«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter

«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks

0

O Gordon Parks κατέγραψε την Αμερική: την ομορφιά και την περηφάνεια της, τις προκαταλήψεις και τη βαρβαρότητά της. Ανθρωπιστής με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, άφησε πίσω του ένα φωτογραφικό αρχείο που τεκμηριώνει πολλές από τις σημαντικότερες πτυχές της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι το θάνατό του το 2006, έχοντας ως επίκεντρο τις φυλετικές σχέσεις, τη φτώχεια, τα πολιτικά δικαιώματα και την αστική ζωή.

Ο Parks, που υπήρξε επίσης ταλαντούχος πιανίστας και συνθέτης, ζωγράφος, συγγραφέας και σκηνοθέτης ήταν ο πρώτος Αφρο-Αμερικανός φωτογράφος που συνεργάστηκε με το περιοδικό Life καταγράφοντας κυρίως τον αγώνα των Αφρο-Αμερικανών για τα πολιτικά τους δικαιώματα αλλά και με την Vogue φωτογραφίζοντας πορτρέτα και μόδα. 

Ανθρωπιστής με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, άφησε πίσω του ένα φωτογραφικό αρχείο που τεκμηριώνει πολλές από τις σημαντικότερες πτυχές της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι το θάνατό του το 2006, έχοντας ως επίκεντρο τις φυλετικές σχέσεις, τη φτώχεια, τα πολιτικά δικαιώματα και την αστική ζωή.

Επιλεγμένα έργα του από την λιγότερο γνωστή δουλειά του παρουσιάζονται μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου στην έκθεση "Gordon Parks: I Am You, Part 1", στη γκαλερί Jack Shainman στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση επικεντρώνεται στα πορτρέτα του -όπως αυτά της Helen Frankenthaler, του Alexander Calde και του Alberto Giacometti- αλλά και στα διαχρονικά editorial μόδας που έκανε στη Νέα Υόρκη στις δεκαετίες του '50 και του '60, ενώ το δεύτερο μέρος που θα ακολουθήσει στο τέλος Φεβρουαρίου θα εστιάσει κυρίως στα γνωστά, μαχητικά φωτορεπορτάζ του.

«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Στρόμπολι, Ιταλία, 1949. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, ο Alberto Giacometti και τα γλυπτά του, Παρίσι, Γαλλία, 1951. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Άτιτλο Νέα Υόρκη 1956 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Helen Frankenthaler, Νέα Υόρκη, 1957. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Bettina & Frances McLaughlin-Gill, 1950. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Cocoon Cape, Νέα Υόρκη, 1956 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Ferry Commuters, Staten Island, Νέα Υόρκη, 1946 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks: Evening Wraps, Νέα Υόρκη1956. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ