Ο Βέλγος φωτογράφος Nick Hannes είναι ο μεγάλος νικητής της κατηγορίας Ντοκιμαντέρ στα φετινά Magnum Photography Awards του LensCulture. Ο 43χρονος φωτογράφος καταγράφει τη σουρεαλιστική κουλτούρα της μεγαλοαστικής ελίτ του Ντουμπάι και ξεχώρισε μαζί με τους Alex Soth, David Hurn και Susan Meiselas. Η σειρά του Hannes θα παρουσιαστεί στη London's Photographers' Gallery σε λίγους μήνες, μαζί με τις φωτογραφίες των νικητών στις υπόλοιπες κατηγορίες του διαγωνισμού.
Ο Hannes αποφοίτησε από την Royal Academy of Fine Arts (KASK) της Γάνδης το 1997. Δούλεψε για κάποια χρόνια ως φωτορεπόρτερ στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή ενώ το 2006 άρχισε να εστιάζει σε δικά του φωτογραφικά πρότζεκτ δημιουργώντας βιβλία από τις περιπλανήσεις του στην πρώην Σοβιετική Ένωση, τη Φλάνδρα και τη Μεσόγειο. Για το πρώτο του πρότζεκτ στη Ρωσία πέρασε ένα χρόνο διασχίζοντας τη χώρα με λεωφορείο για να ολοκληρώσει το «Κόκκινο Ταξίδι» του, που όπως λέει και ο ίδιος «έθεσε τα θεμέλια της φωτογραφικής του προσέγγισης, στην οποία η ειρωνεία, οι αμφιβολίες και οι οπτικές μεταφορές διαδραματίζουν εξέχοντα ρόλο». Το προσωπικό του έργο έχει μια ισχυρή πολιτική και κοινωνική ανάγνωση και προσπαθεί να «αποσυνδεθεί από τη στιγμή ώστε να δημιουργήσει μια πιο καθολική εικόνα που εστιάζει στη προβληματική σχέση που έχουμε μεταξύ μας, με το περιβάλλον μας και με τον κόσμο μας γενικότερα».
Για το πρότζεκτ του στο Ντουμπάι τον ενέπνευσε η ταχεία μετατροπή του από μια περιφερειακή εμπορική πόλη στη δεκαετία του 1960 στην υπερσύγχρονη μητρόπολη του σήμερα. «Η βιομηχανία ψυχαγωγίας και αναψυχής, ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας του Ντουμπάι, έχει μεγάλη επίδραση στην ανάπτυξη της πόλης. Σχετικά θέματα, όπως ο τουρισμός, ο καταναλωτισμός, το κύρος και η πολυτέλεια, διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο σε αυτή τη σειρά. Το 90% του πληθυσμού είναι εκπατρισμένοι και αποτελούν μια εξαιρετικά ετερογενή ομάδα. Αποφάσισα να επικεντρωθώ κυρίως στην ανώτερη μεσαία τάξη. Πήγα στα μέρη που τα μέλη αυτής της ομάδας πηγαίνουν να διασκεδάσουν: νυχτερινά κέντρα, παραλίες, θεματικά πάρκα, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα. Πολλά από αυτά τα μέρη φαίνονται σουρεαλιστικά και ονειρικά, σαν να συμβαίνουν όλα σε έναν παράλληλο κόσμο όπου όλοι είναι ευτυχείς. Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι υπάρχει πολλή ασάφεια στο έργο μου».
Περισσότερες πληροφορίες για τον Nick Hannes στην ιστοσελίδα του εδώ.
σχόλια