Ο Stephen Bodzin σε μία αποκλειστική συνέντευξη λίγο πριν παίξει στο Πήλιο

Ο Stephen Bodzin σε μία αποκλειστική συνέντευξη λίγο πριν παίξει στο Πήλιο Facebook Twitter
0
Ο Stephen Bodzin σε μία αποκλειστική συνέντευξη λίγο πριν παίξει στο Πήλιο Facebook Twitter

Αν φτιαχνόταν κάποια στιγμή ένα γενεαλογικό δέντρο της Ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής, τότε ο Stephan Bodzin θα ήταν σε περίοπτη θέση, περήφανος ‘απόγονος’ των Tangerine Dream, των Pink Floyd και των Kraftwerk. Μπορεί η παρουσία του έχει συνδεθεί με τη σκηνή της techno, όμως ο εξωφρενικά ταλαντούχος Γερμανός παραγωγός/DJ/remixer ξεπερνά τα στενά όρια και τις κλειστοφοβικές ταμπέλες δίνοντας στο κοινό ηλεκτρονική μουσική για όλα τα γούστα με απίστευτη συνέπεια και στοχεύοντας όχι μόνο στα προφανή, αλλά με φοβερή μαεστρία στο μυαλό, στην ψυχή και στο σώμα. Ο Bodzin ήρθε σε αυτόν τον κόσμο για να διηγηθεί μια καλογραμμένη, ενδιαφέρουσα ιστορία. Και το πέτυχε.

— Μίλησέ μου λίγο για το μουσικό σου υπόβαθρο πριν μπλεχτείς με την dance σκηνή.

Έκανα 12 χρόνια κλασικό πιάνο από τα 5 μου, 8 χρόνια ηλεκτρικό μπάσο από τα 10 μου, 3 χρόνια βοηθός σύνθεσης μουσικής για θεατρικά έργα από τα 18 μου.

— Ο πατέρας σου είναι ένας καλλιτέχνης πειραματικής μουσικής και εσύ ξεκίνησες την καριέρα σου, συνθέτοντας μουσική για θέατρα της Ευρώπης. Τι σε οδήγησε στην dance σκηνή και ποια στοιχεία διατήρησες από την προηγούμενη εμπειρία σου;

Εγκατέλειψα το χώρο του θεάτρου, γιατί έφτασα σε ένα σημείο που με ενοχλούσαν τα 3, 4, 7, 10 διαφορετικά νοήματα, οι μεταφορές τους για τα πάντα και η ανικανότητά τους να παρουσίασουν μια απλή, ξεκάθαρη ιστορία. Από ό,τι φαίνεται, τείνω περισσότερο προς τη λογική του Hollywood κάποιες φορές (γελάει). Φίλοι όπως ο Marc Romboy και ο Oliver Huntemann με έφεραν σε επαφή με την techno και γενικότερα την ηλεκτρονική σκηνή. Καθώς ο μπαμπάς μου είχε ένα τεράστιο –τύπου Kraftwerk- στούντιο, τα 4/4 synth beats και η track-oriented παραγωγή, ήταν κάτι σαν deja-vu για μένα. Το λάτρεψα από την πρώτη στιγμή και δεν πισωγύρισα ποτέ.

— Τι καλλιτεχνικές διεξόδους έκφρασης ανακάλυψες στην dance σκηνή, που δε θα μπορούσες να έχεις στη σύνθεση μουσικής για το θέατρο;

Υποθέτω ότι έμαθα πολλά για την οργάνωση και τη δυναμική του χρόνου, τη δραματουργία και την ανάγκη να αποβάλεις κάθε κανόνα και όριο στην αναζήτηση του καινούριου, του φρέσκου. Μου άνοιξε τα μάτια στην ομορφιά του να είσαι διαφορετικός.

— Κάποτε είπες ότι “η αυθεντικότητα είναι τα πάντα – χωρίς αυτή όλα θα ήταν σαν ένα άδειο κέλυφος”. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη σήμερα να εμμένει στην αυθεντικότητα; Βλέπεις πολλούς ανθρώπους της βιομηχανίας να μοιράζονται την ίδια άποψη μαζί σου σήμερα;

Το να είναι κανείς αυθεντικός  είναι το πιο εύκολο για κάποιον που έχει αποδεχτεί τον εαυτό του, το ποιος πραγματικά είναι. Το οποίο … οκ… είναι σίγουρα μια από τις πιο επώδυνες προκλήσεις της ζωής μας.

Ο Stephen Bodzin σε μία αποκλειστική συνέντευξη λίγο πριν παίξει στο Πήλιο Facebook Twitter

— Από την πρώτη μέρα εκπροσωπείς έναν πιο ιντελεκτουέλ και εκλεπτυσμένο ήχο. Κι εχείς αναγνωριστεί για αυτό κερδίζοντας παράλληλα το σεβασμό του κόσμου. Έχει, όμως, κάποιο κόστος; (π.χ. θα μπορούσες να έχεις περισσότερες κυκλοφορίες, όπως κάνουν οι περισσότεροι, ή να δοκίμαζες έναν πιο εμπορικό ήχο).

Οι περισσότερες κυκλοφορίες, ή ο πιο εμπορικός ήχος δεν ήταν ποτέ στις επδιώξεις μου (ειδικά μετά το 2002, ενημερώνω τους παθιασμένους χρήστες του discogs εκεί έξω). Ποτέ δεν ένιωσα ότι πρέπει να δημιουργήσω κάτι ιντελεκτουέλ, ότι πρέπει να έχω αυτήν την κατεύθυνση. Το αντίθετο, λειτουργώ πάντα μόνο με το ένστικτο σε ένα στούντιο. Δεν θα μπορούσα ούτε να ολοκληρώσω ένα κομμάτι αν δεν το λάτρευα από την αρχή μέχρι το τέλος του. Οπότε, είναι μάλλον απίθανο να με δείτε να παράγω μουσική για το μαζικό κοινό.

— Θεωρείσαι πρωτοπόρος, ο “άνθρωπος της μελωδίας”, ο δημιουργός του “ήχου της Βρέμης”. Στο μέλλον και όταν αποφασίσεις να αποσυρθείς από τη σκηνή τι θα ήθελες να αφήσεις πίσω σαν το μεγαλύτερό σου κατόρθωμα;

Το μεγαλύτερο κατόρθωμα για μένα θα είναι να είναι ευτυχισμένα τα παιδιά μου. Πέρα από αυτό, δεν μπορώ να πω ότι θα ήθελα να αφήσω κάτι. Ίσως την εικόνα ενός ανθρώπου που προσπάθησε να ζήσει αυτή τη μία ζωή όσο πιο έντονα και με ειλικρίνεια μπορούσε.

— Σε ανησυχεί αυτό που συμβαίνει σήμερα στον κόσμο (η Ευρώπη φαίνεται να διαλύεται, η κατάσταση με τους πρόσφυγες, η άνοδος του ρατσισμού και της θρησκευτικής αδιαλλαξίας, ο φόβος που σπέρνεται από τα μέσα, η τρομοκρατία…); Ποιο ρόλο θα μπορούσε να έχει η ηλεκτρονική μουσική κοινότητα σε όλο αυτό;

Με θυμώνει και με λυπεί αφάνταστα το γεγονός ότι οι ίδιοι θεσμοί οδηγούν στις ίδιες πάντα πράξεις και πώς η ανθρωπότητα δε μαθαίνει από τα λάθη της, τα οποία συνέχεια επαναλαμβάνονται. Αλλά (για μένα) η μουσική δεν έχει ρόλο σε αυτό. Η μουσική είναι Τέχνη, η μουσική είναι αγάπη. Τίποτα από όλα αυτά τα χαρακτηριστικά της δεν μπορούν να είναι κομμάτι αυτών που προανέφερες.

— Τι να περιμένουμε από την εμφάνισή σου στην Ελλάδα;

Μουσική, αγάπη, αισθήματα, ενέργεια, εμένα.

— Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Να πίνω λιγότερη μπύρα και περισσότερο ούζο!

Ο Stephan Bodzin θα βρίσκεται στο Rhythmatic Open Air Festival στο Πήλιο την Κυριακή 7 Αυγούστου.

http://www.stephanbodzin.com/

https://soundcloud.com/stephanbodzin

 

Ο Stephen Bodzin σε μία αποκλειστική συνέντευξη λίγο πριν παίξει στο Πήλιο Facebook Twitter

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Khirki παντρεύουν το metal με τα ποραδοσιακά, σείοντας τις Συμπληγάδες 

Μουσική / Οι Khirki παντρεύουν το metal με παραδοσιακά στοιχεία και pop ευαισθησίες

Η νέα μπάντα του ελληνικού underground, που έχει ήδη ξεχωρίσει, ετοιμάζεται να αναχωρήσει για τη δεύτερη ευρωπαϊκή της περιοδεία, περιμένοντας το κοινό από κάτω να φωνάζει «the Greek song, the Greek song».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ