φορέσει κανείς. Φαίνεται ακόμα και 'στο μάτι" του άλλου αν θέλει να προκαλέσει, αν θέλει να είναι προκλητικός. Ως γνωστόν, τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Φυσικά και δεν θα επιρρίψω ευθύνες στις γυναίκες θύματα βιασμού, παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες και υπάρχουν τόσες πλευρές για ένα τόσο μεγάλο και σοβαρό θέμα της κοινωνίας που είναι ανυπόστατο να δίνουμε σημασία στο τί φορούσε το θύμα λες και από εκεί θα αποδοθεί δικαιοσύνη.
Δεν είναι προκλητικά,αλλά και να ήταν,είναι δικαίωμα του καθενός τι θα φορέσει,δηλαδή αν μια κοπέλα φορέσει φούστα και πέσει θύμα βιασμού σημαίνει ότι της άξιζε; Σε καμία περίπτωση!
Καταλαβαίνω αυτό που θέλει να πει αλλά από την άλλη δεν νομίζω ότι το να λέμε "να κοίτα δεν ήταν προκλητικά ντυμένη" είναι σωστό. Δηλαδή αν ήταν θα ήταν δικαιολογημένος και ο θύτης;