Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter

Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα

1

Δύο πράγματα αποτελούν την πυξίδα μου στα ταξίδια που κάνω: ο αέρας και τα κύματα. Επίσης, πάντα μοιάζω με εξωγήινο στα αεροδρόμια του κόσμου γιατί είμαι ντυμένος με καλοκαιρινά την ώρα που έξω χιονίζει. Δεν αλλάζω ρούχα διότι δεν βγαίνω έξω από το αεροδρόμιο στους ενδιάμεσους σταθμούς και ο κόσμος κοιτάει περίεργα. Έχει πλάκα.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Ρόδο και ξεκίνησα να κάνω windsurf από τα δεκάξι μου, μέχρι που είδα για πρώτη φορά, το 1999, σε ένα ταξίδι που είχα κάνει στη Νίκαια της Γαλλίας, κάποιον να κάνει kitesurf Μάρτιο μήνα. Από τότε κόλλησα. Όταν γύρισα πίσω στο νησί, βρήκα τον φίλο μου, τον Αντρέα και ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε μαζί.

Το kitesurfing, όπως και το surfing, είναι ένα με την αναζήτηση και το ταξίδι. Είναι η αίσθηση ότι ανακαλύπτεις και κατακτάς ένα μέρος, ένα κύμα. Είσαι με τους φίλους σου σαν ροκ μπάντα. Ενωμένοι και χαμένοι σε αεροδρόμια, ξενυχτισμένοι, φορτωμένοι με σκάφη, βαλίτσες και ενίοτε κιθάρες.

Cape Town

Κάνω τουλάχιστον ένα μεγάλο ταξίδι τον χρόνο. Το τελευταίο ήταν πέρσι στο Κέιπ Τάουν, στην Αφρική. Κάθε πρωί έκανα surf τα ξημερώματα, μετά έπαιρνα ένα χορταστικό πρωινό, το μεσημέρι kitesurf και το βράδυ κοκτέιλ με live bongos σε σούπερ stylish μπαρ, τα οποία σε δέχονται με την «αλμυρή» σου εμφάνιση.

Στο Κέιπ Τάουν, λοιπόν, μου συνέβη το εξής περιστατικό: καθώς ήμουν μέσα στο νερό, είδα τον φίλο μου να κουνάει τα χέρια του, δείχνοντάς μου κάτι. Πλησιάζοντας, είδα ένα τεράστιο ψάρι με πτερύγιο. Αμάν, καρχαρίας, σκέφτηκα αμέσως, αλλά βλέποντας άλλα δεκαπέντε άτομα να συνεχίζουν να σερφάρουν ντράπηκα να το βάλω στα πόδια και συνέχισα.

Όταν βγήκαμε έξω από το νερό, ρώτησα τον φίλο μου για την ψυχραιμία που έδειξαν με τον καρχαρία. Φυσικά γέλασε, διότι το ψάρι δεν ήταν καρχαρίας, αλλά ένα άκακο ψάρι. Δεν το πίστευε ότι συνέχισα να σερφάρω, νομίζοντας ότι έχω έναν καρχαρία δίπλα μου.

Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Το kitesurfing, όπως και το surfing, είναι ένα με την αναζήτηση και το ταξίδι. Φωτο: MAKOS

Αργότερα οδηγήσαμε και «κομματιάσαμε» το αφρικανικό τοπίο με μια Μερσεντές της δεκαετίας του '70, ακούγοντας Johnny Cash. Καταπληκτική εμπειρία.

Το kitesurfing, όπως και το surfing, είναι ένα με την αναζήτηση και το ταξίδι. Είναι η αίσθηση ότι ανακαλύπτεις και κατακτάς ένα μέρος, ένα κύμα. Είσαι με τους φίλους σου σαν ροκ μπάντα. Ενωμένοι και χαμένοι σε αεροδρόμια, ξενυχτισμένοι, φορτωμένοι με σκάφη, βαλίτσες και ενίοτε κιθάρες.

Έχει πλάκα γιατί σε όλα αυτά τα kitesurf σποτ συναντάς ανθρώπους από όλα τα μέρη του κόσμου που έχουν κάνει και αυτοί μια εξίσου τεράστια διαδρομή με εσένα για να φτάσουν εκεί και να απολαύσουν τα ίδια κύματα και τον ίδιο αέρα.

Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Κάνω τουλάχιστον ένα μεγάλο ταξίδι το χρόνο. Το τελευταίο ήταν πέρσι στο Kέιπ Τάουν, στην Αφρική. Φωτο: MAKOS

Mawi

Η Χαβάη είναι το απόλυτο must. Από παιδί ήθελα να πάω. Εκεί ζουν όλοι οι άνθρωποι που καθορίζουν τη βιομηχανία του αθλήματος. Είναι σαν ένα τεράστιο λούνα παρκ με θέμα το surfing. Μπορείς να δεις τα θρυλικά τεράστια κύματα, τα λεγόμενα jaws, και να νιώσεις τη δύναμη του ωκεανού.

Η εμπειρία του να κάνεις surf εκεί είναι σαν παραίσθηση. Νομίζεις ότι βλέπεις τον εαυτό σου να πρωταγωνιστεί σε ταινία. Επίσης, πρέπει να είσαι έτοιμος για οτιδήποτε. Φοβάσαι γιατί υπάρχουν και οι κοραλλιογενείς ύφαλοι και μπορεί να πάθεις ζημιά.


Στη Hookipa, στο Μάουι, κατά μήκος της παραλίας υπάρχουν μικροί σταυροί με χαβανέζικα κολιέ επάνω και κομμάτια από σανίδες. Στην αρχή νόμιζα ότι είναι ένα είδος τελετουργίας για τους θεούς των ωκεανών που έχουν οι ιθαγενείς εκεί. Αργότερα, σοκαρίστηκα όταν έμαθα ότι είναι μικρά μηνύματα για σέρφερ που έχουν σκοτωθεί κατά καιρούς στην περιοχή.


Στο Μάουι χρειάστηκε να πάω με ντόπιους για να μπω στο νερό. Αλλιώς, θα είχα πρόβλημα λόγω των άγραφων νόμων που υπογραμμίζουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μπεις στο νερό, χωρίς να έχεις τη συγκατάθεση των ντόπιων.

Επίσης, έπρεπε να είμαι προσεκτικός με τα κύματα, διότι δεν κλέβεις ποτέ μα ποτέ το κύμα από τους ντόπιους, αλλιώς την έβαψες, μπορεί να φας χοντρό ξύλο. Γενικά, πρέπει να γίνεις αποδεκτός από την κοινότητα, αλλιώς δεν έχεις και πολλές επιλογές. Δεν υπάρχουν, για παράδειγμα, κλαμπ. Πρέπει να δικτυωθείς για να πας σε πάρτι που γίνονται σε σπίτια.

Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS

Santa Cruz

Μια μέρα οδήγησα όλο τον Αυτοκινητόδρομο 1 (Highway 1), τον θρυλικό παραλιακό αυτοκινητόδρομο που ενώνει τη Σάντα Κρουζ με το Λος Άντζελες. Στην αρχή της διαδρομής βλέπεις τα mavericks, τα πιο σκοτεινά και επικίνδυνα κύματα του κόσμου. Δεν μπήκα ποτέ μέσα στο νερό.


Οδηγώ και μπαίνω στη Σάντα Κρουζ. Πρόκειται για μια πόλη που είναι και αυτή καταχωρημένη ως must προορισμός, κυρίως λόγω των μεγάλων σε διάρκεια κυμάτων. Οδηγώ λοιπόν και πριν μπω μέσα σταματώ σε κάτι φανάρια. Την ώρα που περιμένω να ανάψει το πράσινο, βλέπω στο μπροστινό αυτοκίνητο ένα αυτοκόλλητο που λέει «KEEP SANTA CRUZ WEIRD».

Δεν το πολυέπιασα το νόημα, μέχρι που κατάλαβα την τρέλα της πόλης, όταν λίγο αργότερα είδα μια γκόμενα γεμάτη με τατουάζ να οδηγεί μια κανονική νεκροφόρα, παίζοντας δυνατό πανκ και αντί για φέρετρο από πίσω είχε τις σανίδες της. Εννοείται ότι όλη η πόλη δεν υπάρχει. Είναι no man's land. Φανταστικό, ε;

Oμάν

Γενικά, μπορείς να την πατήσεις εύκολα. Υπάρχει περίπτωση να ταξιδεύεις για μέρες μέχρι να φτάσεις στον προορισμό σου και να μη βγάλει ποτέ αέρα ή να σου συμβεί η απόλυτη ατυχία, όπως όταν είχα πάει στο Ομάν. Εκεί κλειδωθήκαμε έξω από το αυτοκίνητο, στη μέση του πουθενά, με τα σκάφη και τα kites μέσα. Ο άνεμος ο πιο τέλειος που μπορούσε και εμείς έξω, χωρίς κλειδιά.

Tripping

Πάντα στο ηλιοβασίλεμα μαζευόμαστε στην παραλία. Φωτογραφίζω σαν τρελός τα ηλιοβασιλέματα σε όλο τον κόσμο. Κανένα δεν μοιάζει με το άλλο. Ο ωκεανός δεν έχει καμία σχέση με το Αιγαίο, όπως και ο άνεμος στον Ατλαντικό είναι πολύ πυκνός και βοηθάει στην προπόνηση, ενώ στον Ειρηνικό Ωκεανό, από την περιοχή που είναι τα νησιά της Χαβάης, έχει δύναμη αλλά όχι πυκνότητα.

Ζω για να κάνω το επόμενο ταξίδι μου για kite. Αλλά η μια και μοναδική αλήθεια είναι ότι το καλύτερο spot που κάνω ride είναι η σχεδόν προσωπική μου παραλία μπροστά από το σπίτι μου, στη Ρόδο.

  

Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Πάντα το ηλιοβασίλεμα μαζευόμαστε στην παραλία. Φωτογραφίζω σαν τρελός τα ηλιοβασιλέματα σε όλο τον κόσμο. Κανένα δεν μοιάζει με το άλλο. Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Έχει πλάκα γιατί σε όλα αυτά τα kitesurf σποτ συναντάς ανθρώπους από όλα τα μέρη του κόσμου που έχουν κάνει και αυτοί μια εξίσου τεράστια διαδρομή με εσένα για να φτάσουν εκεί και να απολαύσουν τα ίδια κύματα και τον ίδιο αέρα. Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS
Τα Ημερολόγια του Ανέμου: Ένας Έλληνας kitesurfer κυνηγά σε όλο τον κόσμο το μεγάλο κύμα Facebook Twitter
Φωτο: MAKOS

Ο Makos είναι φωτογράφος και συνεργάζεται με πολλά περιοδικά.

Φωτογραφία
1

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ