Το NP-Complete του Larry Gus στα καλύτερα κομμάτια της εβδομάδας για το NME

Το NP-Complete του Larry Gus στα καλύτερα κομμάτια της εβδομάδας για το NME Facebook Twitter
0
Το NP-Complete του Larry Gus στα καλύτερα κομμάτια της εβδομάδας για το NME Facebook Twitter
Φωτογραφία: Tonje Thilesen

Στα δέκα κομμάτια κατά το ΝΜΕ -το πιο παλιό μουσικό έντυπο της Βρετανίας, κάποτε η βίβλος των νέων πραγμάτων- που αξίζει να ακούσεις αυτή την εβδομάδα βρίσκεται και το «NP-Complete» του Larry Gus. To πρώτο κομμάτι από το νέο (δεύτερο) άλμπουμ του στην DFA I Need New Eyes μαζεύει εξαιρετικά σχόλια παντού και όσοι δεν τον είχαν προσέξει μπορούν να πάρουν μια γεύση από τον απίθανο κόσμο του Larry.

Το αποτέλεσμα είναι απίθανο, το κομμάτι είναι καθαρά Larry Gus αλλά πολύ πιο ολοκληρωμένο και με κλασική δομή τραγουδιού, με ρεφρέν και την αφρο-φανκ μπασογραμμή να το κάνει ακαταμάχητο.

Χθες, λίγο πριν επιλέξουν το κομμάτι στα καλύτερα της εβδομάδας στο ΝΜΕ, διάβαζα μια κριτική για την εμφάνισή του στο Sonar από τον Μ.Μ. που ήταν ιδιαίτερα θερμή και συγκινητική:

«Ειλικρινά δεν ήμουν πιστός. Μάλλον έφταιγε που περίμενα το Stitches να είναι εφάμιλλο του Donuts και ο ίδιος μετενσάρκωση του Jay Dilla. Στην πραγματικότητα, ενώ το πρώτο του άλμπουμ δεν ήταν άσχημο, του έλειπε ο δρόμος και η βρωμιά. Πέρα από τις αυξημένες μου ανεκπλήρωτες προσδοκίες το πραγματικό μου πρόβλημα ήταν πως ο Σπιραλάκος επέμενε διαρκώς πως μοιάζουμε κι αυτό πλήγωνε το ναρκισσισμό μου. Πήγαινα να δω τον Larry Gus αρνητικά προκατειλημμένος. Και μες στο Sonar Dome είδα το φως το αληθινό. Όχι απλά προσηλυτίστηκα, αλλά δεσμεύομαι να διαδώσω το Λόγο του παντού. Από τον μονόλογο της αρχής που δήλωνε την απέχθεια του για τα μωρά και έδινε την ειλικρινέστερη γεμάτη σιχαμάρα και αγάπη περιγραφή της Ελλάδας μίλησε στην καρδιά μου. Τα καινούργια τραγούδια κολακεύουν την DFA που έχει την τιμή να τα εκδώσει κι όχι το αντίστροφο. Η πυρετώδης ερμηνεία του είναι μια κατάθεση ψυχής, που έκοβε την ανάσα του κοινού που δεν σταμάτησε στιγμή να χορεύει. Όσοι ήμασταν εκεί βλέπαμε ένα άνθρωπο να το δίνει όλα στην σκηνή και αυτό που νοιώθαμε ήταν σαν να μας έκανε ηλεκτροσόκ με την παρουσία του. Μοναδική πικρή γεύση πως φυγαδεύτηκε γρήγορα μετά το live και δεν μπόρεσα να τον αγκαλιάσω και να του δώσω όρκους αιώνιας αγάπης».

«Άρχισα να γράφω/ηχογραφώ το ‘NP-complete’ το Μάρτιο του 2014» γράφει ο Larry στο facebook του, «ενώ είχα πάρει μια υπερβολικά μεγάλη δόση από Caetano Veloso και Jorge Ben, προσπαθώντας κάπως να αντιγράψω τον ήχο του Caetano στο Bicho και στο Transa, αλλά και τις μελωδίες και το συναίσθημα του Jorge στο Solta o Pavão και στο Africa Brasil. (…)

Νομίζω ότι έγραψα τους στίχους σε ένα απόγευμα και ήταν ίσως η δεύτερη φορά σε ολόκληρη τη ζωή μου που έβαλα τον άσχημο κώλο μου στην καρέκλα, αναγκάζοντας τον εαυτό μου να γράψει ένα ολόκληρο τραγούδι (το Years Not Living δεν είχε πραγματικούς στίχους, μόνο φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς και περίεργα μουρμουρητά)».

Το αποτέλεσμα είναι απίθανο, το κομμάτι είναι καθαρά Larry Gus αλλά πολύ πιο ολοκληρωμένο και με κλασική δομή τραγουδιού, με ρεφρέν και την αφρο-φανκ μπασογραμμή να το κάνει ακαταμάχητο.

Τους στίχοι του «NP-complete» μόνο ο Larry θα μπορούσε να τους γράψει.  

All plans are the distance
From this to another dream
The weight of our failures
And those who can hold it in
Our past days
They fell upon us
Boulders that came apart
You spelt love
With timid incoherence
While we simply failed
And then you told me “don’t forget
You’re the subset of this infinite set;
Thus, you contain the set itself
And infinite members as well”
Tonight i need
I need new eyes
And dreams of infinite lines
Tonight i need
I need new eyes
And pairs of infinite lives
Tonight i see
This hole in me
Is covering everything
Infinity
Is here with me
My failures NP-complete
For every thought of yours
I played out all the scenarios
And every word in your mouth
Small rivers and pink clouds
Tonight i need
I need new eyes
And dreams of infinite lines
Tonight i need
I need new eyes
And pairs of infinite lives
Tonight i see
This hole in me
Is covering everything
Infinity
Is done with me
My future NP-complete

Το Tonight I Need New Eyes κυκλοφορεί στις 2 Οκτωβρίου από την DFA.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ