Berenice Bejo: Το κορίτσι του οσκαρικού "Artist" σε μία νέα κινηματογραφική πρόκληση Facebook Twitter

Berenice Bejo: Το κορίτσι του οσκαρικού "Artist" σε μία νέα κινηματογραφική πρόκληση

0

Αγγίζοντας το Όσκαρ β' ρόλου για το ζωηρό πορτρέτο της αιώνιας ενζενί Πέπι Μίλερ στο πολυβραβευμένο «The Artist», η εύπλαστη, ιδανική ηθοποιός -στα χέρια σκηνοθετών με άποψη- Μπερενίς Μπεζό επέστρεψε στη Γαλλία, τη χώρα που προτίμησαν οι γονείς της αποφασίζοντας να μεταναστεύσουν από την Αργεντινή, τέλη της δεκαετίας του '70, όταν εκείνη ήταν μόλις 3 ετών, για να αποφύγουν το δικτατορικό καθεστώς. Τον Ιανουάριο, όταν τη συνάντησα στο Παρίσι, η Μπεζό έπαιζε στο θέατρο Edouard VII, στο έργο «Tout ce que vous voulez», και είχε προλάβει να ολοκληρώσει τα γυρίσματα τριών ταινιών, του Μάρκο Μπελόκιο, του Τραν Αν Χουνγκ και του Ζοακίμ Λαφός. Λίγο πριν ανέβει και πάλι στο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ Καννών με το «Redoutable», σε σκηνοθεσία του Μισέλ Χαζαναβίσιους, τον σύζυγο και πατέρα των δύο παιδιών της, η τιμημένη με Σεζάρ, αλλά και το βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών για το «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαρχαντί ηθοποιός, μιλάει για το αφηρημένο εικαστικό σύμπαν του Βιετναμέζου auteur, σε αντιδιαστολή με τον νατουραλισμό του Λαφός, στο «Όταν τελειώσει ο έρωτας».

— Σας είδα σε δύο ταινίες που δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικές μεταξύ τους. Ας πάρουμε το πρώτο φιλμ, την «Αιωνιότητα» («Éternité») του γνωστού και βραβευμένου Βιετναμέζου σκηνοθέτη Τραν Αν Χουνγκ. Πώς «πορευτήκατε» σε μια ταινία όπου οι διάλογοι είναι λιγοστοί και το σενάριο αντισυμβατικό;

Ένιωθα σαν μοντέλο μπροστά σε έναν ζωγράφο. Υπάρχουν λίγες σκηνές που έδιναν τον απαραίτητο χώρο ώστε να να κάνω κάτι δυνατό. Η ιστορία αφηγείται με εικόνες και ως ηθοποιός χρειάστηκε να επιδείξω μεγάλη υπομονή. Η στάση μου ήταν πάντα συγκεκριμένη, τα μαλλιά στερεωμένα, το χαμόγελο σε ορισμένη θέση, όλα ήταν ακριβή και κανονισμένα, κινούνταν σε μικρές αποχρώσεις. Τόσο διαμετρικά αντίθετος κόσμος από εκείνον του Ζοακίμ Λαφός!

Όταν χάνεται ο έρωτας, θυμώνεις τόσο που γίνεσαι κακός με τον σύντροφο που πλέον αισθάνεσαι εχθρό σου.

— Το «Όταν τελειώσει ο έρωτας» («L' économie du couple») μιλάει για τον χωρισμό ενός ζευγαριού και τη μάχη ανάμεσα στον Μπορίς και τη Μαρί, τον άνδρα και τη γυναίκα που κάποτε αγαπήθηκαν, αλλά τώρα δεν μπορούν να συνεννοηθούν ούτε για τα βασικά...

Εδώ υπάρχει πολύς λόγος και δράση για έναν ηθοποιό.

— Αυτοσχεδιασμός;

Καθόλου – υπερβάλλω ίσως. Κάποιες φορές προσθέσαμε κάτι που έλειπε, αλλά είχε πολλή δουλειά, μεγάλη ακρίβεια και άπειρες λήψεις. Το λιγότερο 30 και συνήθως πάνω από 50, ως και 80 μπορώ να σας πω, για καθεμία από τις σκηνές του διαλόγου ανάμεσα στους δύο.

Berenice Bejo: Το κορίτσι του οσκαρικού "Artist" σε μία νέα κινηματογραφική πρόκληση Facebook Twitter
H Berenice Bejo και ο Cédric Kahn στην ταινία «Όταν τελειώσει ο έρωτας».

— Τι πραγματικά συμβαίνει; Τα λογιστικά προβλήματα ανάμεσά τους είναι τόσο ανυπέρβλητα ή από τη στιγμή που χάνεται η μαγεία προκύπτουν πολλά θέματα σε υπερθετικό βαθμό;

Νομίζω πως συμβαίνει το δεύτερο. Όταν χάνεται ο έρωτας, θυμώνεις τόσο που γίνεσαι κακός με τον σύντροφο, που πλέον αισθάνεσαι εχθρό σου. Αυτό που μου αρέσει στην ταινία είναι πως βλέπεις ανάγλυφα όλα τα συναισθήματα στο πρόσωπο και την έκφραση της Μαρί. Πρώτα είναι οργισμένη, μετά από 25 λεπτά κινηματογραφικής διάρκειας καταλαβαίνεις γιατί φέρεται έτσι, και μετά διανύει τον κύκλο, τη λύπη, την απογοήτευση, την αμηχανία και τη συγχώρεση. Γίνεται ευάλωτη και τρωτή, σαν καθημερινή κοπέλα, και αυτή και ο άνθρωπος με τον οποίο νόμιζε πως θα περάσει όλη της τη ζωή. Μοιάζουν με τον καθένα από μας, είναι μια κατάσταση πολύ οικεία.

— Φτάσατε πολύ κοντά στα Όσκαρ με το «The Artist». Τι σήμαινε για σας όλη αυτή η εμπειρία, μια κοπέλα από την Αργεντινή που ήρθε στη Γαλλία για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική, πέρασε για λίγο από το Χόλιγουντ και επέστρεψε στη δεύτερη πατρίδα της, κερδίζοντας πολλά στοιχήματα, σε διαφορετικούς ρόλους, με σκηνοθέτες διαφορετικών εθνικοτήτων. Μοιάζει με όνειρο;

Όχι, δεν ήταν όνειρο, αλλά μια φούσκα, μια όμορφη παρένθεση στη ζωή μου, που τη χάρηκα και την απόλαυσα ιδιαίτερα. Οι φίλοι μας και ολόκληρη η Γαλλία μας υποστήριζαν με ενθουσιασμό, λες και ήμασταν ποδοσφαιρική ομάδα! Αλλά, όπως είπατε κι εσείς, έπρεπε να επιστρέψω στην κανονική ζωή και στην πραγματική δουλειά, γέννησα μετά από μερικούς μήνες, οπότε συνέβαιναν πολλά και ωραία εκείνη την περίοδο και χάρηκα που ηρέμησα. Αλλά πάντα θα τους θυμάμαι εκείνους τους συναρπαστικούς και θετικούς μήνες για το fun και την ενέργεια.

 

 
Το «Όταν τελειώσει ο έρωτας» βγήκε στις αίθουσες την Πέμπτη στις 4 Μαΐου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM