Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι

Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι Facebook Twitter
Είμαστε ρεαλιστές. Δεν θα έρθει κανείς να σου χτυπήσει την πόρτα για να σε κάνει πετυχημένο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Τη μουσική των Big Nose Attack την έχεις πετύχει σίγουρα στο ραδιόφωνο – κι ας μην αναγνωρίζεις τι είναι. Δικό τους είναι αυτό το κομμάτι που λέει «yeah, that girl is the one for me». Έχουν έναν ευδιάκριτο, καθαρό ήχο που μπερδεύει τα μπλουζ με το ροκ, τις μουσικές δηλαδή που αγαπάνε. Το συγκρότημα αποτελείται από δύο αδέρφια, τον Γιώργο και τον Αντώνη (ή Τόνι), από το Μπραχάμι, μια περιοχή της Αθήνας που έχει βγάλει επίσης δύο αδέρφια στη μουσική, τους Κατσιμιχαίους – που κάποτε ζούσαν δύο στενά πάνω από το σπίτι τους. Οι Big Nose Attack ξεκίνησαν το γκρουπ από το 2011. Σε διάστημα 6 χρόνων έχουν κυκλοφορήσει 3 άλμπουμ κι έχουν καταφέρει να ζουν από τη μουσική τους. Δεν το λες και λίγο.

Όταν τους συναντάω σε μια καφετέρια στο κέντρο μιλάνε για τις θεωρίες συνωμοσίας που άκουσαν τελευταία σε ένα κανάλι στο YouTube. «Τελικά», μου λέει ο Αντώνης, «οι Αμερικανοί δεν πήγαν στο φεγγάρι το 1969. Μπορεί να πήγαν μερικούς μήνες μετά, αλλά τότε το θέμα ήταν να προλάβουν τους Ρώσους, οπότε είπαν "ας γυρίσουμε κάτι να το δείξουμε στην τηλεόραση, να τους προλάβουμε". Όλη η φάση ήταν Χόλιγουντ. Έχω δει κάτι τραγικά πράγματα στο YouTube. Από την άλλη, κυκλοφορεί τόση θεωρία συνωμοσίας στο Ίντερνετ, που δεν μπορείς να ξέρεις τίποτα».

Τα δυο αδέρφια ζουν από τη μουσική σε μια εποχή μεταιχμιακή. Είναι μια περίεργη περίοδος κατά την οποία τα πάντα σε σχέση με τη μουσική βιομηχανία δεν ισχύουν όπως τα ξέραμε και επαναπροσδιορίζονται. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν πεθάνει πια ή προτιμούν τις digital πωλήσεις και είναι προτιμότερο να έχεις publisher για να ακουστεί ένα κομμάτι σου σε μια σειρά παρά να βγάζεις βινύλια.

Έχει πλάκα που συζητάμε τέτοια πράγματα, επειδή είναι το πρωινό που ο Βορειοκορεάτης ηγέτης απειλεί πάλι ότι θα καταστρέψει τον κόσμο. «Τον έχω ικανό να τη ρίξει» απαντάει ο Γιώργος. «Το θέμα είναι μετά από αυτόν τι πρόκειται να γίνει. Δεν λέει να ζήσουμε και παγκόσμιο πόλεμο. Έχουμε ζήσει τόσες αλλαγές. Άλλαξε το σύστημα εξέτασης στα φροντιστήρια αγγλικών όταν ήμουν μικρός, μετά άλλαξαν οι Πανελλήνιες, δηλαδή έχουν πέσει όλες οι αλλαγές μαζί. Οικονομική κρίση, πρώτη αριστερή κυβέρνηση, ναι - όχι. Κρίμα να κάνουμε συνεντεύξεις για το πώς είναι να είσαι μεταπολεμική μπάντα και να παίζεις με αυτοσχέδια όργανα».

Τα δυο αδέρφια ζουν από τη μουσική σε μια εποχή μεταιχμιακή. Είναι μια περίεργη περίοδος κατά την οποία τα πάντα σε σχέση με τη μουσική βιομηχανία δεν ισχύουν όπως τα ξέραμε και επαναπροσδιορίζονται. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν πεθάνει πια ή προτιμούν τις digital πωλήσεις και είναι προτιμότερο να έχεις publisher για να ακουστεί ένα κομμάτι σου σε μια σειρά παρά να βγάζεις βινύλια.

«Είναι όλα λίγο στον αέρα αυτήν τη στιγμή και όλοι ψάχνουν να βρουν τι λειτουργεί. Ακόμη κι εμείς, οι μπάντες, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Βγάζουμε CD, καθόμαστε και το κοιτάμε. Βγάζουμε βινύλιο, επειδή ανέβηκε, αλλά μετά ξαναπερνάει η μόδα του. Τώρα βρισκόμαστε όλοι σε μια πειραματική φάση, που όμως δεν ξέρουμε πότε θα περάσει», λένε.

Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι Facebook Twitter
Οι Big Nose Attack ξεκίνησαν το γκρουπ από το 2011. Σε διάστημα 6 χρόνων έχουν κυκλοφορήσει 3 άλμπουμ κι έχουν καταφέρει να ζουν από τη μουσική τους. Δεν το λες και λίγο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

—Στην Ελλάδα ποιο ήταν το κυριότερο πράγμα που άλλαξε;

«Η κρίση, με διαφορά. Έχει δημιουργηθεί μια σκηνή πιο ολοκληρωμένη. Το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό από άποψη περφόρμανς και επαγγελματισμού. Αν πας στο εξωτερικό, σε χώρες όχι πολύ αναπτυγμένες μουσικά, θα καταλάβεις ότι οι local μπάντες τους είναι αρκετά πίσω σε σχέση με εδώ. Και νομίζω ότι έχει ξεκινήσει από τον ανταγωνισμό όλο αυτό. Είμαστε πολύ ανταγωνιστική χώρα. Πριν από 15 χρόνια που ξεκινήσαμε να παίζουμε, υπήρχε ακόμα η λογική της δεύτερης δουλειάς ή του χόμπι. Μετά άρχισες να βλέπεις αυτούς τους ανθρώπους να ζορίζονται οικονομικά και να κάνουν κάτι που δεν τους άρεσε. Δεν γίνεται πια αυτό. Προτιμούν να ρισκάρουν. Επίσης, ήταν δύσκολο να ακουστείς πέρα από τα σύνορα της χώρας σου, αλλά πλέον υπάρχουν και τα μέσα που σε βοηθούν να το κάνεις. Είναι πιο εύκολο να βρεις μουσικό εξοπλισμό που δεν μπορούσες πριν. Επειδή σου παίρνει λιγότερο χρόνο να τα ψάξεις λόγω Ίντερνετ, κάπου εξισορροπεί πάλι το πράγμα. Αλλάζει περισσότερο η αντίληψη του κόσμου πάνω στη μουσική».

Ξαφνιάζει το πόσο συνειδητοποιημένοι είναι γι' αυτό που κάνουν. Δεν το συναντάς συχνά αυτό σε σύγχρονους μουσικούς. Έχουν μάθει να παίζουν μόνοι τους μουσική από μικροί, λόγω της μητέρας τους, που τους αγόραζε μουσικά όργανα για παιχνίδια κι έχουν κρατήσει αυτήν τη φιλοσοφία του παιχνιδιού. «Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να μη χρειαζόμαστε άλλη δουλειά για να βιοποριστούμε. Βέβαια, δεν ζεις άνετα και σε άλλον μπορεί να φαίνεται εφιαλτικό. Δεν μπορείς να αγοράσεις σπίτι ή αυτοκίνητο από τη μουσική» όπως μου αναφέρουν, αλλά οι στερήσεις είναι μέσα στο παιχνίδι. «Δεν γίνεται αλλιώς. Χαλάει η ψυχολογία σου αν περιμένεις πολλά. Γυρίζει μπούμερανγκ».

Και όσον αφορά την επιτυχία: «Είμαστε ρεαλιστές. Δεν θα έρθει κανείς να σου χτυπήσει την πόρτα για να σε κάνει πετυχημένο. Δεν έχουμε όμως και τέτοια mainstream φοβία που έχουν άλλοι, ότι έπαιξες το κομμάτι μου στο ραδιόφωνο και κάτι θα γίνει. Ίσα-ίσα, γι' αυτό δεν παίζεις μουσική, για να ακούγεται; Καλό είναι και το underground σε κάποιες φάσεις, αλλά υποτίθεται ότι είσαι underground, δεν θέλεις να παίζει η μουσική σου στο ραδιόφωνο, δεν θέλεις να την πουλάς, αλλά κάνεις live με δύο άτομα και μετά γκρινιάζεις ότι δεν έχει κόσμο. Ε, λογικό είναι, οι φίλοι σου θα βαρεθούν κάποια στιγμή να έρχονται. Στα δικά μου τα live δεν έρχονται ούτε οι φίλοι μου, ούτε η μάνα μου, ούτε η κοπέλα μου πια. Βαρέθηκαν».

Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Οι Big Nose Attack θα εμφανιστούν στο Gagarin205 μαζί με τους Noise Figures, την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ