Στην τελική ευθεία μπαίνει το εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ το οποίο προωθεί το υπουργείο Άμυνας και σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να φτάσει σε κόστος από 4 έως 5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Προχθές έγινε γνωστό πως με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και μετά από εισήγηση των γενικών επιτελείων, ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F 16. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί πρόσφατα από πλευράς πολεμικής αεροπορίας και για την προμήθεια αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και η υποστήριξη και συντήρηση των αντιαεροπορικών πυραύλων S-300.
Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο υπουργός Πάνος Καμμένος, είχε συνάντηση με τον αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα, όπου οι δύο άνδρες συζήτησαν θέματα διμερούς αμυντικής συνεργασίας.
Εξέχων παράγων της Πολεμικής Αεροπορίας δηλώνει πως η ενίσχυση της αεροπορικής άμυνας είναι άμεσης αναγκαιότητας προκειμένου να «θωρακιστεί» η εθνική άμυνα κατ' αρχήν τα επόμενα δέκα χρόνια, αλλά και για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».
Απαντήσεις μετά την ολοκλήρωση των 6μηνων διαπραγματεύσεων, όσον αφορά στην αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 και την προοπτική προμήθειας F-35, αναμένει η ελληνική πλευρά, προκειμένου να λάβει τις τελικές αποφάσεις από οικονομικής και επιχειρησιακής άποψης, εξετάζοντας όλες τις πιθανές λύσεις, σχολίασαν χθες σε άτυπη ενημέρωση, ανώτατοι αξιωματούχοι τις πολεμικής αεροπορίας.
Ειδικότερα, για το νέο μαχητικό αεροσκάφος που θα είναι 5ης γενιάς με τεχνολογία Στελθ, η ελληνική πλευρά, προκειμένου να το αποκτήσει, επιζητεί τρόπους ένταξης της τεχνολογίας Στελθ στο υφιστάμενο οπλοστάσιο της πολεμικής Αεροπορίας.
Όσο για τον εκσυγχρονισμό των F-16, εξετάζονται διάφορες φάσεις αναβάθμισής τους, ανάλογα με τις προτάσεις που θα υποβληθούν από την αμερικανική κυβέρνηση και τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, σε συνδυασμό και με τη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.
Με αφορμή δημοσίευμα γερμανικής εφημερίδας (σ.σ. η γερμανική Bild έγραψε πως η Ελλάδα σε αυτήν την δύσκολη οικονομική κατάσταση προβαίνει σε αγορές πολυδάπανων εξοπλιστικών συστημάτων) τα στελέχη της πολεμικής αεροπορίας διευκρίνισαν ότι το κόστος του εξοπλιστικού προγράμματος επιμερίζεται σε βάθος 10ετίας και υπάρχουν διάφοροι τρόποι χρηματοδότησής του, είτε μέσα από λήζινγκ, είτε με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ, είτε μέσω της πώλησης πεπαλαιωμένου αμυντικού υλικού που παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση από ενδιαφερόμενες χώρες.
Έσοδα προσδοκώνται επίσης, από τη δημιουργία του πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα και από την αναβάθμιση του ΚΕΑΤ (Ανδραβίδα), δεδομένης της συμμετοχής ενόπλων δυνάμεων ξένων χωρών σε κοινές ασκήσεις και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Όσον αφορά στα γαλλικά μαχητικά Mirage-2000, καίτοι αναγνωρίζεται πως αποτελούν «εργαλείο για το Αιγαίο», δεν θα γίνει εκσυγχρονισμός τους: Ο σχετικός διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος λόγω υψηλού κόστους - πλην όμως, με την ολοκλήρωση θεμάτων νομικής φύσεως στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις, θα λυθεί το θέμα της υποστήριξης τους.
Για το πυραυλικό σύστημα S-300 που ήδη διαθέτουν οι ένοπλες δυνάμεις, «οπλικό σύστημα με περγαμηνές» όπως το χαρακτήρισαν οι αξιωματούχοι της πολεμικής αεροπορίας, αναφέρθηκε πως ο εκσυγχρονισμός του αφορά στην αναβάθμιση του λειτουργικού του συστήματος ώστε να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του πιο αποτελεσματικά. Διευκρίνισαν δε, ότι δεν τέθηκε θέμα αγοράς συστήματος S-400.
Στα εξοπλιστικά προγράμματα της πολεμικής Αεροπορίας περιλαμβάνονται επίσης :
* η προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών UAV - MALE
* η προμήθεια νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους σταδίου επιλογής
* η αντικατάσταση Α/Φ Τ-2 Ε, με νέο αεροσκάφος προχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης
* η επαναπιστοποίηση όπλων και υλικών
* η εργοστασιακή συντήρηση οπλικών συστημάτων και οχημάτων υποστήριξης.
Οι κυρίαρχοι στόχοι της πολεμικής Αεροπορίας είναι:
* η δημιουργία πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, για την παροχή πτητικής εκπαίδευσης σε ιπτάμενους
* η αναβάθμιση του κέντρου εκπαίδευσης αεροπορικής τακτικής (ΚΕΑΤ) σε πολυδύναμο κέντρο εκπαίδευσης με την συμμετοχή ξένων χωρών και με δυνατότητα ολοκλήρωσης δύο ή τριών σειρών ανά έτος
* η βελτίωση διαθεσιμοτήτων των πτητικών μέσων της αεροπορίας, που χρησιμοποιούνται για κοινωφελούς σκοπούς (Super Puma, C-27).
Εξάλλου, από το ακαδημαϊκό έτος 2017-18, η σχολή Ικάρων μαζί με τη σχολή Ναυτικών Δοκίμων, θα οργανώσουν το διασχολικό-διατμηματικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην τεχνολογία συστημάτων άμυνας και ασφάλειας για την εκπαίδευση των νέων ανθυποσμηναγών, με στόχο την αναδιοργάνωση των δομών της πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με επιχειρησιακά πρότυπα και σύμφωνα με επιχειρησιακές ανάγκες.
«Δεν υπάρχουν περιθώρια κατασπατάλησης. Για κάθε 1 ευρώ που μας δίνει ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του, θα πρέπει να επιστρέφουμε 100 λεπτά ασφάλειας» ανέφεραν χαρακτηριστικά οι αξιωματούχοι της πολεμικής αεροπορίας. Όσο δε για τα εξοπλιστικά προγράμματα που εξαγγέλλει η Τουρκία και τον κίνδυνο διατάραξης της ισορροπίας στο Αιγαίο, παρατήρησαν ότι η δυναμική του προσωπικού της πολεμικής αεροπορίας της Ελλάδας, υπερτερεί εκείνης της γείτονος – κάτι που η τελευταία το γνωρίζει. «Δεν θα δείτε αεροσκάφος με «κόκκινα φτερά» να μην συνοδεύεται από αεροσκάφος με «μπλε φτερά» και αυτό είναι δέσμευση. Η πολεμική αεροπορία, όταν και όποτε χρειασθεί, θα είναι εκεί για να υπερασπισθεί τα δίκαια της Ελλάδας» υπογράμμισαν.
σχόλια