O Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστός παγκοσμίως ως Avicii, το ψευδώνυμο που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης'), ο δημοφιλής Σουηδός πρωτοκλασάτος DJ, παραγωγός και δημιουργός τεράστιων επιτυχιών όπως το "Levels" και το "Wake Me Up, πέθανε πριν από έναν χρόνο στα 28 του κατά τη διάρκεια διακοπών στο Ομάν.
Η οικογένεια του είχε δηλώσει λακωνικά μετά το τραγικό γεγονός ότι ο Τιμ «δεν μπορούσε να συνεχίσει» ενώ σήμερα, παρότι ακόμα αρνούνται να αναφερθούν στις λεπτομέρειες του θανάτου του, αναγνωρίζει δημόσια ότι επρόκειτο για αυτοκτονία και σπάει τη σιωπή της που κράτησε ένα χρόνο, με δύο ανακοινώσεις: την επικείμενη κυκλοφορία ανέκδοτου μουσικού υλικού του Avicii και την ίδρυση ενός φιλανθρωπικού οργανισμού με την ονομασία Tim Bergling Foundation προς ενίσχυση της καταπολέμησης ψυχικών νοσημάτων και της πρόληψης αυτοκτονιών.
Το άλμπουμ έχει τίτλο απλά "Tim" (το πρώτο single είναι το "S.O.S." που κυκλοφορεί στις 10 Απριλίου) και δεν αποτελεί μια τυπική μεταθανάτια συλλογή από μουσικά απομεινάρια, επικεντρώνοντας σε ολοκληρωμένα τραγούδια που είχε γράψει και ηχογραφήσει ο Avicii τους τελευταίους τρεις μήνες της ζωής του και σύμφωνα με τους συνεργάτες του ήθελε να κυκλοφορήσουν.
Οι μαρτυρίες των φίλων και συνεργατών του πάντως μοιάζουν να βρίσκονται σε δραματική αντίθεση με την εικόνα του διάσημου dj/dance pop star όπως παρουσιάστηκε στο ντοκιμαντέρ του Netflix, "Avicii: True Stories" [η ταινία προβλήθηκε στο Netflix της Σουηδίας αμέσως μετά τον θάνατό του και έκανε πρεμιέρα στο αμερικανικό Netflix τον περασμένο Δεκέμβριο] με τη μορφή ενός καλλιτέχνη που έμοιαζε να βιώνει νευρική κατάρρευση σε αργή κίνηση υπό την πίεση της φήμης, της επιτυχίας κι ενός υψηλότατα αμειβόμενου πλην αλύπητου προγράμματος διαρκών εμφανίσεων.
«Η ζωή μου είναι μόνο στρες» ακούγεται να λέει κάποια στιγμή στην ταινία. «Θα με σκοτώσει στο τέλος».
Στην ταινία επίσης παρουσιάζεται το χρονικό της εξάρτησής του από το αλκοόλ που οδήγησε το 2012 στη νοσηλεία του για παγκρεατίτιδα ενώ το 2014 του αφαιρέθηκαν μετά από επέμβαση η χοληδόχος κύστη και η σκωληκοειδής απόφυση. Οι γιατροί του είχαν συνταγογραφήσει τότε ισχυρά παυσίπονα που έπαιρνε σε μεγάλες δόσεις.
Παρότι βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά, η πίεση αλλά και το κύκλωμα των σκληρών πάρτι στον κόσμο της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, ενθάρρυναν τα πιο αυτοκαταστροφικά του ένστικτα. «Είναι πολύ εύκολο να προσκολληθείς στον κόσμο των ολονύκτιων πάρτι» είχε πει στο περιοδικό Rolling Stone σχετικά με εκείνη την περίοδο. «Γίνεσαι μοναχικός και παθαίνεις κρίσεις άγχους. Πρόκειται για τοξική κατάσταση».
Τέλη του 2016 ήταν όταν πήρε τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει τις αδιανόητα επικερδείς εμφανίσεις του ως DJ και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην παραγωγή της δικής του μουσικής. Και αυτό ακριβώς έκανε, γράφοντας τραγούδια όπως το "S.O.S." στα οποία οι στίχοι συχνά έμοιαζαν με καταγραφή του ισοπεδωτικού comedown που ακολουθεί τη μεγάλη διέγερση και με καταγγελία του «καψίματος» που συνοδεύει τη ζωή σ΄ ένα ατέλειωτο πάρτι.
Γιατί όμως, ενώ βρισκόταν σε μια φωτεινή και δημιουργική φάση της ζωής του, αποφάσισε να την τελειώσει 16 μήνες αφότου πήρε την απόφαση να την αλλάξει ριζικά; Ερωτηθείς, ο 70χρονος πατέρας του και διαχειριστής της κληρονομιάς και του έργου του, Κλας Μπέργκλινγκ, δηλώνει ότι δεν ξέρει. «Δεν υπάρχει σημείωμα ή επιστολή» λέει, παραλληλίζοντας τον θάνατο του γιου του με «δυστύχημα στον αυτοκινητόδρομο»: «Τίποτα δεν δείχνει ότι το είχε σχεδιάσει»...
Με στοιχεία από τους New York Times
σχόλια