Αφιερωμένο στον αγαπημένο ΒΟΞ των Εξαρχείων

Αφιερωμένο στον αγαπημένο ΒΟΞ των Εξαρχείων Facebook Twitter
0

Το περασμένο καλοκαίρι, η Guardian ανέφερε στον οδηγό της για την Αθήνα πως στον κινηματογράφο ΒΟΞ, θα βρει κανείς την καλύτερη επιλογή ταινιών. Το θερινό σινεμά των Εξαρχείων που στέκει εδώ και δεκαετίες στην Θεμιστοκλέους 82, είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας τους και αγαπημένο στέκι της Ναταλίας Κουνέλη και του Ιταλού Raffaele Mosca.

To υπέροχο βίντεο-αφιέρωμα και τα λίγα λόγια για το ΒΟΞ τους ανήκουν.

Γράφει η Ναταλία Κουνέλη:


Το Βοξ στα Εξάρχεια ήταν το αγαπημένο μου σινεμά από το Λύκειο και κάθε καλοκαίρι ανυπομονούσα να βυθιστώ στις λαστιχένιες καρέκλες του για να δω τις καλές παλιές ταινίες που κανένας άλλος θερινός στην Αθήνα δεν έφερνε. Όταν ερωτεύτηκα τον Raffaele τον καιρό που ζούσα στο Μιλάνο, ένα από τα πρώτα πράγματα που τον έφερα να δει όταν ήρθε για πρώτη φορά στην Αθήνα ήταν ο θερινός κινηματογράφος, και φυσικά τον πήγα στο Βοξ. Βέβαια είχαμε την φαεινή ιδέα να (ξανα)δούμε το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, και η αυγουστιάτικη χαλαρότητα μας έκανε να ξεχάσουμε πως η ταινία ήταν στα γαλλικά με ελληνικούς υπότιτλους, δηλαδή γλώσσες που το "αμόρε" δεν μιλάει.

Ο Raffaele με την σειρά του ερωτεύτηκε τον θερινό κινηματογράφο και εντελώς τυχαία μετά από τρία χρόνια στο Μιλάνο και δύο χρόνια στο Λονδίνο, βρεθήκαμε να ζούμε στην Αθήνα και να ξημεροβραδιαζόμαστε στο ΒΟΞ από τις  πρώτες γλυκές βραδιές της άνοιξης μέχρι τις πρώτες δροσούλες του φθινόπωρου. Ένα από εκείνα τα βράδια, ενώ περιμέναμε στην σειρά να πάρουμε τα εισιτήριά μας και ονειροπολώντας πώς θα ήταν αν τρέχαμε έναν δικό μας κινηματογράφο σε κάποια πόλη κάπου μακριά, αναρωτηθήκαμε ποιος να το διαχειρίζεται. Ρωτήσαμε στο ταμείο και η ταμίας μας έδειξε την Πέγκυ, μία ψηλή μελαχρινή γυναίκα με ένα μακρύ μαύρο φόρεμα που καλωσόριζε τον κόσμο στα σκαλιά.

Η παρουσία της μας κίνησε την περιέργεια και καταφέραμε να ανταλλάξουμε βιαστικά δυο λόγια ζητώντας της να μάθουμε περισσότερα για τον κινηματογράφο. Όταν τελικά την συναντήσαμε λίγες μέρες μετά, μάθαμε ότι εκείνη η σεζόν θα ήταν πιθανότατα η τελευταία κατά την οποία θα γινόντουσαν προβολές με φιλμ και ότι από του χρόνου ο κινηματογράφος θα άρχιζε την μετάβαση στην ψηφιακή προβολή. Και εκεί μας έπιασε η συγκίνηση και η βιασύνη και σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να καταγράψουμε αυτό που πιθανότατα θα ήταν οι τελευταίες μέρες λειτουργίας της μηχανής προβολής 35 χιλιοστών στην ιστορία του Βοξ.

Παρ'όλο που η μετάβαση στην ψηφιακή προβολή είναι ένα απαραίτητο βήμα για πρακτικούς, οικονομικούς και οικολογικούς λόγους, η συνάντησή μας με τον παλιό κινηματογράφο μας έκανε να μελαγχολήσουμε. Είναι μία μετάβαση απαραίτητη, αλλά ακριβή και δύσκολη για τους ανεξάρτητους κινηματογράφους, οι οποίοι στις δύσκολες εποχές της κρίσης καλούνται να παλέψουν για να συνεχίσουν να προσφέρουν στον κόσμο την νοσταλγία του παλιού σινεμά την οποία τα multiplex αδυνατούν να παρέχουν, τόσο στην ατμόσφαιρα όσο στο περιεχόμενο. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας ότι από εδώ και πέρα, όπου και να είμαστε, θα πηγαίνουμε όσο περισσότερο μπορούμε σε ανεξάρτητους κινηματογράφους, και σας καλούμε να κάνετε το ίδιο!

Ευχόμαστε στο Βοξ μία ομαλή μετάβαση στην ψηφιακή προβολή και να συνεχίσει να είναι ένας από τους βασικούς φορείς πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας και η αγαπημένη γωνιά των Εξαρχείων.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM