«Φρόντισε να μην υπάρχει σύνδεση ίντερνετ εκεί όπου γράφεις» και άλλοι 9 κανόνες για επίδοξους συγγραφείς

«Φρόντισε να μην υπάρχει σύνδεση ίντερνετ εκεί όπου γράφεις» και άλλοι 9 κανόνες για επίδοξους συγγραφείς Facebook Twitter
0

Δημοφιλής στο αναγνωστικό κοινό αλλά επίσης εδώ και χρόνια και στους λάτρες της παρακολούθησης πτηνών (birdwatchers), αυτής της φυλής με τις ιδιαίτερες οικολογικές ευαισθησίες, ο 59χρονος Αμερικανός συγγραφέας μεγάλων και ευπώλητων βιβλίων, όπως «Οι διορθώσεις», «Ελευθερία» και «Αγνή», είναι αρκετά διάσημος για να μην ασχολείται με φιλολογικές έριδες στο κέντρο των οποίων κατά καιρούς έχει βρεθεί ως στόχος του σαρκασμού συναδέλφων του.

Και όχι μόνο. Ως λάτρης των πτηνών έχει συγκρουστεί ακόμα και με γνωστές οικολογικές οργανώσεις, τις οποίες έχει κατηγορήσει ότι αποπροσανατολίζουν με την εμμονή στην κλιματική αλλαγή ως κύρια πηγή καταστροφής του οικοσυστήματος.

Και βέβαια, αν γράφεις δεκαλόγους με κανόνες για το σωστό γράψιμο σαν αυτόν που περιλαμβάνεται στην ανθολογία δοκιμίων του που μόλις κυκλοφόρησε με τίτλο «Το τέλος του τέλους της Γης» (The End of the End of the Earth: Essays), πας γυρεύοντας να τ' ακούσεις, όσο χρήσιμοι κι αν μπορούν να είναι αυτοί. Ιδού λοιπόν...

1. Ο αναγνώστης είναι φίλος, δεν είναι ανταγωνιστής ούτε παρατηρητής.

2. Η λογοτεχνία που δεν αποτελεί μια προσωπική περιπέτεια του συγγραφέα στο άγνωστο ή στο τρομακτικό δεν αξίζει παρά μόνο για μεροκάματο.

3. Ποτέ μην χρησιμοποιείς τη λέξη τότε ως σύνδεσμo – έχουμε το και γι' αυτό το σκοπό.

4. Γράφε στο τρίτο πρόσωπο εκτός αν προσφέρει τον εαυτό του ένα πραγματικά ακαταμάχητο πρώτο πρόσωπο

5. Όταν η πληροφορία καθίσταται δωρεάν και παγκοσμίως προσιτή, υποβαθμίζεται η αξία της ενδελεχούς έρευνας

6. Η πιο ατόφια αυτοβιογραφία είναι προϊόν επινόησης. Κανείς ποτέ δεν έγραψε πιο αυτοβιογραφική ιστορία από την «Μεταμόρφωση».

7. Βλέπεις πιο πολλά καθιστός παρά κυνηγώντας τα πράγματα.

8. Είναι αμφίβολο ότι μπορεί να γράψει καλή λογοτεχνία οποιοσδήποτε με σύνδεση ίντερνετ στο χώρο που γράφει.

9. Τα ενδιαφέροντα ρήματα σπανίως έχουν πολύ ενδιαφέρον.

10. Πρέπει να αγαπήσεις πρώτα για να γίνεις αμείλικτος.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ