Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
Η καδραρισμένη φωτογραφία του Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστού παγκοσμίως ως Avicii, όνομα που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης') στο πατρικό του στη Στοκχόλμη. Στην άλλη φωτογραφία διακρίνεται μαζί με τον διάσημο παραγωγό Nile Rodgers
0

O Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστός παγκοσμίως ως Avicii, το ψευδώνυμο που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης'), ο δημοφιλής Σουηδός πρωτοκλασάτος DJ, παραγωγός και δημιουργός τεράστιων επιτυχιών όπως το "Levels" και το "Wake Me Up, πέθανε πριν από έναν χρόνο στα 28 του κατά τη διάρκεια διακοπών στο Ομάν.

Η οικογένεια του είχε δηλώσει λακωνικά μετά το τραγικό γεγονός ότι ο Τιμ «δεν μπορούσε να συνεχίσει» ενώ σήμερα, παρότι ακόμα αρνούνται να αναφερθούν στις λεπτομέρειες του θανάτου του, αναγνωρίζει δημόσια ότι επρόκειτο για αυτοκτονία και σπάει τη σιωπή της που κράτησε ένα χρόνο, με δύο ανακοινώσεις: την επικείμενη κυκλοφορία ανέκδοτου μουσικού υλικού του Avicii και την ίδρυση ενός φιλανθρωπικού οργανισμού με την ονομασία Tim Bergling Foundation προς ενίσχυση της καταπολέμησης ψυχικών νοσημάτων και της πρόληψης αυτοκτονιών.

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
O Avicii στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά,

Το άλμπουμ έχει τίτλο απλά "Tim" (το πρώτο single είναι το "S.O.S." που κυκλοφορεί στις 10 Απριλίου) και δεν αποτελεί μια τυπική μεταθανάτια συλλογή από μουσικά απομεινάρια, επικεντρώνοντας σε ολοκληρωμένα τραγούδια που είχε γράψει και ηχογραφήσει ο Avicii τους τελευταίους τρεις μήνες της ζωής του και σύμφωνα με τους συνεργάτες του ήθελε να κυκλοφορήσουν.

Οι μαρτυρίες των φίλων και συνεργατών του πάντως μοιάζουν να βρίσκονται σε δραματική αντίθεση με την εικόνα του διάσημου dj/dance pop star όπως παρουσιάστηκε στο ντοκιμαντέρ του Netflix, "Avicii: True Stories" [η ταινία προβλήθηκε στο Netflix της Σουηδίας αμέσως μετά τον θάνατό του και έκανε πρεμιέρα στο αμερικανικό Netflix τον περασμένο Δεκέμβριο] με τη μορφή ενός καλλιτέχνη που έμοιαζε να βιώνει νευρική κατάρρευση σε αργή κίνηση υπό την πίεση της φήμης, της επιτυχίας κι ενός υψηλότατα αμειβόμενου πλην αλύπητου προγράμματος διαρκών εμφανίσεων.

«Η ζωή μου είναι μόνο στρες» ακούγεται να λέει κάποια στιγμή στην ταινία. «Θα με σκοτώσει στο τέλος».
Στην ταινία επίσης παρουσιάζεται το χρονικό της εξάρτησής του από το αλκοόλ που οδήγησε το 2012 στη νοσηλεία του για παγκρεατίτιδα ενώ το 2014 του αφαιρέθηκαν μετά από επέμβαση η χοληδόχος κύστη και η σκωληκοειδής απόφυση. Οι γιατροί του είχαν συνταγογραφήσει τότε ισχυρά παυσίπονα που έπαιρνε σε μεγάλες δόσεις.

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
Η επιγραφή της τελευταίας κατοικίας του σε εκκλησία της Στοκχόλμης

Παρότι βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά, η πίεση αλλά και το κύκλωμα των σκληρών πάρτι στον κόσμο της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, ενθάρρυναν τα πιο αυτοκαταστροφικά του ένστικτα. «Είναι πολύ εύκολο να προσκολληθείς στον κόσμο των ολονύκτιων πάρτι» είχε πει στο περιοδικό Rolling Stone σχετικά με εκείνη την περίοδο. «Γίνεσαι μοναχικός και παθαίνεις κρίσεις άγχους. Πρόκειται για τοξική κατάσταση».

Τέλη του 2016 ήταν όταν πήρε τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει τις αδιανόητα επικερδείς εμφανίσεις του ως DJ και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην παραγωγή της δικής του μουσικής. Και αυτό ακριβώς έκανε, γράφοντας τραγούδια όπως το "S.O.S." στα οποία οι στίχοι συχνά έμοιαζαν με καταγραφή του ισοπεδωτικού comedown που ακολουθεί τη μεγάλη διέγερση και με καταγγελία του «καψίματος» που συνοδεύει τη ζωή σ΄ ένα ατέλειωτο πάρτι.

Γιατί όμως, ενώ βρισκόταν σε μια φωτεινή και δημιουργική φάση της ζωής του, αποφάσισε να την τελειώσει 16 μήνες αφότου πήρε την απόφαση να την αλλάξει ριζικά; Ερωτηθείς, ο 70χρονος πατέρας του και διαχειριστής της κληρονομιάς και του έργου του, Κλας Μπέργκλινγκ, δηλώνει ότι δεν ξέρει. «Δεν υπάρχει σημείωμα ή επιστολή» λέει, παραλληλίζοντας τον θάνατο του γιου του με «δυστύχημα στον αυτοκινητόδρομο»: «Τίποτα δεν δείχνει ότι το είχε σχεδιάσει»...

 

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT