Θυμάμαι το Total Eclipse του από εκείνη την καλογυρισμένη τηλεοπτική διαφήμιση του Campari στα 80s. Το ίδιο διάστημα, παιδάκι ήμουν, νόμιζα πως η καινούργια αρρώστια χτυπούσε ανθρώπους με περίεργη εξωπραγματική εμφάνιση. Στην ηλικία των έξι ή εφτά ετών το AIDS ήταν για μένα κάτι σαν νόσος των φρικιών, αφού φρικιό έδειχνε στα μάτια μου ο Klaus Nomi.
Το «Total Eclipse» κυριαρχεί στη καλογυρισμένη τηλεοπτική διαφήμιση του Campari
Θυμάμαι ακόμη ένα ανόητο ρατσιστικό σχόλιο του δασκάλου στο δημοτικό σχολείο, όταν κάποιο Πάσχα μας έδειξαν τα κινηματογραφικά Πάθη του Χριστού. Στη σκηνή που ο Ρωμαίος τρυπούσε με ξιφολόγχη τα πλευρά του Ιησού, είπε ο δάσκαλος: Αν ο Χριστός ήταν σαν τον Klaus Nomi, αδερφή και άρρωστη μάλιστα, θα γλίτωνε τη Σταύρωση για να μην τρέξει το αίμα του...
Τον Klaus Nomi τον έψαξα ως καλλιτέχνη αρκετά χρόνια μετά, για την ακρίβεια κόλλησα άσχημα με τους δίσκους και τα τραγούδια του, όπως και με την ανορθόδοξη περσόνα του.
Μου μιλούσαν γι' αυτόν ο οπερατέρ Δημήτρης Θεοδωρόπουλος και η σύζυγος του, σκηνοθέτις Μάρσα Μακρή, που τον συναντούσαν και δειπνούσαν τακτικά μαζί του στη Νέα Υόρκη του '81. Το τραπέζι τους μοιραζόταν και ο Ισπανός Pedro Almodovar καμιά φορά.
Ο Klaus Nomi ήταν ο μόνος τραγουδιστής που ο θάνατος εμπεριεχόταν στην, τεράστιας έκτασης, φωνή του! Σαν τον ακούς ακόμη και σήμερα στο Θρήνο της Διδούς από την όπερα Διδώ και Αινείας ξέρεις πως ονόμασε το κομμάτι Cold Song για να δώσει μιαν άλλη τραγική διάσταση στην ψυχρότητα του επερχόμενου θανάτου.
Ο Klaus Nomi ερμηνεύει το Cold Song
Τι παράξενος άνθρωπος ήταν αυτός! Ο πιο δραματικός τραγουδιστής που πέρασε ποτέ από τη μουσική βιομηχανία! Το πρώτο καθαρόαιμο sci-fi freak στην εκπνοή του glam-rock και την εκτίναξη του punk κινήματος. Τον λάτρεψε ο David Bowie, ο Αστροναύτης που ένα βράδυ έπεσε από τον Άρη κατ' ευθείαν στο περιβόητο Mudd Club και συνάντησε τον άφυλο Klaus Nomi μαζί με τον παρενδυτικό καλλιτεχνικό του σύντροφο, Joey Arias.
Από τους πιο καταλυτικούς καλλιτέχνες στην ιστορία της pop μουσικής -εισήγαγε σαφώς το θεατρικό cabaret punk- ο Klaus Nomi επένδυσε με synthesizers πολλά hits των '60s, έβαλε σε μια κάψουλα το ίνδαλμα του, τη Marlene Dietrich, αφήνοντας τη να αιωρείται στο διάστημα για πάντα, επιχείρησε ασυνείδητα να επανασυνδέσει τη, μολυσμένη απ' το ναζισμό, Γερμανία του παρελθόντος με την open mind Δημοκρατία της Βαϊμάρης, ενέπνευσε αμέτρητους άλλους καλλιτέχνες διεθνώς και στο τέλος εγκατέλειψε τα εγκόσμια σε ηλικία 39 ετών.
Προηγουμένως, λίγοι γνώριζαν πως οι τεράστιοι ελισαβετιανοί γιακάδες του δεν αποτελούσαν ακόμη μία ενδυματολογική εκκεντρικότητα του, αλλά έκρυβαν επιμελώς το σάρκωμα Caposi γύρω από τον λαιμό του.
Μοναδικός performer, καταπληκτικός ερμηνευτής, δέσμιος του rock'n'roll μότο Live fast - Die young. Το πρώτο καταγεγραμμένο θύμα της επιδημίας του AIDS από τον καλλιτεχνικό κόσμο.
Ο Klaus Nomi πέθανε στις 6 Αυγούστου του 1983 σε νεοϋρκέζικο νοσοκομείο, τραγική σκιά του εαυτού του. Κατόπιν επιθυμίας του αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του σκορπίστηκαν στην πόλη της Νέας Υόρκης, που τόσο αγάπησε.