Η Ελένη Καστάνη αφηγείται τη ζωή της στη LifO Facebook Twitter
Καταθέτω πάρα πολλή σκέψη στη δουλειά μου, τόσο που έχω αρχίσει και πνίγομαι. Κάθε φορά αγωνιώ το ίδιο, είναι σαν να γεννάω ένα παιδί. Φωτο: Αναστασία Βουτυροπούλου / LIFO

Η Ελένη Καστάνη αφηγείται τη ζωή της στη LifO

0

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κρήτη, στη Σητεία, μέχρι και την τρίτη γυμνασίου. Νομίζω ότι αυτά τα χρόνια με έχουν χαρακτηρίσει. Και όσο μεγαλώνω το καταλαβαίνω και πιο πολύ. Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος, τον τραβάει όλο και πιο πολύ η πατρίδα του. Αν μπορούσα να ζήσω εκεί, αν είχα δουλειά που το επέτρεπε, θα το έκανα. Μερικές φορές αισθάνομαι να με πνίγει η ζωή της μεγαλούπολης. Με έχει σημαδέψει η ζωή της επαρχιακής πόλης, η θάλασσα. Είναι σημαντικό να μεγαλώνεις βλέποντας θάλασσα, ανοίγει το μυαλό σου.

• Η μαμά μου ήταν μοδίστρα και ο μπαμπάς μου υπάλληλος του δήμου, η μεσαία τάξη που ονειρευόταν να σπουδάσει τα παιδιά της και να τα κάνει κάτι σημαντικό. Έχω στη μνήμη μου εικόνες από τις κυρίες με τους κότσους και τις τσάντες που έρχονταν να προβάρουν τα ρούχα τους κι εμένα να πηγαίνω στο σπίτι τους τα τελειωμένα φουστάνια, τυλιγμένα με ένα ύφασμα. Μια τέτοια κυρία έπαιξα στην ταινία της Μαλέα.

• Θυμάμαι έντονα το δημοτικό. Ήμουνα καλή μαθήτρια, παρ' όλο που ποτέ δεν ήμουν σπασίκλας. Πάντα ήμουν το επίκεντρο της παρέας. Θυμάμαι επίσης τις μυρωδιές της Αθήνας όταν ερχόμασταν ταξίδι στους θείους μου. Μου έκαναν τρομερή εντύπωση οι μυρωδιές κι οι εικόνες, είχα διαβάσει την Αστραδενή της Φακίνου, και κάθε φορά ζούσα κάτι παρόμοιο. Αυτό το βιβλίο με εξέφραζε πάρα πολύ.

Είμαι πολύ τολμηρή στις επιλογές μου. Θέλω να ανανεώνομαι. Κι αν μου προτείνουν κάτι διαφορετικό που θεωρώ αξιόλογο, πάω αμέσως. Δεν σκέφτομαι ούτε λεφτά ούτε δόξες. Σε βάθος χρόνου αυτό σε βγάζει κερδισμένο.

• Από μικρή ήθελα να γίνω αυτό που έγινα. Ακριβώς. Βέβαια, ήθελα να γίνω και διάφορα αστεία πράγματα, τύπου καθαρίστρια! Τέλειωσα το λύκειο στα Εξάρχεια, το 5ο, το περιβόητο. Μπήκα στο πανεπιστήμιο, στη Βιομηχανική Θεσσαλονίκης κι αμέσως μετά στη δραματική σχολή του Βεάκη. Ηθοποιός έγινα από εσωτερική ανάγκη. Ήξερα τι ήθελα να κάνω από τη στιγμή που είδα για πρώτη φορά θέατρο. Έπαθα κάτι σαν ταχυπαλμία.

• Δεν θεωρώ τον εαυτό μου κωμικό ηθοποιό. Τον θεωρώ ηθοποιό. Σκέτο. Κι ας έχω παίξει κατά 90% ανάλογους ρόλους. Βεβαίως, είναι μεγάλη τιμή να σε χαρακτηρίζουν κωμικό. Είναι δύσκολο είδος. Και είναι πάρα πολύ καλό, με την έννοια ότι σε λατρεύει ο κόσμος. Η αγάπη που εισπράττεις είναι τρομακτική. Ο κωμικός γίνεται πιο εύκολα γνωστός, ακόμα και στα χρήματα είναι κερδισμένος. Έχω την αίσθηση ότι είναι πιο καλοπληρωμένος από τους άλλους. Εξάλλου, πιο εύκολα ταυτίζεσαι με κάποιον που σου χαρίζει χαρά. Έχει πάντα ένα παράθυρο ανοιχτό για να μπαίνει φως κι αέρας.

• Η εικόνα μου με απασχολεί ελάχιστα. Δεν με νοιάζει καθόλου να τσαλακώνεται, σημασία είναι να μην είναι πάντα η ίδια. Θα πνιγώ σαν ηθοποιός αν παίξω τον ίδιο ρόλο, θα πεθάνω.

Η Ελένη Καστάνη αφηγείται τη ζωή της στη LifO Facebook Twitter
Μερικές φορές αισθάνομαι να με πνίγει η ζωή της μεγαλούπολης. Με έχει σημαδέψει η ζωή της επαρχιακής πόλης, η θάλασσα. Φωτο: Αναστασία Βουτυροπούλου / LIFO

• Καταθέτω πάρα πολλή σκέψη στη δουλειά μου, τόσο που έχω αρχίσει και πνίγομαι. Κάθε φορά αγωνιώ το ίδιο, είναι σαν να γεννάω ένα παιδί. Τώρα πια έχει αρχίσει να με πιέζει αφόρητα όλο αυτό, το δράμα μου είναι ότι όσο πάει και χειροτερεύει. Μερικές φορές σκέφτομαι ότι είναι κρίμα που δεν είμαι πλούσια, για να μην αγωνιώ για το τι θα κάνω. Δεν ξέρω αν καταλαγιάζει η δημιουργική σου διάθεση, μάλλον είναι θέμα εσωτερικής ανησυχίας.

• Είμαι πολύ τολμηρή στις επιλογές μου. Θέλω να ανανεώνομαι. Κι αν μου προτείνουν κάτι διαφορετικό που θεωρώ αξιόλογο, πάω αμέσως. Δεν σκέφτομαι ούτε λεφτά ούτε δόξες. Σε βάθος χρόνου αυτό σε βγάζει κερδισμένο. Αυτό που έχω καταφέρει με τις επιλογές μου είναι ότι ο κόσμος με ταυτίζει με κάτι καλό. Αυτή είναι η πιο μεγάλη μου κατάκτηση. Καριέρα δεν είναι οι δουλειές που κάνεις. Είναι οι δουλειές που δεν κάνεις. Εκεί που δεν πας, που λες όχι, μ' αυτό κάνεις καριέρα.

• Είμαι μοναχικό άτομο. Θεωρούν ότι οι κωμικοί είμαστε μέσα στο χάι. Όχι, δεν είμαστε μέσα στο χάι. Κι επειδή η δουλειά μου έχει πολύ φως, πολλή συναλλαγή με κόσμο, στο σπίτι μου θέλω ηρεμία. Θέλω το σκοτεινό και το ήσυχο, δεν μου αρέσει η έκθεση. Μπορεί να είναι θέμα χαρακτήρα, δεν έχει να κάνει με τη δουλειά.

Η Ελένη Καστάνη αφηγείται τη ζωή της στη LifO Facebook Twitter
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου κωμικό ηθοποιό. Τον θεωρώ ηθοποιό. Σκέτο. Κι ας έχω παίξει κατά 90% ανάλογους ρόλους. Φωτο: Αναστασία Βουτυροπούλου / LIFO

• Ξέρεις τι έχω καταλάβει; Ότι ο χρόνος έρχεται και σε τοποθετεί εκεί που ανήκεις. Αυτό είναι το μόνο που με ηρεμεί. Έχω γνωρίσει σπουδαίους ανθρώπους που είναι 100 φορές καλύτεροι από μένα, και βλέπω ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. Δεν χρειάζεται να αγωνιάς και να καταναλώνεσαι, να είσαι ανταγωνιστικός, είναι όλα μάταια και χαζά. Πόσο θα επιβιώσεις με πλάγια μέσα; Από την πρώτη περιοδεία μού έκαναν προτάσεις για συνεργασία. Ούτε γνωστούς είχα ούτε ήμουν καμιά ενζενί που θα με καλούσαν λόγω εμφάνισης.

• Δεν φοβάμαι τίποτα. Όλα μπορώ να τα αντιμετωπίσω. Δεν φοβάμαι ούτε για το μέλλον του παιδιού μου. Αν είσαι καλός γονιός, έχεις βάλει το θεμέλιο λίθο στην προσωπικότητα ενός ανθρώπου. Τον πρώτο και τον πιο κύριο. Πιστεύω στον άνθρωπο. Πιστεύω ότι όλα μπορεί να τα καταφέρει. Ούτε το θάνατο φοβάμαι, τον θεωρώ φυσική εξέλιξη. Θα έρθει κάποια στιγμή.

• Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις μόνη σου ένα παιδί. Γενικά είναι δύσκολο να μεγαλώνεις ένα παιδί όταν δουλεύεις πολύ. Υπάρχουν μέρες που δεν προλαβαίνω ούτε το τηλέφωνο να σηκώσω. Όταν είμαι στη δουλειά το έχει η μαμά μου. Και ο πατέρας του. Από τότε που χωρίσαμε είναι πολύ καλύτερος πατέρας. Φροντίζω να μην κάνω πλέον πολλά πράγματα μαζί, να έχω χρόνο να πάω το γιο μου στο σχολείο, να τον διαβάζω. Μαμαδίστικα πράγματα. Μου αρέσουν τα παιδιά, θα ήθελα να είχα πολλά αν γινόταν.

Βεβαίως και υπάρχει ευτυχία! Μπορεί να μην είναι μόνιμη, αλλά είναι πολύ εύκολη, νομίζω. Όταν είμαι ερωτευμένη, είμαι ευτυχισμένη. Ο έρωτας σε τυφλώνει, δεν βλέπεις τίποτα. Πρέπει να τον απολαμβάνεις όσο κρατάει, αφού έτσι κι αλλιώς περνάει.

• Παλιά μου άρεσε πάρα πολύ η Αθήνα. Τώρα δεν προλαβαίνω να βγω, είμαι σε μια κατάσταση τρέλας. Είμαι παιδί του κέντρου. Θυμάμαι τα Εξάρχεια την παλιά εποχή, τον Τζιμάκο τον Πανούση, τον Άσιμο στην πλατεία. Τα αγαπάω γιατί έχουν ένα φευγάτο κλίμα. Μου αρέσει η πολυκοσμία τους, να βλέπω κόσμο κι ας μη μιλάμε, κι ας μη γνωριζόμαστε. Μου αρέσει ο λόφος του Στρέφη, τα καφέ της πλατείας.

• Βεβαίως και υπάρχει ευτυχία! Μπορεί να μην είναι μόνιμη, αλλά είναι πολύ εύκολη, νομίζω. Όταν είμαι ερωτευμένη, είμαι ευτυχισμένη. Ο έρωτας σε τυφλώνει, δεν βλέπεις τίποτα. Πρέπει να τον απολαμβάνεις όσο κρατάει, αφού έτσι κι αλλιώς περνάει.

• Μεγαλύτερο κέρδος έχει η επιτυχία. Από όλες τις πλευρές έχει μεγαλύτερο κέρδος. Μην προσπαθήσει να σε πείσει κανείς για το αντίθετο. Δηλώνω φαν της επιτυχίας.

Η Ελένη Καστάνη αφηγείται τη ζωή της στη LifO Facebook Twitter
Αυτό που έχω καταφέρει με τις επιλογές μου είναι ότι ο κόσμος με ταυτίζει με κάτι καλό. Φωτο: Αναστασία Βουτυροπούλου / LIFO

• Το σενάριο του Πρώτη Φορά Νονός είναι του Νίκου Παπανδρέου, από ένα διήγημα από το πρώτο του βιβλίο. Η σκηνοθεσία της Όλγας Μαλέα. Είναι μια ωραία ανθρώπινη ιστορία με κωμικές καταστάσεις, που διαδραματίζεται στην Κρήτη, στα Χανιά, και όλοι μιλούν κρητικά. Εγώ με τα τρία μου παιδιά αποτελούμε το ανθρώπινο κομμάτι της ταινίας, σύζυγος κομματάρχη [που υποδύεται ο Αντώνης Καφετζόπουλος]. Ο γιος του αρχηγού μας έρχεται να βαφτίσει το μικρό μας παιδί και κοντά μας γνωρίζει τη ζεστασιά της οικογένειας που έχει στερηθεί. Στο τέλος μεταμορφώνεται, βλέπει διαφορετικά και τους ίδιους του τους γονείς.

• Μέχρι πριν από μερικά χρόνια έβλεπες στην πρώτη σειρά του θεάτρου πραγματικά σημαντικές προσωπικότητες, τον Πλωρίτη, τον Βολανάκη. Σήμερα στην πρώτη θέση κάθονται οι σταρ της τηλεόρασης.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ