Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
0
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Seattle - Φωτο: Charles Peterson

O Kurt Cobain, το κίνημα του grunge, και η εκρηκτική σκηνή της Ουάσιγκτον των 90s είναι και θα είναι πάντα επίκαιρα τις πρώτες μέρες του Απριλίου - ακολουθώντας τις "επετείους" θανάτου του Κurt που αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου του 1994.


Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που κατακλύζουν το ίντερνετ αυτές τις μέρες – αλλά και γενικότερα με κάθε αφορμή και αναφορά στους Nirvana- τραβήχτηκαν από τον ίδιο άνθρωπο.


Ο φωτογράφος Charles Peterson ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν την τύχη να βρίσκονται στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή.


Έχοντας φίλους που ακολουθούσαν ως μικρές μπάντες τα συγκροτήματα της Sub Pop άρχισε να φωτογραφίζει μανιωδώς τα live και τις μπάντες που έμελλε να γράψουν ιστορία, χωρίς φυσικά να συνειδητοποιεί – όπως πιθανώς και όλοι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές του νεοσύστατου κινήματος, και όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις- ότι καταγράφει ένα σημαντικό μέρος της σύγχρονης ιστορίας της μουσική στα γεννοφάσκια της.


Πολύ γρήγορα ο Bruce Pavitt του ανέθεσε να γίνει ο επίσημος φωτογράφος της εταιρείας, και σήμερα ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι 90s νοσταλγίας.

Ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι ασπρόμαυρης 90s νοσταλγίας


«Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε ακριβώς το μέγεθος όλου αυτού, όλα ήταν καινούρια για εμάς, και πολύ συναρπαστικά», έχει πει. «Τίποτα δεν ήταν στημένο ή σκηνοθετημένο. Καμία φωτογραφία από αυτές που βλέπουμε σήμερα. Όλα κυλούσαν φυσικά και αυθόρμητα. Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα είναι το πόσο πολύ πίναμε. Για να είμαι ειλικρινής νιώθω λίγο χαζός σήμερα όταν σκέφτομαι ότι δεν προέβλεψα την επίδραση που θα είχε η σκηνή τα μετέπειτα χρόνια. Είμαι ευγνώμων αλλά σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να κάνω πολλά περισσότερα.»

 

Θα φανταζόταν κανείς ότι ο Peterson έχει να μοιραστεί εκατοντάδες θρυλικές ιστορίες από το παρασκήνιο. Κι όμως προς τιμήν του επιλέγει να μείνει φειδωλός στις δηλώσεις του. «Δεν μου αρέσει και τόσο να εξιστορώ», λέει.

Καλύτερα, γιατί οι εικόνες του μιλάνε από μόνες τους.

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Courtney Hole live - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Road trip στην ανατολική Ουάσινγκτον, 1986 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Στο Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Ο Kurt Cobain στο γνωστό αναπηρικό καροτσάκι - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Bainbridge Island, Μάιος 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Vancouver - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Soundgarden - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
O Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Kurt Cobain, Seattle, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Los Angeles, 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Οι L7, Seattle 1989 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Layne Alice - Φωτο: Charles Peterson
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

WERA: Η τσελίστρια που αλλάζει το πρόσωπο της νυχτερινής διασκέδασης στην Αθήνα

Μουσική / Η τσελίστρια που κάνει το αθηναϊκό κοινό να σωπαίνει για να την παρακολουθήσει

Η Wera φτιάχνει κομμάτια βγαλμένα από σκανδιναβικό παραμύθι με νεράιδες, ξέρει τι θα πει «μουσικός στον δρόμο» αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να είσαι μουσικός στην Ελλάδα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ