Όταν η Βίκυ Μοσχολιού ρίχτηκε στη ρωμαϊκή αρένα της TV, και κατάφερε να συνθλίψει τα πεινασμένα λιοντάρια

Όταν η Βίκυ Μοσχολιού ρίχτηκε στη ρωμαϊκή αρένα της TV, και κατάφερε να συνθλίψει τα πεινασμένα λιοντάρια Facebook Twitter
Η Μοσχολιού έμεινε όρθια, και γι' αυτό φρόντισαν η ψυχούλα της, καθώς και τα τεράστια τραγούδια των μεγαλύτερων Ελλήνων συνθετών που είχε τη μεγάλη τύχη να τραγουδήσει σε 40 χρόνια καριέρας
8

Σαν σήμερα, πριν από 11 χρόνια, έφυγε από τη ζωή η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια Βίκυ Μοσχολιού. Ανοίγοντας το αρχείο του Παντελή Δημητριάδη (τέως Κόρε.Ύδρο. και νυν Παιδιά της Παλαιότητας), παρακολουθούμε από το Youtube ένα απολαυστικό ντοκουμέντο που φέρει τον τίτλο ''Ιερός Πόλεμος''. Ήταν το 2000 που είχε ξεσπάσει το θέμα με την αναγραφή ή όχι του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Σε ζωντανή σύνδεση με το στούντιο του ALPHA βρίσκονταν εξ αριστερών ο Βασίλης Ραφαηλίδης και εκ δεξιών η Βίκυ Μοσχολιού. Δύο άνθρωποι εκ διαμέτρου αντίθετοι, μέσα από την αντίθεση των οποίων όμως κερδισμένοι έβγαιναν ο διάλογος, η υγιής αντιπαράθεση και εν τέλει ο πολιτισμός.


Από τη μια η Μοσχολιού: Λαϊκή γυναίκα, αγράμματη, παλαιοημερολογίτισσα, θρησκευόμενη. Θα την έλεγες εθνικίστρια, εκεί που αναφωνεί ''Δεν είναι Έλληνας αυτός, δε θέλω να τονε ξέρω, Αυστραλός είναι'', αναφερόμενη στον Έλληνα της διασποράς που την ακύρωσε με αγένεια από τηλεφώνου. Από την άλλη ο Ραφαηλίδης: Μορφωμένος, διανοούμενος, ακροαριστερός, ήρεμος όπως ήταν πάντα στα πάνελ. Σέβεται τη Μοσχολιού παρά τις τεράστιες ιδεολογικές διαφορές τους.


Ωστόσο, δεν ξέρουμε αν θα έδειχνε τον ίδιο σεβασμό στη Μοσχολιού ο Ραφαηλίδης σε μία διαφορετική περίπτωση. Ή μάλλον ξέρουμε, το λέει ο ίδιος: ''Εγώ μένω εδώ για μια γυναίκα, μια τραγουδίστρια, που αγαπούσα και που αγαπώ πάντα και που σέβομαι τις όποιες άλλες απόψεις της. Τα υπόλοιπα είναι προβλήματα συνείδησης που αφορούν την κυρία Μοσχολιού και μένα δεν με αφορούν''...''Δεν κάνω τη σούπερ μορφωμένη εγώ, εγώ έχω βγάλει δυο χρόνια του Γυμνασίου και στη δευτέρα τάξη έμεινα'' συνεχίζει η Μοσχολιού, αποσπώντας το γεμάτο κατανόηση χαμόγελο του Ραφαηλίδη. Ο καλύτερος επίλογος μπαίνει από τον Ραφαηλίδη: ''Τα πάντα συγχωρούνται στον καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι ιδιόρρυθμος. Η Μοσχολιού πάνω απ' όλα είναι καλλιτέχνις και όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα''.


Πόσο εφικτός θα ήταν σήμερα ένας τέτοιος διάλογος στα πάνελ που αποτελούνται συνήθως από νταήδες, φωνακλάδες και τζάμπα μάγκες, οι οποίοι μπορεί να έχουν τελειώσει πανεπιστήμια σε Ελλάδα και εξωτερικό, παραμένουν όμως βαθιά ακαλλιέργητοι; Το βίντεο αυτό είναι από τα ελάχιστα που σώζονται, στο οποίο αθώοι άνθρωποι - η Μοσχολιού και ο Ραφαηλίδης εν προκειμένω - ρίχτηκαν στη ρωμαϊκή αρένα και κατάφεραν να συνθλίψουν τα πεινασμένα λιοντάρια.


Ο Ραφαηλίδης ήταν, είναι και θα είναι αυτός που ήταν πάντοτε. Ένας άνθρωπος σπάνιος που οι παρεμβάσεις του στο δημόσιο βίο λείπουν. Η Βίκυ Μοσχολιού επίσης ουδέποτε έγινε... Ελένη Λουκά, ούτε κινδυνεύει να γίνει τόσα χρόνια μετά το θάνατο της. Φρόντισαν για το τελευταίο, βλέπεις, ''η ψυχούλα'' της, όπως λέει κι η ίδια στο τέλος του βίντεο, καθώς βέβαια και τα τεράστια τραγούδια των μεγαλύτερων Ελλήνων συνθετών που είχε τη μεγάλη τύχη να τραγουδήσει σε 40 χρόνια καριέρας!

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

σχόλια

4 σχόλια
Συμφωνώ με ότι γράψατε κύριε Μποσκοίτη κ θα προσθέσω κ κάτι ακόμη: Όταν στις εκλογές του 2000 είχε κατέβει πρόωρα όπως αποδείχτηκε να πανηγυρίσει τη νίκη τη Ν.Δ. κ ένας δημοσιογράφος της είπε κ εσείς εδώ;;; Εκείνη αγέρωχα γύρισε κ του πε στακάτα: Γιατί εσύ πασόκος είσαι;;;; Ελαφρύ το χώμα που την σκεπάζει, ήταν σπουδαία καλλιτέχνης!
Πάντως ο χαρακτηρισμός "αρένα" ταιριάζει περισσότερο στην τότε "τηλεοπτική" περίοδο παρά στη σημερινή.Ήταν, βλέπετε, η γνωστή εποχή της ανεμελιάς, τα προβλήματά μας εντοπίζονταν κάπου μεταξύ των καβγάδων στα talent show και των "αποκαλύψεων" της εκάστοτε εκπομπής του Τριανταφυλλόπουλου. Θα φανώ κοινότοπος, αλλά ίσως το μόνο όφελος από το γεγονός ότι φτάσαμε στο χείλος του γκρεμού και είδαμε το χάος από κάτω (βοήθησε και το ευρυζωνικό ίντερνετ βέβαια) είναι ότι η μετοχή αυτής της θανατηφόρα πληκτικής ασημαντότητας έχασε κάτι σε αξία, ενδεχομένως σήμερα να μπορούμε να διακρίνουμε τα πραγματικά προβλήματα. Αν ασχοληθούμε και με αυτά, θα είναι πραγματικό κέρδος.
Δεν συμφωνώ με τον γράφοντα. Η Μοσχολιού απλώς επέτρεψε στον εαυτό της να εξευτελιστεί δημοσίως. Τα όσα λέει δεν είναι απλώς ανεδαφικά, δεν είναι απλώς γραφικά, είναι μνημεία βλακείας... Η άγνοια της, η θρησκοληψία της και η έλλειψη μόρφωσης της είναι παροιμιώδη! Ο Ραφαηλίδης αδυνατεί να συζητήσει μαζί της όπως είναι φυσικό, επιστρατεύει την ευγένειά του και πιθανότατα κρατιέται να μη γελάσει...Η σκηνή δεν απέχει πολύ ούτε από το "ερωτοδικείο" ούτε από τα μεσημεριανάδικα. Δεν τιμάει κανέναν από τους συμμετέχοντες. Θα υπήρχαν ασφαλώς καταλληλότεροι άνθρωποι να εκφράσουν την άποψη της κ. Μοσχολιού - παραθέτοντας τουλάχιστον ένα δυο επιχειρήματα, και όχι συνομωσιολογώντας και μπουρδολογώντας ασύστολα...