Από το Ρίο ως το Λονδίνο, και από το Κούσκο ως τη Σεβίλλη, ο Mario Testino είναι γνωστός για το ελεύθερο πνεύμα του. Στο SIR, το μεγαλύτερο βιβλίο του μέχρι σήμερα, που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες από την Taschen, ο φωτογράφος παρουσιάζει πάνω από 300 φωτογραφίες που αποτυπώνουν την προσπάθειά του να καθορίσει τη γοητεία των ανδρών.
Με ένα δοκίμιο από τον Pierre Borhan, μια συνέντευξη με τον Patrick Kinmonth, και πολλές ανέκδοτες φωτογραφίες από το τεράστιο αρχείο του Mario Testino, το βιβλίο αυτό ιχνηλατεί την εξέλιξη της ανδρικής ταυτότητας κατά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο τρόπος ντυσίματος, η παράδοση, το παιχνίδι με το φύλο, πορτρέτα, φωτορεπορτάζ, και η μόδα συγκρούονται ενόσω ο Testino παρατηρεί την αρρενωπότητα σε όλες τις σύγχρονες εκφάνσεις της: μέσα από τον δανδή και τον τζέντλεμαν, τον macho και τον σνομπ, τον παγκοσμίου φήμης άντρα και τον άγνωστο περαστικό.
Κάθε φωτογραφία αποτελεί μια μοναδική άποψη και μια νέα οπτική σύνδεση μεταξύ του φωτογράφου και του φωτογραφιζόμενου. Με τον Josh Hartnett για το VMAN (2005), ο Testino επικαλείται την πτώση του Helmut Berger στην άβυσσο του Βισκόντι στο The Damned. Οι φωτογραφήσεις του Brad Pitt, του George Clooney, του Jude Law και του Colin Firth είναι τόσο ειλικρινείς όσο και αδιάκριτες. Ο David Beckham, ο David Bowie, o Mick Jagger και ο Keith Richards βρίσκονται στο λεύκωμα, αφού έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό της ανδρικής ταυτότητας. Αυτά τα πορτρέτα καθορίζουν μια περίοδο, κατά την οποία η αλλαγή του ρόλου, του στυλ και της εμφάνισης των ανδρών δεν ξέφυγαν στιγμή από το βλέμμα και την άψογη διαίσθηση του Μario Testino.
σχόλια