Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Οι νεο-πανκ μεσσίες Idles - στο μέσο ο τραγουδιστής τους Joe Talbot, η ριζοσπαστική "αυθεντικότητα" του οποίου αμφισβητείται λόγω της μεσοαστικής του ανατροφής
0

«Τον νταή παριστάνει; Δεν καταλαβαίνω. Ποτέ μου δεν ισχυρίστηκα ότι προέρχομαι από την εργατική τάξη!», δήλωνε προχθές αγανακτισμένος ο τραγουδιστής των Idles, Joe Talbot στον δημοσιογράφο του Independent, καθώς αναφερόταν στον τραγουδιστή του ντουέτου των Sleaford Mods, Jason Williamson.

Η ιδεολογική διαμάχη ανάμεσα στις δύο εμβληματικές μορφές της σύγχρονης εναλλακτικής σκηνής – και ηγετικές μορφές δύο απολύτως καταξιωμένων γκρουπ που προσεγγίζουν με έντονες πολιτικές αναφορές την τρέχουσα κοινωνική κατάσταση στη Βρετανία – διεξάγεται εδώ και κάμποσο καιρό.

Τον τελευταίο χρόνο, ο καυστικός βάρδος μιας σύγχρονης πολιτισμικής δυσανεξίας από το Νότιγχαμ, τρολάρει αλύπητα στα social media αλλά και στον Τύπο, τους επίσης αγαπημένους των κριτικών αλλά και του κοινού, νεο-πανκ μεσσίες Idles, κατηγορώντας τους ότι οικειοποιούνται ψευδώς τη φωνή της εργατικής τάξης.

Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας.

Και η αιτιολόγηση είναι το γεγονός ότι ο Talbot μεγάλωσε ως παιδί μεσοαστών γονιών σε εύπορο προάστιο του Έξετερ – ο μπαμπάς καλλιτέχνης, η μαμά εφοριακός – και ως εκ τούτου η αριστερή / εξεγερσιακή ρητορική που εκφράζει με τους στίχους του είναι προσποιητή και fake. Για την ακρίβεια, «γεμάτη κλισέ, χειριστική, προσβλητική και πολύ μέτρια», όπως δήλωσε πρόσφατα ο Williamson.

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Sleaford Mods: Andrew Fearn και Jason Williamson

Οι επιθέσεις έχουν σοκάρει τον Talbot όπως λέει στη συνέντευξή του: «Η ιδέα και μόνο ότι δεν μπορώ να μιλήσω για τη λιτότητα ή για τις τράπεζες τροφίμων – ότι δεν μπορώ να πω ότι είναι θεμελιωδώς λάθος να έχει τράπεζες τροφίμων μια από τις πλουσιότερες οικονομίες στον κόσμο – επειδή έχω τη δυνατότητα να ταΐσω το παιδί μου; Τι σκατά ζόρι τραβάει αυτό το άτομο;»

Το πιο άσχημο είναι ότι αυτή η κριτική προέρχεται από κάποιον που μέχρι τώρα έβλεπε ως ήρωα ο Talbot.


«Μου επιτέθηκε προσωπικά και ξαφνικά όλοι μοιάζουν να αμφισβητούν την αυθεντικότητά μου. Τελικά όμως πιο πολύ με έχει ενοχλήσει η δική μου αντίδραση. Πώς επιτρέπω δηλαδή σε κάποιον που δε με ξέρει, να με επηρεάζει έτσι; Οπότε, ναι, δεν είναι ήρωάς μου πλέον».

«Το να εκδηλώνεις συμπόνια δε σημαίνει ότι νομιμοποιεί κάποιον να σε κάνει σάκο του μποξ. Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας. Απλά το κάνουμε αυτό με υπόκρουση μια έντονη και βίαιη μουσική».

 

  

 

 

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT