H μόδα ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με τη διαφήμιση, την εικόνα, την επικοινωνία. Τα ρούχα δεν είναι τίποτε, αν δεν συνδεθούν με μια μεγαλύτερη έννοια, αν δεν ενταχθούν σε ένα μεγαλύτερο σύνολο. Στις μέρες μας οι εικόνες που προωθούνται μέσω των περιοδικών μόδας καθορίζουν την αγορά της ένδυσης και της υπόδησης. Δείχνουν τον δρόμο, πώς να το κάνεις άψογα, πώς να τελειοποιήσεις ένα στυλ και να συνδεθείς έστω και νοητά με τη Μέκκα του στυλ που είναι τα περιοδικά μόδας αλλά και οι μεγάλοι οίκοι υψηλής ραπτικής που διαφημίζονται μέσω αυτών. Και πριν από τα περιοδικά; Πώς γινόταν τότε η επικοινωνία; Πώς μάθαινε ο κόσμος για τα νέα μοντέλα, τις μόδες; Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ εξηγεί. Πριν από τα περιοδικά οι οίκοι μόδας, οι μόδιστροι και οι έμποροι έδειχναν τα προϊόντα τους μέσα από εξαιρετικής αισθητικής εκτυπώσεις. Για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα οι εκδότες καλούσαν σπουδαίους εικονογράφους, χαράκτες και ζωγράφους της εποχής οι οποίοι καλούνταν να αποτυπώσουν το εκάστοτε μοντέλο όσο πιο ευφάνταστα μπορούσαν. Στη μεγάλη αυτή αναδρομική, το Rijksmuseum ανασύρει από το δικό του αρχείο πάνω από 300 αριστουργήματα, πολλά από τα οποία παρουσιάζονται στο κοινό για πρώτη φορά, και καταγράφει με εκπληκτικό τρόπο την αλλαγή στην ανδρική και γυναικεία μόδα από τον 16ο αιώνα μέχρι και το πρώτο μισό του 20ού αλλά και την εξέλιξη των εντύπων μόδας από τις χειροποίητες εκτυπώσεις στα glossy περιοδικά του σήμερα.
σχόλια