Η εξαιρετική περίπτωση των κόντρα τενόρων

Facebook Twitter
0

Τέσσερις κορυφαίοι κόντρα τενόροι θα εμφανιστούν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου στο Μέγαρο. Πρόκειται για τους Μαξ-Εμάνουελ Τσένσιτς, τον Χαβιέρ Σαμπάτα, τον Βινς Γι και τον Γιούρι Μυνιένκο.

 

Handel / Bad Guys by Xavier Sabata

Τιμώντας αυτό το ιδιαίτερο είδος φωνής, η Καμεράτα και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Γιώργος Πέτρου επέλεξαν τέσσερις από τους κορυφαίους κόντρα τενόρους της εποχής μας για αυτή την ξεχωριστή συναυλία, τέσσερις νεαρούς καλλιτέχνες για τους οποίους συζητεί σήμερα όλη η Ευρώπη. Οι εντυπωσιακές τους ικανότητες και η συχνά εξωπραγματική έκταση της φωνής τους υπόσχονται μια αξέχαστη μουσική εμπειρία σε όσους θα παρακολουθήσουν την συναυλία της23ης Οκτωβρίου στο Μέγαρο. Τις φωνητικές ακροβασίες του Μαξ Εμάνουελ Τσένσιτς, του Χαβιέρ Σαμπάτα, του Βινς Γι και του  Γιούρι Μυνιένκο θα πλαισιώσει –πάντοτε με όργανα εποχής– η Καμεράτα, η οποία θα ερμηνεύσει επίσης τέσσερα υπέροχα μπαρόκ κοντσέρτα των Βιβάλντι, Χαίντελ και Χάσσε.

 

 

Max Emmanuel Cenci : Cara speme (Handel)

Tο πρόγραμμα της συναυλίας έχει ήδη ηχογραφηθεί με τους ίδιους συντελεστές, και ο δίσκος ακτίνας θα κυκλοφορήσει σύντομα από γνωστή δισκογραφική εταιρεία. Θα παρουσιαστεί επίσης στο αμέσως προσεχές διάστημα, στο Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων του Παρισιού, το Τεάτρο Ρεάλ της Μαδρίτης και την Αίθουσα Συναυλιών CRRτης Κωνσταντινούπολης. Περιλαμβάνει άριες και ένα κουαρτέτο από τις όπερες: Ο Ιούλιος Καίσαρας στην Αίγυπτο, Ρινάλντο, Ξέρξης (Χαίντελ), Φαρνάκης, Ρωμύλος και Ερσιλία (Μυσλίβετσεκ), Η μεγαλοψυχία του Τίτου (Χάσσε), Ιφιγένεια εν Αυλίδι (Πόρπορα) και Η αλήθεια σε διαμάχη (Βιβάλντι). Τα ορχηστρικά έργα που θα ακουστούν είναι το Κοντσέρτο Γκρόσο σε φα μείζονα έργο 6, αρ. 4, HWV 322 του Χαίντελ, καθώς και δύο συνθέσεις του Βιβάλντι: το Κοντσέρτο για δυο βιολιά σε λα ελάσσονα έργο 3, αρ. 8, RV 522 με σολίστ τον εξάρχοντα της Καμεράτα Σέρτζιου Ναστάζα και την Οτίλια Αλίτσεϊ και το Κοντσέρτο για μαντολίνο σε σολ μείζονα του Χάσσε με τον δεξιοτέχνη των νυκτών οργάνων Θεόδωρο Κίτσο στο μαντολίνο. Η Καμεράτα –πάντοτε υπό τον Γιώργο Πέτρου και με όργανα εποχής– θα παίξει ακόμη το Κοντσέρτο για φαγκότο σε μι ελάσσονα, RV 484, επίσης του Βιβάλντι. Τα σολιστικά μέρη θα ερμηνεύσει ο φαγκοτίστας Αλέξανδρος Οικονόμου. 


Max Emanuel Cencic in St. Petersburg. Earlymusic 2013. Arias.

 

Ο Κροάτης Μαξ Εμάνουελ Τσένσιτς…

… έχει αναδειχθεί σε έναν από τους επιφανέστερους κόντρα τενόρους της εποχής μας. Έγινε διεθνώς γνωστός ως μέλος της περίφημης Χορωδίας Αγοριών της Βιέννης. Ακολουθεί σόλο καριέρα από το 1992. Έχει εμφανιστεί στα σημαντικότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης, έχει δώσει ρεσιτάλ και κοντσέρτα σε παγκοσμίως φημισμένες αίθουσες και έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους μαέστρους (Κρίστι, Μπιόντι, Γιάκομπς, κ.ά.). Ορόσημο στη σταδιοδρομία του υπήρξε η ερμηνεία του ρόλου του Νέρωνα στη Στέψη της Ποππαίας του Μοντεβέρντι (βραβείο  «Καλύτερου Νέου Τραγουδιστή του 2003» από το γερμανικό περιοδικό Opernwelt). Ξεχωριστή επίσης θεωρείται η ερμηνεία του επί σκηνής –αλλά και σε ψηφιακό δίσκο– στην όπεραΑλέξανδρος του Χαίντελ, στο πλαίσιο της  συνεργασίας του με τον αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου και την  Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής. Επιπλέον, αίσθηση προκάλεσε, τον προηγούμενο Ιούνιο, η συμμετοχή του ως σκηνοθέτη στην πρώτη παγκόσμια αναβίωση της όπερας Σιρόης, ο βασιλιάς της Περσίας του Χάσσε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Φεστιβάλ Αθηνών).

 

 

  


Vince Yi, Handel- Venti, turbini

 

Ο Χαβιέρ Σαμπάτα…

… κατάγεται από την Καταλονία και σπούδασε υποκριτική στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης, και αργότερα σαξόφωνο και μονωδία στο Ωδείο και την Ανωτάτη Σχολή Μουσικής της ίδιας πόλης (με ειδίκευση  στην ιστορική πρακτική ερμηνείας).  Συνέχισε τις σπουδές του στο τραγούδι στο Ωδείο της Καρλσρούης. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια τελειοποίησης με καταξιωμένους καλλιτέχνες που ειδικεύονται στην παλαιά και προκλασική μουσική. Είναι τακτικός συνεργάτης διεθνούς φήμης συνόλων μπαρόκ μουσικής (Les Arts Florissants, Europa Galante, το Collegium 1704, Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, κ.ά.) και έχει συμπράξει με διαπρεπείς μαέστρους του είδους, εμφανιζόμενος σε ονομαστές αίθουσες συναυλιών, λυρικά θέατρα και φεστιβάλ. Οι ερμηνείες του έχουν αποτυπωθεί σε εκδόσεις μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών. Έχει λάβει επίσης μέρος στην πολυβραβευμένη ηχογράφηση του Aλέξανδρου του Χαίντελ –με την Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου.

 

 


Handel Yuriy Mynenko Serse Crude Furie 

 

Ο Αμερικανός Βινς Γι…

… γεννήθηκε στη Νότιο Κορέα, αλλά μεγάλωσε στην Καλιφόρνια. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Βοστόνης και του Μίσιγκαν. Πριν καν ολοκληρώσει τις σπουδές του, απέσπασε αξιόλογες διακρίσεις σε διαγωνισμούς, καθώς και τις εγκωμιαστικές κριτικές των ειδικών. Υπήρξε ο μοναδικός κόντρα τενόρος που έγινε δεκτός από το Πρόγραμμα Merola, τον διεθνούς κύρους εκπαιδευτικό θεσμό για νεαρούς τραγουδιστές της Όπερας του Σαν Φρανσίσκο (2007). Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον Κλάουντιο Μοντεβέρντι έως τον Φίλιπ Γκλας. Έχει τραγουδήσει γνωστούς ρόλους για κόντρα-τενόρο σε αντιπροσωπευτικά αλλά και σχεδόν άγνωστα έργα προκλασικών συνθετών, εμφανιζόμενος σε αμερικανικά και ευρωπαϊκά θέατρα υπό τη διεύθυνση διακεκριμένων μαέστρων. Αξίζει να αναφερθεί ότι είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην περίφημη αναβίωση της όπερας Η ινδιάνα  βασίλισσα του Χένρυ Πέρσελ (2013) με την ορχήστρα MusicAeterna, σε σκηνοθεσία Πήτερ Σέλλαρς και διεύθυνση ορχήστρας Θεόδωρου Κουρεντζή.

 

 

Yuriy Mynenko - Vinci - Artaserse - Lausanne - 2012

Ο Ουκρανός Γιούρι Μυνιένκο…

… σπούδασε αρχικώς πιάνο και διεύθυνση χορωδίας. Αργότερα μελέτησε κλασικό τραγούδι και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσική (2007-2010). Ο νεαρός  καλλιτέχνης συμμετείχε σε αρκετούς διεθνείς διαγωνισμούς, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις. Υπήρξε μάλιστα ο πρώτος ουκρανός τραγουδιστής και ο πρώτος κόντρα τενόρος φιναλίστ στον περίφημο Διεθνή Διαγωνισμό Λυρικού Τραγουδιού «Cardiff Singer of the World» (2009).  Έχει δώσει ρεσιτάλ και κοντσέρτα σε Ευρώπη και Αμερική και έχει συμπράξει με αξιόλογα ορχηστρικά σύνολα και λαμπρούς αρχιμουσικούς (Κέρτις, Ντάνιελ, Φαζόλις, Γκέρσον, κ.ά.). Έχει ερμηνεύσει βασικούς ρόλους σε όπερες ρεπερτορίου αλλά και σε σπανιότερα λυρικά έργα, καθώς και σολιστικά μέρη για κόντρα τενόρο σε συνθέσεις θρησκευτικής μουσικής. 

 

 

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ