Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
Η καδραρισμένη φωτογραφία του Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστού παγκοσμίως ως Avicii, όνομα που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης') στο πατρικό του στη Στοκχόλμη. Στην άλλη φωτογραφία διακρίνεται μαζί με τον διάσημο παραγωγό Nile Rodgers
0

O Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστός παγκοσμίως ως Avicii, το ψευδώνυμο που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης'), ο δημοφιλής Σουηδός πρωτοκλασάτος DJ, παραγωγός και δημιουργός τεράστιων επιτυχιών όπως το "Levels" και το "Wake Me Up, πέθανε πριν από έναν χρόνο στα 28 του κατά τη διάρκεια διακοπών στο Ομάν.

Η οικογένεια του είχε δηλώσει λακωνικά μετά το τραγικό γεγονός ότι ο Τιμ «δεν μπορούσε να συνεχίσει» ενώ σήμερα, παρότι ακόμα αρνούνται να αναφερθούν στις λεπτομέρειες του θανάτου του, αναγνωρίζει δημόσια ότι επρόκειτο για αυτοκτονία και σπάει τη σιωπή της που κράτησε ένα χρόνο, με δύο ανακοινώσεις: την επικείμενη κυκλοφορία ανέκδοτου μουσικού υλικού του Avicii και την ίδρυση ενός φιλανθρωπικού οργανισμού με την ονομασία Tim Bergling Foundation προς ενίσχυση της καταπολέμησης ψυχικών νοσημάτων και της πρόληψης αυτοκτονιών.

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
O Avicii στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά,

Το άλμπουμ έχει τίτλο απλά "Tim" (το πρώτο single είναι το "S.O.S." που κυκλοφορεί στις 10 Απριλίου) και δεν αποτελεί μια τυπική μεταθανάτια συλλογή από μουσικά απομεινάρια, επικεντρώνοντας σε ολοκληρωμένα τραγούδια που είχε γράψει και ηχογραφήσει ο Avicii τους τελευταίους τρεις μήνες της ζωής του και σύμφωνα με τους συνεργάτες του ήθελε να κυκλοφορήσουν.

Οι μαρτυρίες των φίλων και συνεργατών του πάντως μοιάζουν να βρίσκονται σε δραματική αντίθεση με την εικόνα του διάσημου dj/dance pop star όπως παρουσιάστηκε στο ντοκιμαντέρ του Netflix, "Avicii: True Stories" [η ταινία προβλήθηκε στο Netflix της Σουηδίας αμέσως μετά τον θάνατό του και έκανε πρεμιέρα στο αμερικανικό Netflix τον περασμένο Δεκέμβριο] με τη μορφή ενός καλλιτέχνη που έμοιαζε να βιώνει νευρική κατάρρευση σε αργή κίνηση υπό την πίεση της φήμης, της επιτυχίας κι ενός υψηλότατα αμειβόμενου πλην αλύπητου προγράμματος διαρκών εμφανίσεων.

«Η ζωή μου είναι μόνο στρες» ακούγεται να λέει κάποια στιγμή στην ταινία. «Θα με σκοτώσει στο τέλος».
Στην ταινία επίσης παρουσιάζεται το χρονικό της εξάρτησής του από το αλκοόλ που οδήγησε το 2012 στη νοσηλεία του για παγκρεατίτιδα ενώ το 2014 του αφαιρέθηκαν μετά από επέμβαση η χοληδόχος κύστη και η σκωληκοειδής απόφυση. Οι γιατροί του είχαν συνταγογραφήσει τότε ισχυρά παυσίπονα που έπαιρνε σε μεγάλες δόσεις.

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
Η επιγραφή της τελευταίας κατοικίας του σε εκκλησία της Στοκχόλμης

Παρότι βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά, η πίεση αλλά και το κύκλωμα των σκληρών πάρτι στον κόσμο της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, ενθάρρυναν τα πιο αυτοκαταστροφικά του ένστικτα. «Είναι πολύ εύκολο να προσκολληθείς στον κόσμο των ολονύκτιων πάρτι» είχε πει στο περιοδικό Rolling Stone σχετικά με εκείνη την περίοδο. «Γίνεσαι μοναχικός και παθαίνεις κρίσεις άγχους. Πρόκειται για τοξική κατάσταση».

Τέλη του 2016 ήταν όταν πήρε τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει τις αδιανόητα επικερδείς εμφανίσεις του ως DJ και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην παραγωγή της δικής του μουσικής. Και αυτό ακριβώς έκανε, γράφοντας τραγούδια όπως το "S.O.S." στα οποία οι στίχοι συχνά έμοιαζαν με καταγραφή του ισοπεδωτικού comedown που ακολουθεί τη μεγάλη διέγερση και με καταγγελία του «καψίματος» που συνοδεύει τη ζωή σ΄ ένα ατέλειωτο πάρτι.

Γιατί όμως, ενώ βρισκόταν σε μια φωτεινή και δημιουργική φάση της ζωής του, αποφάσισε να την τελειώσει 16 μήνες αφότου πήρε την απόφαση να την αλλάξει ριζικά; Ερωτηθείς, ο 70χρονος πατέρας του και διαχειριστής της κληρονομιάς και του έργου του, Κλας Μπέργκλινγκ, δηλώνει ότι δεν ξέρει. «Δεν υπάρχει σημείωμα ή επιστολή» λέει, παραλληλίζοντας τον θάνατο του γιου του με «δυστύχημα στον αυτοκινητόδρομο»: «Τίποτα δεν δείχνει ότι το είχε σχεδιάσει»...

 

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ