Ο αυτοκινητόδρομος που αποθεώθηκε στην ποπ κουλτούρα μέσω του άλμπουμ του Μπομπ Ντίλαν "Highway 61 Revisited" αποτελεί το σκηνικό (και τον τίτλο) για το νέο λεύκωμα φωτογραφιών που τράβηξε η Τζέσικα Λανγκ και θα κυκλοφορήσει την πρώτη του ερχόμενου μήνα με τίτλο "Highway 61".
Η έκδοση περιλαμβάνει 84 ασπρόμαυρες φωτογραφίες που καταγράφουν τη ζωή κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου 61, ο οποίος απλώνεται από την καναδική μεθόριο ως τη Νέα Ορλεάνη, πόλη όπου κάποτε αγόρασε σπίτι και έζησε η ηθοποιός. Η Τζέσικα Λανγκ, που τον περασμένο Απρίλιο έκλεισε αισίως τα 70, έχει γεννηθεί σε μια κωμόπολη στη Μινεσότα και μέρος της διαδρομής υπήρξε οικεία κυκλοφοριακή αρτηρία για την οικογένειά της.
Η Τζέσικα Λανγκ, που τον περασμένο Απρίλιο έκλεισε αισίως τα 70, έχει γεννηθεί σε μια κωμόπολη στη Μινεσότα και μέρος της διαδρομής υπήρξε οικεία κυκλοφοριακή αρτηρία για την οικογένειά της.
Το άλμπουμ όμως αποτελεί συγχρόνως και ένα χρονικό των ριζικών αλλαγών που είδε όταν επισκέφτηκε ξανά μετά από χρόνια με την κάμερά της τα ίδια μέρη, κάποια από τα οποία τα περιγράφει μιλώντας στους New York Times με αφορμή το φωτογραφικό της έργο ως «άδεια, έρημα, σα να πενθούν αυτό που χάθηκε για πάντα».
Λίγες μέρες πριν την έκδοση του βιβλίου, ανεβαίνει στο Netflix την προσεχή Παρασκευή η κωμική τηλεοπτική σειρά "The Politician", στην οποία εμφανίζεται και αποτελεί άλλη μια συνεργασία της με τον Ράιαν Μέρφι, τον επιφανή παραγωγό και δημιουργό τηλεοπτικών σειρών όπως η ανθολογία (ή το franchise) του "American Horror Story" που έχει χαρίσει στην Τζέσικα Λανγκ τα δύο από τα τρία της βραβεία Emmy.
Με τη φωτογραφία ξεκίνησε να ασχολείται σοβαρά στη δεκαετία του '90 όταν ο τότε σύντροφός της, ο αείμνηστος συγγραφέας και ηθοποιός Σαμ Σέπαρντ, επιστρέφοντας από ένα ταξίδι του στη Γερμανία της έκανε δώρο μια φωτογραφική μηχανή Leica. Παρότι ζει μόνιμα στη Νέα Υόρκη, η Τζέσικα Λανγκ πέρασε πολύ καιρό τα τελευταία έξι χρόνια να περιπλανιέται με την κάμερά της στις οκτώ πολιτείες στις οποίες ξετυλίγεται ο Αυτοκινητόδρομος 61. Στον επίλογο του βιβλίου, σημειώνει η ίδια ότι το πρώτο άλμπουμ που αγόρασε στη ζωή της ήταν το "Highway 61 Revisited" (του συμπατριώτη της από την Μινεσότα, Μπομπ Ντίλαν) που κυκλοφόρησε το 1965.
Οι φωτογραφίες της έκδοσης είναι «κοκκώδεις» και λουσμένες με έντονες φωτοσκιάσεις και μοιάζουν να σταματούν τον χρόνο καθώς απεικονίζουν στιγμές, ανθρώπους, πινακίδες, ορίζοντες, δείπνα, πανηγύρια. Εκ πρώτης όψεως, έρχεται στον νου το ύφος μεγάλων φωτογράφων όπως ο Γουίλιαμ Έγκλεστον και ο πρόσφατα χαμένος Ρόμπερτ Φρανκ, με τον οποίον η Λανγκ είχε συγκατοικήσει σ' ένα λοφτ στο Bowery για ένα διάστημα, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη στις αρχές της δεκαετίας του '70, ύστερα από το μεγάλο ταξίδι της στην Ευρώπη (αφού είχε εγκαταλείψει τις σπουδές της), κατά το οποίο είχε βρεθεί και στον παρισινό Μάη του '68.
Όπως δηλώνει η ίδια πάντως, ο αγαπημένος της φωτογράφος είναι ο σπουδαίος Τσέχος φωτογράφος Γιόζεφ Κουντέλκα. Όσο για την τεχνική της, σημειώνει απλά ότι δεν χρησιμοποιεί ποτέ φλας, φώτα ή οτιδήποτε έξτρα και επίσης ότι δεν κροπάρει ποτέ τo κάδρο μετά την εμφάνιση.
Η Τζέσικα Λανγκ δεν έχει την ψευδαίσθηση ότι η ιδιότητά της ως φωτογράφου μπορεί ποτέ να γίνει αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας εικόνας της. «Έτσι δουλεύουν τα πράγματα» λέει συγκαταβατικά, αλλά χωρίς πικρία: «Είσαι ηθοποιός οπότε δεν μπορείς να θεωρηθείς φωτογράφος. Εξάλλου έχω "πρωινή" δουλειά, δεν χρειάζομαι άλλη. Απλά αγαπώ να τραβάω φωτογραφίες. Είναι ο μόνος λόγος που το κάνω».
Με στοιχεία από τους New York Times
σχόλια