Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι

Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
4

Η Αγκάθα Κρίστι γεννήθηκε στο Torquay του Devon, στο οποίο έμεινε πιστή μέχρι το θάνατό της το 1976. Δεν ήταν μόνο το καταφύγιο της, ήταν και η τοποθεσία που της έδινε έμπνευση για τις ιστορίες της. Σύμφωνα με την ίδια, όλοι οι λόφοι του Devon έχουν ακριβώς το σχήμα που πρέπει.

Όσο ζούσε είχε ένα σπίτι στο Devon. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ήταν το Greenway, ένα κομψό κτίσμα σε κρεμ χρώμα γεωργιανού ρυθμού, πλαισιωμένο από μεγάλα δέντρα και κήπους που έφταναν μέχρι τον ποταμό Dart. Η κατοικία μαζί με τους κήπους αγοράστηκε το 1938, όταν είδε ένα σπίτι προς πώληση, αυτό που περιγράφει στην αυτοβιογραφία της ως «ένα σπίτι που η μητέρα μου πάντα έλεγε, κι εγώ συμφωνούσα, ότι ήταν το πιο τέλειο από όλα τα σπίτια που υπήρχαν στο Devon."

Σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να πάει να ρίξει μια ματιά. Το Greenway ήταν όσο μαγικό θυμόταν, και ο σύζυγός της, Max Mallowan περιέγραψε την τοποθεσία ως «ειδυλλιακή». Η Κρίστι ζήτησε να μάθει την τιμή και δεν μπορούσε να πιστέψει την απάντηση, νομίζοντας ότι άκουσε 16.000 λίρες αντί για 6.000, όμως η τιμή ήταν πράγματι 6.000. Το ζευγάρι έφυγε συζητώντας με ενθουσιασμό. «Είναι απίστευτα φτηνό», είπε η Αγκάθα, «είναι 33 στρέμματα, δε φαίνεται να είναι σε κακή κατάσταση, το μόνο που χρειάζεται είναι διακόσμηση, αυτό είναι όλο.»

Η Κρίστι ζήτησε από έναν νεαρό αρχιτέκτονα, τον Guildford Bell, να το δει για να πει τη γνώμη του. Η συμβουλή του ήταν να γκρεμίσει την προσθήκη βικτωριανού ρυθμού που υπήρχε στο πίσω μέρος. Θα γινόταν, είπε, ένα καλύτερο σπίτι, πιο ανάλαφρο. Κι έτσι, ακολουθώντας τις συμβουλές του, στις 28 Οκτωβρίου του 1938 η Αγκάθα Κρίστι αγόρασε το Greenway. Ασχολήθηκε εντατικά με τις αλλαγές και την ανακαίνιση, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στα μπάνια. Σε μια από τις επισκέψεις της συνόδεψε τον αρχιτέκτονα και του είπε «θέλω ένα μεγάλο μπάνιο και θέλω και ένα μεγάλο περβάζι γιατί μου αρέσει να τρώω μήλα.»

Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter
Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter

Το Greenway ήταν γνωστό για τη φιλοξενία του και για τα συνεχόμενα πάρτι. Οι καλεσμένοι απολάμβαναν ιδιαίτερη ελευθερία. Το γκονγκ χτυπούσε την ίδια ώρα για πρωινό αλλά οι επισκέπτες είχαν την ευχέρεια να κατέβουν όποια ώρα ήθελαν. Και μετά το πρωινό η Αγκάθα έλεγε «ο καθένας σ' αυτό το σπίτι κάνει ακριβώς αυτό που του αρέσει. Οι περισσότεροι από εμάς το πρωί παίζουμε κρίκετ.»

Το Greenway σήμερα είναι ανοιχτό στο κοινό.

Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter

Η Αγκάθα Κρίστι αγαπούσε τις βόλτες, τα φίνα αντικείμενα και το καλό φαγητό, και τα κέρδη από τη συγγραφή της επέτρεπαν να απολαμβάνει όλα όσα της άρεσαν. Αυτό που αγαπούσε περισσότερο από τα προϊόντα του αγαπημένου της Devon ήταν το Devonshire cream, ή Devon cream, μια πηχτή κρέμα που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και διάσημη. Πολλοί ισχυρίζονται ότι είναι η καλύτερη κρέμα που υπάρχει στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά είναι δύσκολο να ξέρουμε, γιατί δεν εξάγεται – για την ακρίβεια δεν υπάρχει έξω από το Devon. H παχιά αυτή κρέμα παρασκευάζεται ζεσταίνοντας έμμεσα πλήρες αγελαδινό γάλα (με ατμό ή με μπεν μαρί) και στη συνέχεια αφήνοντάς το να κρυώσει αργά σε ρηχά σκεύη. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας η κρέμα του γάλακτος ανεβαίνει στην επιφάνεια δημιουργώντας «θρόμβους», κι έτσι ονομάζεται και clotted cream. Η κρέμα αυτή αποτελεί ένα ουσιαστικό μέρος ενός cream tea.

Μέσα στο σπίτι της Αγκάθα Κρίστι Facebook Twitter

Κατά περιοχές υπάρχουν διαφορές για το πώς πρέπει να τρώγεται ένα cream tea. Η μέθοδος του Devon είναι να κόψει κανείς το scone στα δύο, να αλείψει κάθε κομμάτι με την κρέμα και να βάλει από πάνω μαρμελάδα φράουλα. Παραδοσιακά τα scones πρέπει να είναι ζεστά και η μαρμελάδα πρέπει να είναι οπωσδήποτε φράουλα. Δεν υπάρχει βούτυρο και το τσάι θα έπρεπε να σερβίρεται με γάλα.

Η αγάπη για το cream tea έχει υμνηθεί και από άγνωστο ποιητή (1853)

"Its orient tinge, like spring-time morn,
Or baby-buttercups newly-born;
Its balmy perfume, delicate pulp,
One longs to swallow it all at a gulp,
Sure man had ne'er such gifts or theme
As your melt-in-mouthy Devonshire cream."

Βιβλίο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Βιβλίο / Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Υπεύθυνη για τα πιο πολύτιμα αποκτήματα της ιδιωτικής συλλογής του διάσημου τραπεζίτη, η απέριττα κομψή βιβλιοθηκάριος Μπελ ντα Κόστα Γκριν ήταν μαύρη αλλά εμφανιζόταν ως λευκή στον αφρό της υψηλής κοινωνίας μέχρι και τον θάνατό της το 1950.
THE LIFO TEAM
Leslie Absher: «Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι» 

Βιβλίο / Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι, συγγραφέας

Η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Leslie Absher μάς ξεναγεί στο «Σπίτι με τα μυστικά», εκθέτοντας ταυτόχρονα την προσωπική της πορεία προς την απελευθέρωση, την «ελληνική» της εμπειρία και τις εντυπώσεις της από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Πολυτεχνείο - Ένα παραμύθι που δεν λέει παραμύθια»

Βιβλίο / Το Πολυτεχνείο έγινε κόμικ: Μια νέα έκδοση για μια μονίμως επίκαιρη εξέγερση

Παραμονές της φετινής επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι εκδόσεις Red ‘n’ Noir κυκλοφόρησαν ένα έξοχο κόμικ αφιερωμένο σε αυτή, που το υπογράφουν ο συγγραφέας Γιώργος Κτενάς και ο σκιτσογράφος John Antono.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τον Μάλκολμ Λόουρι και το «Κάτω από το ηφαίστειο»

Βιβλίο / Το μεγαλόπνοο «Κάτω από το ηφαίστειο» του Μάλκολμ Λόουρι, μια προφητεία για την αποσύνθεση του κόσμου

Οι αναλογίες μεταξύ του μυθιστορηματικού βίου του Βρετανού συγγραφέα και του κορυφαίου έργου του είναι παραπάνω από δραματικές, όπως και αυτές μεταξύ της υπαρξιακής πτώσης του και του σημερινού, αδιέξοδου κόσμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Βιβλίο / Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Στο νέο του βιβλίο, «Ψέματα που μας έμαθαν για αλήθειες», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, ο Νικόλας Σμυρνάκης καταρρίπτει 23 μύθους που μας καταπιέζουν, βοηθώντας μας να ζήσουμε ουσιαστικότερα.
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Λατρεύω Άγκαθα! Άνετα μπορώ να με φανταστώ να πίνω cream tea στο σπίτι της και μετά να κατεβαίνω τις πλαγιές του Greenway σαν τη Λώρα στο "Μικρό σπίτι στο λιβάδι" (αυτό είναι από άλλο έργο, χαχα)