Το HomePod είναι το νέο και πολυαναμενόμενο προϊόν με το οποίο η Apple θέλει να προσεγγίσει τον κόσμο των μικρών, αλλά έξυπνων ηχείων. Ανταγωνιστικό με το Echo της Amazon και τα ηχεία της σειράς Home της Google, η μοναδική και βασικότερη διαφορά του κρύβεται στην πολύ υψηλότερη τιμή του από τις τιμές εκκίνησης της Amazon και της Google. Έτσι, ενώ ορισμένοι επικριτές υποστηρίζουν ότι η Apple έχει καθυστερήσει πολύ για να μπει στο παιχνίδι, οι οπαδοί της σύγχρονης τεχνολογικής κούρσας (και ειδικότερα της διάσημης μάρκας) θα πρέπει να θυμούνται ότι δεν χρειάζεται να μπεις πρώτος για να κερδίσεις ένα παιχνίδι. Μερικά χρόνια πίσω, το πρώτο «γαλακτερό» iPod το χλεύαζαν όλοι όσοι είχαν ήδη στα χέρια τους κάποιο άλλο MP3 player και επίσης καλό θα ήταν να θυμηθούμε ότι τα smartphones υπήρχαν πολύ πριν το iPhone.
Βέβαια, με μια τιμή που θα ξεκινάει από 349 δολάρια, η Apple θα πρέπει να αποδείξει ότι το Homepod αξίζει τα λεφτά του όχι μόνο σχεδιαστικά, αλλά και τεχνολογικά μιλώντας. Φυσικά, η Apple υποστηρίζει ότι η νέα της συσκευή θα πρέπει να εκτοξεύσει τον ανταγωνισμό των έξυπνων ηχείων και πιστεύει ότι θα κερδίσει, ιδιαίτερα απέναντι στις φθηνές εναλλακτικές λύσεις των άλλων δύο γιγάντων.
Το νέο HomePod θα έχει ύψος 17,8 εκατοστά και θα κρύβει μέσα του ποιον άλλον; Τη Siri. Μέσω αυτής θα επικοινωνεί με τους χρήστες του. Όπως ανακοίνωσε η Apple θα είναι διαθέσιμο για προ-παραγγελίες από την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου, ενώ θα τοποθετηθεί στα ράφια των καταστημάτων των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Αυστραλίας από τις 9 Φεβρουαρίου. Σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, θα είναι διαθέσιμο στα Apple Stores την άνοιξη.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του η ηχητική ποιότητα του ηχείου υπερέχει επειδή μέσα του θα κρύβει μια σειρά από επτά tweeters, το καθένα με τους δικούς του οδηγούς, τους προσαρμοσμένους ενισχυτές και μετατροπείς. Κάθε tweeter έρχεται ειδικά διαμορφωμένο με κατευθυντική ακουστική ακριβείας. Επίσης, κανένα από τα ηχεία του ανταγωνισμού δεν διαθέτει subwoofer, εκτός από το Home Max της Google, το οποίο αγγίζει τα 400 δολάρια. Το HomePod διαθέτει επίσης προηγμένους αισθητήρες που αναλύουν το χώρο, έτσι ώστε το ηχείο να γνωρίζει όταν βρίσκεται κοντά σε τοίχο ή γωνία. Στη συνέχεια, η συσκευή χρησιμοποιεί διαμόρφωση δέσμης ήχου για να εστιάσει τον ήχο της στο κέντρο του δωματίου ελαχιστοποιώντας τον ήχο που «φεύγει» προς τους τοίχους.
Πέρα από τις ηχητικές του λειτουργίες, το HomePod θα μπορεί να δώσει συμβουλές και προτάσεις σχετικές με την μουσική που αρέσει στο χρήστη, να ενημερώσει για τον καιρό, να στείλει μηνύματα, να παίξει με άλλες έξυπνες IoT (Internet of Things) συσκευές που πιθανόν υπάρχουν στο σπίτι και να προσαρμόσει τη θερμοκρασία του χώρου και φυσικά να χρησιμοποιηθεί σαν συμβατικό ηχείο για το iPhone (αλλά μόνο για συσκευές με iOS 11.2.5 ή νεότερο λειτουργικό).
Για τη φυσική του παρουσία, το HomePod θα έρχεται σε δύο χρωματικές επιλογές: λευκό ή το παραδοσιακό γκρι της Apple (space gray), αν και το γκρι, από ό,τι βλέπουμε στις φωτογραφίες μοιάζει περισσότερο με μαύρο. Ένα υφασμάτινο ακουστικό πλέγμα χρησιμοποιείται για τυλίξει το σώμα του, το οποίο, όπως λέει η Apple, βοηθάει τα έξι μικρόφωνά του να δέχονται, να καταλαβαίνουν και να χειρίζονται καλύτερα τις εντολές σας, από κάθε σημείο του δωματίου, ακόμα κι όταν παίζει δυνατά η μουσική.
Μεταξύ άλλων, η Apple ελπίζει ότι το HomePod θα αυξήσει τους συνδρομητές της υπηρεσίας Apple Music και θα ανακόψει την επέλαση του Spotify (τα έξυπνα ηχεία της Amazon και της Google δέχονται φωνητικές εντολές για να παίξουν μουσική από το Spotify, αλλά όχι από το Apple Music). To μόνο σίγουρο είναι ότι η αγορά των έξυπνων ηχείων αποτελεί εύφορο έδαφος (ετοιμάζεται να μπει και η Microsoft στο παιχνίδι με τη φωνή της Cortana και η Samsung με τη φωνή της Bixby) και από ό,τι δείχνουν τα πράγματα, το 2018 θα είναι η χρονιά που θα μάθουμε να μιλάμε στα ηχεία μας.
σχόλια