Ο Κωστής Μαραβέγιας αφηγείται τη ζωή του στη LiFO Facebook Twitter
Μου αρέσει η Αθήνα. Μου αρέσει γενικώς να περιφέρομαι με το ποδήλατο στο κέντρο της, που για μένα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο: Πλάκα, Γκάζι, Ψυρρή, Μοναστηράκι. Αισθάνομαι ότι υπάρχει μια πολύ ωραία ενέργεια, κάτι γίνεται, κάτι μαγειρεύουν συνέχεια. Φωτο: Αναστασία Βουτυροπούλου / LiFO

Ο Κωστής Μαραβέγιας αφηγείται τη ζωή του στη LiFO

0

Γεννήθηκα στο Αγρίνιο κι έζησα εκεί μέχρι τα 18. Μετά έφυγα για σπουδές στην Ιταλία για 8 χρόνια, ήταν ήδη εκεί ο αδελφός μου. Πηγαινοερχόμασταν από μικροί, επειδή οι γονείς μου έχουν γραφείο μεταφορών Ελλάδα - Ιταλία. Έμενα στο Μπάρι. Όποιος πηγαίνει λέει ότι είναι πολύ άσχημο, εγώ στο μυαλό μου το έχω σαν τη Βενετία του Νότου.

• Σπούδασα στατιστική. Η αλήθεια είναι ότι ήθελα να σπουδάσω πληροφορική, αλλά είχα συγχρόνως γραφτεί στο Ωδείο του Νικολό Πιτσίνι και ήταν πολύς κόπος, ήταν μεγάλο ζόρι η παρακολούθηση κι έπρεπε να παρατήσω το ένα από τα δύο. Επέλεξα έτσι να ακολουθήσω τη στατιστική, ελπίζοντας να είναι πιο εύκολη. Δεν ήταν. Με τη στατιστική ασχολήθηκα δυο χρόνια. Μπήκα σε μια ερευνητική ομάδα στο Πολυτεχνείο που παρακολουθούσε κοινοτικά προγράμματα και πολύ τακτικά πηγαίναμε Βρυξέλλες, αλλά δεν μου άρεσε καθόλου. Τα παράτησα.

• Με τη μουσική ασχολήθηκα από την πρώτη στιγμή «επαγγελματικά». Ήμουν επαγγελματίας παίκτης μελόντικας - μου την είχε φέρει δώρο η θεία Νίτσα, αδελφή της γιαγιάς. Η πρώτη μου συναυλία ήταν στην πολυκατοικία και στους συγγενείς παίζοντας τα κάλαντα. Και πληρώθηκα καλά! Ήμουν πολύ περήφανος γιατί ήμουν τόσος δα, δεν διάβαζα νότες, απλά έπιανα τις μελωδίες με το αυτί. Μετά γράφηκα στο Ωδείο για κιθάρα, πιάνο και ντραμς. Οι γονείς μου ήθελαν να ασχοληθώ με τη μουσική. Πολύ. Με πίεζαν. Αυτοί ήταν που με παρότρυναν να παραιτηθώ απ' το Πολυτεχνείο.

Ζω μόνο από τη μουσική. Λεφτά δεν βγάζω, «λεφτά» με την έννοια της σύγχρονης κοινωνίας. Ζω με τα απολύτως απαραίτητα, όπως και όλοι οι άνθρωποι γύρω μου. Αυτό πιστεύω ότι είναι το κλειδί για να είσαι ευτυχισμένος.

• Μόλις ήρθα Ελλάδα ο Σαββόπουλος έψαχνε τραγουδιστές για να κάνει τους Αχαρνείς, πήγα στην οντισιόν -και ξανά σε οντισιόν και ξανά-, με επέλεξε και τελικά συμμετείχα. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία. Μετά έμαθα ότι ο Καλαντζόπουλος ψάχνει ακορντεόν και παρουσιάστηκα. Του είπα «το μόνο που θέλω σαν αντάλλαγμα είναι να πω στο πρόγραμμα δυο τραγούδια δικά μου». Το δοκιμάσαμε στο Ζυγό κι είχε μεγάλη επιτυχία. Την επόμενη σεζόν είπα πέντε. Και μετά έφυγα.

• Μου αρέσει η Αθήνα. Μου αρέσει γενικώς να περιφέρομαι με το ποδήλατο στο κέντρο της, που για μένα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο: Πλάκα, Γκάζι, Ψυρρή, Μοναστηράκι. Αισθάνομαι ότι υπάρχει μια πολύ ωραία ενέργεια, κάτι γίνεται, κάτι μαγειρεύουν συνέχεια. Μου αρέσει η Μιαούλη που είναι όλοι αυτοί οι έμποροι με τα δέρματα, με τα μπαχαρικά τους, έχεις την αίσθηση ότι υπάρχει κόσμος που έχει κάτι μπροστά και το κυνηγάει και θέλει κάτι να κάνει.

• Μου αρέσει που είναι λίγο άναρχη πόλη. Μέσα στην ασχήμια της έχει ενδιαφέρον αυτό, που δεν είναι ας πούμε στυλιζαρισμένη όπως οι δυτικοευρωπαϊκές πρωτεύουσες, που τα έχουν όλα σε κουτάκια. Τα 'χουν όλα τακτοποιημένα υπερβολικά και αυτό με τρελαίνει.

• Μου αρέσει η Αθήνα το Δεκαπενταύγουστο, στις απεργίες, το χιόνι που έπεσε, ο αποκλεισμός. Μου αρέσουν οι ανατροπές στην καθημερινότητα. Αυτές οι διακοπές ρεύματος που ζήσαμε πρόσφατα ήταν κάτι μοναδικό, είχα να το ζήσω από πιτσιρικάς. Ξαφνικά, ενώ όλα κυλούν κανονικά, έχεις το internet, έχεις τα πάντα, ανακαλύπτεις ξανά ότι μένεις με έναν άνθρωπο.

Κατάφερε η ΔΕΗ και ένα κεράκι να μας κάνει να αντιληφθούμε ότι η πραγματική επικοινωνία είναι όταν δεν υπάρχουν τα γύρω γύρω. Μείναμε στο σκοτάδι με τη φίλη μου και ψάχναμε να βρούμε τι να συζητήσουμε μεταξύ μας, το φαντάζεσαι; Είμαστε κι οι δυο όλη μέρα στο Facebook και στο MySpace, μπροστά στο laptop, και προσπαθούμε να κάνουμε πιο πολλούς φίλους ο ένας απ' τον άλλο! Αυτό είναι προνόμιο του wireless. Τα λέμε μέσω skype!

Ο έρωτας έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Οτιδήποτε κάνουμε πρέπει να έχει μια δόση έρωτα, απ' τη μουσική μέχρι το πώς θα μαγειρέψεις το αγαπημένο σου φαγητό. Αυτήν τη στιγμή είμαι ερωτευμένος με την καινούργια μου κάμερα.

• Το κινητό είναι η διακοπή της συνέχειας. Την ίδια στιγμή διακόπτεται οτιδήποτε. Απ' το να κάνεις έρωτα μέχρι η συζήτηση, η ταινία στο σινεμά. Το να είσαι στη διάθεση του καθένα οποιαδήποτε στιγμή είναι σχεδόν βιασμός.

• Με ενοχλούν πολύ τα κορναρίσματα, τρελαίνομαι. Με ενοχλεί αυτή η ρουτίνα του τύπου φραπές, τσιγάρο, σκουπίδια, κόρνα στο τσακ. Πιστεύω ότι ο δήμος θα 'πρεπε να κάνει μια καμπάνια, να διαθέσει ένα ποσό για να πείσει τον Αθηναίο να σταματήσει να πατάει την κόρνα, να μην πετάει κάτω τα σκουπίδια, να μην κατεβαίνει στο κέντρο με τα τριαξονικά τζιπ. Στο Παρίσι είναι μια ομάδα που σπάει όσα τζιπ μπαίνουν στο κέντρο, πιστεύω όμως ότι με την εκπαίδευση κάτι κάνεις. Τα αυτοκόλλητα «είμαι γάιδαρος» επίσης είναι μια πράξη εξευτελισμού που πιάνει τόπο.

• Το «ilegal» δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα, μου άρεσε ως λέξη. Maraveyas Ilegal. Παράνομα θαύματα. Η παρανομία μού βγάζει μια αλήθεια, κάτι ωραίο, φλερτάρω με την παρανομία. Όλοι έχουμε παρανομήσει κάποια στιγμή στη ζωή μας, το μόνο σίγουρο, απ' το κατέβασμα ενός mp3 μέχρι πιο σοβαρά αδικήματα· πιστεύω ότι η ζωή μας χρειάζεται μια δόση παρανομίας.

• Αυτό που μου δίνει δύναμη είναι ο ήλιος. Η μέρα γενικά. Το να ξυπνάω το πρωί και να αισθάνομαι ότι κάνω αυτά που θέλω. Να βγαίνω απ' το σπίτι και να νιώθω αυτή την απόλυτη ελευθερία να πάρω το ποδηλατάκι μου και να πάω σε φίλους. Η επικοινωνία. Η νύχτα δεν μου αρέσει πάρα πολύ. Θα 'θελα κάποια στιγμή να πάμε μια τουρνέ απογευματινή σε παραλίες και μπαρ με μαγιό.

Έχω μια τάση να πέφτω και να κλείνομαι στον εαυτό μου το χειμώνα, σαν αρκούδα. Και με το που ξεκινάνε οι πρώτες ζέστες και οι πρώτες καλές μέρες της άνοιξης να θέλω να τα κάνω όλα. Τα πάντα. Να ερωτευτώ, να βγω έξω με φίλους, να γλεντήσω, να πάω εκδρομές.

• Παραείμαι ευθύς και άμεσος. Με ενοχλεί αυτό. Το ότι έχω διαλύσει δηλαδή τη δεύτερη σκέψη, αυτή δηλαδή που σου δίνει μέτρο. Έχω μια υπερβολή σε όλα. Στο πώς θα εκδηλώσω την αγάπη μου, στο πώς θα χοροπηδήσω στη σκηνή, στο πώς θα νευριάσω. Κι αυτό δεν λήγει ποτέ.

• Ζω μόνο από τη μουσική. Λεφτά δεν βγάζω, «λεφτά» με την έννοια της σύγχρονης κοινωνίας. Ζω με τα απολύτως απαραίτητα, όπως και όλοι οι άνθρωποι γύρω μου. Αυτό πιστεύω ότι είναι το κλειδί για να είσαι ευτυχισμένος. Τις ανάγκες τις δημιουργείς μόνος σου. Το μυστικό της σύγχρονης ζωής πιστεύω ότι είναι να αφαιρείς ανάγκες, να καταλάβεις ότι μπορείς να ζήσεις και με λίγα. Δεν χρειάζεται να θυσιάσεις τον ελεύθερο χρόνο σου πασχίζοντας να κάνεις μεγάλες αγορές, είτε αυτό είναι ένα αυτοκίνητο είτε ένα σπίτι. Είμαι κατά της ιδιοκτησίας. Θα ήμουν ακόμα πιο ευτυχισμένος αν δεν είχα τίποτα. Μη σου φανεί αστείο, πιστεύω ότι πατρίδα μου είναι ο δρόμος.

• Ο έρωτας έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Οτιδήποτε κάνουμε πρέπει να έχει μια δόση έρωτα, απ' τη μουσική μέχρι το πώς θα μαγειρέψεις το αγαπημένο σου φαγητό. Αυτήν τη στιγμή είμαι ερωτευμένος με την καινούργια μου κάμερα.

• Ξέρεις τι με έχει εντυπωσιάσει πιο πολύ; Το καθαρά ελληνικό φαινόμενο που βλέπω στο δρόμο ταξιδεύοντας στην Ελλάδα. Παντού. Αυτό το «έχω βάλει τα θεμέλια του πρώτου ορόφου κι από πάνω αφήνω σίδερα με την προοπτική του δεύτερου ή του τρίτου». Για τα παιδιά και τα εγγόνια. Κανείς δεν ζει για το σήμερα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη μιζέρια.

• Το μόνο που με έμαθε η ζωή είναι να μη βαριέμαι. Με τίποτα.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ